Het volgende probleem heb ik met mijn nieuwe Zalman ZM400A-APF voeding:
Nadat ik de voeding nieuw gekocht heb, gelijk in de pc geplaatst. Alles draaide naar behoren.
Pc aan en uit, schijven, cd's enz.
Nadat ik een week op vakantie was geweest, pc weer aan -> Geen schijf activiteit. De harde schijven spinde niet op. De rest werkte wel (cd spelers)
Andere molexen geprobeerd op de schijven, maar ook geen activiteit. Vreemd...
Dus ik terug naar de leverancier. Deze heeft de voeding getest en goed bevonden.
Affijn, ik denk het ligt aan mij... Terug gekomen, voeding weer in het systeem geplaatst. Alles functioneerde weer! De machine een paar keer uit en aan gezet. Alles bleef keurig functioneren.
De volgende dag probeer ik mijn pc weer op te starten. En je raad het al -> harde schijven spinden niet op. Precies zoals de vorige keer. Cd spelers wel werken, schijven niet.
Hierna heb ik het volgende geprobeerd:
- molexen weer verplaatst -> nog steeds een probleem
- ata kabels van de disken gehaald -> nog steeds het probleem
- andere disk erbij gepakt -> deze spint ook niet op
- alleen de molexen op de disken -> nog steeds het probleem
- andere voeding kabel -> ook niets
- andere stekkerdoos (tja, je probeert wat)
Zie ik wat over het hoofd? Of is de voeding toch kappot?
Nadat ik de voeding nieuw gekocht heb, gelijk in de pc geplaatst. Alles draaide naar behoren.
Pc aan en uit, schijven, cd's enz.
Nadat ik een week op vakantie was geweest, pc weer aan -> Geen schijf activiteit. De harde schijven spinde niet op. De rest werkte wel (cd spelers)
Andere molexen geprobeerd op de schijven, maar ook geen activiteit. Vreemd...
Dus ik terug naar de leverancier. Deze heeft de voeding getest en goed bevonden.
Affijn, ik denk het ligt aan mij... Terug gekomen, voeding weer in het systeem geplaatst. Alles functioneerde weer! De machine een paar keer uit en aan gezet. Alles bleef keurig functioneren.
De volgende dag probeer ik mijn pc weer op te starten. En je raad het al -> harde schijven spinden niet op. Precies zoals de vorige keer. Cd spelers wel werken, schijven niet.
Hierna heb ik het volgende geprobeerd:
- molexen weer verplaatst -> nog steeds een probleem
- ata kabels van de disken gehaald -> nog steeds het probleem
- andere disk erbij gepakt -> deze spint ook niet op
- alleen de molexen op de disken -> nog steeds het probleem
- andere voeding kabel -> ook niets
- andere stekkerdoos (tja, je probeert wat)
Zie ik wat over het hoofd? Of is de voeding toch kappot?
XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40