[win 98] midi opnemen: teveel ruis

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Ik heb een awe32 met leuke soundfonts geladen deze wil ik nu opnemen op wav en hier mp3 van maken. Bij het opnemen heb ik erg veel ruis, ook al heb ik geen midi toets ingedrukt.

Ik neem alleen op van MIDI, record level staat redelijk laag omdat ik anders oversturing krijg.

Verder gebruik ik keywest voor de midi en cooledit voor het opnemen

Ik het awe32 control panel heb ik wat lopen veranderen, maar dit mocht ook niet baten.

Edit: mixer instellingen, zoals te zien is er altijd 'signaal'; de ruis dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.generaal.com/rec.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door elgringo op 02-03-2004 21:07 ]

if broken it is, fix it you should

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat bij de record eigenschappen van je soundcard meerdere kanalen geselecteerd zijn (bv mike of line in) terwijl je alleen wave/midi wil horen. Kortom even zorgen dat alleen de input die je nodig hebt geselecteerd hebt. Welke soundcard heb je?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Mike Jarod schreef op 02 maart 2004 @ 20:56:
Ik denk dat bij de record eigenschappen van je soundcard meerdere kanalen geselecteerd zijn (bv mike of line in) terwijl je alleen wave/midi wil horen. Kortom even zorgen dat alleen de input die je nodig hebt geselecteerd hebt. Welke soundcard heb je?
De TS zegt al dat alleen MIDI aan staat. Ik heb dit ook wel eens meegemaakt, echter met een extreem goedkope kaart. Ik zou zeggen dat dit wel gewoon zou moeten werken. Misschien dat het iets te maken heeft met sample rate conversie ofzo. Probeer eens een andere sample rate ofzo.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Als ik dit over de teamspeak wil doen (midi gaan broadcasten) krijg ik nog meer ruis; hier lijkt dus iets fouts ingesteld te staan. Het record vu metertje slaat dan zelfs 2 blokjes uit. Wat kan hier de instellingsfout zijn?

Ik doe dit op een p200; kan het zijn dat deze ruis omdat ik te weinig rekenkracht heb?

[ Voor 17% gewijzigd door elgringo op 02-03-2004 21:19 ]

if broken it is, fix it you should