Low level format laptop HD zonder laptop

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:43
IK heb een X-drive II aangeschaft zonder HD; ook heb ik nu een losse (tweedehands) laptop HD van 20gig, maar na installeren in de X-drive blijkt dat er maar 9gb beschikbaar is. Ik denk dus dat er nog een partitie opstaat van zo'n 11gb.
Maar hoe kan ik die 2e partitie nu verwijderen en de ene overgebleven partitie resizen als ik de schijf niet in een laptop heb hangen?

Ik hoopte dat het via USB in mijn x-drive zou kunnen, maar Partition Magic ziet hem in ieder geval niet...

Heb via disk management in Xp 3 partities gezien, één daarvan weggegooid en nu is de schijf niet meer benaderbaar. Ik kreeg wel een waarschuwing bij deze laatste stap, maar had die te snel weggeklikt om nu nog te kunnen reproduceren. (sorry).

Iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen? Heb wel gehoord van een adapterkabeltje om 'm in een gewone pc te hangen, maar geen idee waar ik die kan kopen...

Dank,
Michael

Verwijderd

ga naar de website van de fabrikant van die schijf en zoek naar een rescue utility. Die willen meestal helpen als geen enkele andere software meer mee wil werken. Zij hebben immers de schijf gemaakt en zullen er wel het meest van af weten.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Schijf is ook niet met een dosfloppy met daarop fdisk te benaderen zodat je de partities kunt opruimen?

Zo'n kabeltje heb ik ooit eens gekocht bij Nowthatsit: http://www.nowthatsit.nl/...e_id=387&categorie_id=178 maar er zullen wel meer leveranciers te vinden zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Bastien op 02-03-2004 21:02 ]

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• mikekiwi
@Bastien: de schijf hangt nu in de x-drive via een usb-kabel aan mijn desktop; ik neem aan dat ik dan met fdisk weinig uit kan halen, toch?

Dank voor de tip van Thats it, kende ik nog niet...

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kunt proberen of ie 'm ziet. Ik weet eigenlijk niet of externe HD's daar ook in herkent (horen te) worden. Met alleen starten van fdisk mol je in ieder geval niets ;)

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• mikekiwi
Ehh...niet dus...toch maar het kabeltje bestellen bij ThatsIt. Thanks sofar...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Een 2.5 Inch floppy diskdrive is in principe ook gewoon IDE. Met een verloopkabeltje van normale IDE naar laptopaansluiting zou je em gewoon aan een PC moeten kunnen hangen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1