[OC] Manueel OC komt niet boven automatische OC

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoi ik (onwetende OC'er die wel div. faq's heeft doorgelezen) heb een vraag.

ik heb het volgende systeem samengesteld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Voeding A-Open 350W
ASUS p4C800E-DLX
P4C 3.0GHz 
2xcorsair twinx 1024-4000 (draait op dit Mobo als:4 xCorsair DDR-SDRAM PC3700-512MB)
Sapphire 9800Pro Ultimate
2xWD sata Raptor 74GB in Raid 0
1xseagate 120GB
1xCD-writer
1xDVD-writer
SB audigy
Windows XP-Pro

Temp in kast ligt tussen de 28 en 38 graden (VGA kaart wordt nogal warm natuurlijk). Drives tussen 30-35 graden (gekoeld met een Cooldrive 4). CPU zo'n 35-45 graden.

Nu kan je met dit Mobo een automatische overclock instellen. Bij mij is dat Max 20%. Daarboven loopt kan ik niet booten. Bij 20% draait mijn Processor op zo'n 3500MHz.

Na wat lezen ben ik nu al een paar dagen aan het proberen om hier boven te komen. Ik kan mijn FSB echter niet boven de 240 zetten. Ook bij mijn geheugen al allerlei instellingen geprobeerd, maar zodra ik af lijk te wijken van 3-4-4-8 dan kan ik of niet booten of krijg ik al snel een foutmelding in Windows.

Als ik in CPU-Z kijk dan zie ik ook altijd staan dat de Performance Mode DISABLED is. Terwijl ik hier bij de plaatjes van diverse contests dit vrijwal altijd aan zie staan.
Dit betekend dat PAT disabled is toch? gaat dit automatisch wanneer je van de defeult settings afwijkt? Zo ja, hoe krijgen anderen/jullie dit dan wel op enabled?

Volgens mij is het nier abnormaal wanneer ik een stabiel systeem heb dat werkt op een FSB van zeker 250MHz (bus speed +/- 1000MHz dus). en waarbij de processor dan op +/- 3650MHz draait.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen om mijn eigen moederbord te verslaan qua instellingen?

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Missschien kom je niet verder omdat je vcore te laag is. Ik zou die eens proberen te verhogen.
Voor de rest snap ik niet zo veel van je verhaal over dat automatische overklokken. Het klinkt een beetje nooby en het zal dus wel niet tot de echte max. gaan.

• readytoflow
  • Niet online
VCore heb ik ook al wat verhoogd, maar maakte niks uit. Dacht idd ook dat dat het zou kunnen zijn. VCore gezet op 1.700V en het DDR voltage op 2.75V

Met Automatisch overclocken bedoel ik idd iets heel simpels. IN het bios van mijn Mobo kan ik kiezen voor Jumperfree configuration en dan de AI (Artifcial Intelligence) Overclock tuner. Die kan ik dan op manueel, normaal, 10%, 20% of 30% zetten. 20 procent is dus de Max.

Die 20% houdt dus in een processor speed van zo'n 3600MHz en een FSB van 240. Manueel mijn bios instellingen wijzigen helpt mijn dus niet om daar boven te komen terwijl ik hier en verder op internet toch veel hogere waarden zie staan.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Je hebt toch wel de drivers van de meegeleverde CD geinstalleerd he?? Ik heb bijna precies dezelfde combo als jij, ook die E-dlx, 2 x Corsair TWINX 1024MB 3200LLPT, P4 3Ghz, 2 x Seagate 120GB SATA RAID 0... Had ik ook, PAT werkte niet zonder de drivers. Zelfs me schijven zag die op de Promise controller niet voordat ik apart de drivers installeerde.. Daarna zal hij het wel moeten doen hoor.

Btw dat je timings zo traag zijn verbaast me.. Heb je ingesteld dat het mobo de meest ideale timings insteld? Bij mij past die de devider aan van 4 naar 3 ofzo als ik hoger dan 212Mhz kom... Zie je goed in Sandra 2004 aan de geheugen bandbreedte, maar ik kom wel tot 3,675 met 2-2-2-5 timings :)

EDIT: jij komt ook bijna niet boven de 240?? Geef me een hand, bij 250 komt die van mij niet eens bij Windhoos, alle settings en voltages al geprobeerd, niets aan te doen... :'( Misschien dat toch me videokaart tegen begint te werken, maar dat zou niet moeten kunnen want alle 875P mobo's hadden toch een AGP/PCI lock?? Erg vreemd...

[ Voor 20% gewijzigd door Silentpuma op 02-03-2004 22:42 ]

Use the Search Luke...

• readytoflow
  • Niet online
je hebt je raid config. wel op de promise aangesloten?

Ik kan die driver van die CD-Rom niet installeren omdat mijn hardware niet compatible zou zijn?

* 2. SYSTEM REQUIREMENTS

1. The system must contain the following Intel products:

* Intel(R) Pentium(R) 4 Processor (check)
* Intel(R) 82801ER I/O Controller Hub (check, maar niet in gebruik?)

2. The kit software should be installed on systems with at
least the minimum system memory required by the
operating system. check

3. Microsoft* Windows* XP Professional or Home Edition or
Microsoft* Windows* 2000 operating system. check

4. Installation of the Intel(R) Chipset Software
Installation Utility prior to loading the Intel(R)
Application Accelerator RAID Edition. check

Wat willen ze nou nog meer dan?

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Zoiets had ik ook ja.. Ik zal vanavond even kijken hoe het precies zat maar je moest eerst een ander onderdeel van de CD installeren voordat je de speciale PAT drivers kan installeren d8 ik..
En me drives (RAID 0) op die Promise was ook een mooi verhaal: die ziet windows XP niet tijdens de installatie! Daar moet je een aparte driver diskette voor maken, staat ook op die CD. Net voor de Win XP install even op F6 rammen en daarna floppy invoeren als er om wordt gevraagt. Na wat gehannes werkte het eindelijk goed.

Use the Search Luke...

• readytoflow
  • Niet online
Ja, dat klopt ja. Daar zat ik ook ff mee toen ik XP wilde gaan installeren. Maar toen ik eenmaal een diskette had met de promise drivers erop was het ineens fluitje van een cent geworden.
Maar die PAT drivers... :?
Pagina: 1