Linksys BEFW11S4 geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:57
Ik heb sinds afgelopen weekend een linksys BEFW11S4 router gekocht. Nu zit ik regelmatig met het probleem dat ik gewoon geen internet heb (router wel te pingen en een ip adres van dhcp) en dat msn een eigen leventje begint. De status wordt dan gewoon op online gezet en als ik deze offline wil zetten krijg ik de melding dat dit op dat moment niet mogelijk is.

Ik heb meer gelezen over dezelfde problemen, maar nog geen oplossing gevonden. Ik heb inmiddels de nieuwste firmware erop gezet en ook dit heeft niet geholpen. Iemand ervaring?

Verwijderd

probeer eens te pingen naar een adres op het internet

Bv ping www.tweakers.net
Anders een ip op het internet
Misschien zit het probleem wel in je modem

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 13:14
Die router heeft in de laatste serie *ongelooflijk* veel problemen. In de zaak waar ik werk lagen de RMA gevallen 10 hoog opgestapeld. Zoals het er nu uit ziet is het echter een software probleem dus zou het opgelost moeten zijn in een nieuwe firmware.

Edit:
Workaround is er momenteel niet. Wij zijn maar de E-tech gaan verkopen ipv de Linksys (die hadden we al.. maar zijn we nu wat massaler in gaan kopen ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door Korvaag op 02-03-2004 23:47 ]

UNOX: The worst operating system

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
let wel goed op het type befw11s4 dat je hebt, beschreven onderop de linksys.
ieder type heeft zn eigen firmware.

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-04 16:22
ja op de achterkant kun je de versie achterhalen.. haal je firmware niet via www.linksys.nl maar via www.linksys.com als je versie 4 hebt. daar kun je dan versie 1.50.10 halen die zuigd ook maar goed.. ik heb die kutrouter en ik wou dat ik um nooit had gekocht.. hij valt om de haverklap uit... elke dag 1 keer snachts als @home wat doet... heb com21 modem in combo met deze router in versie 4 en neiuweste firmware dus mijn conclusie FU*K LINKSYS!

Domoticz + Fotografie + Gaming

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 13:14
Spanjard schreef op 03 maart 2004 @ 10:44:
ja op de achterkant kun je de versie achterhalen.. haal je firmware niet via www.linksys.nl maar via www.linksys.com als je versie 4 hebt. daar kun je dan versie 1.50.10 halen die zuigd ook maar goed.. ik heb die kutrouter en ik wou dat ik um nooit had gekocht.. hij valt om de haverklap uit... elke dag 1 keer snachts als @home wat doet... heb com21 modem in combo met deze router in versie 4 en neiuweste firmware dus mijn conclusie FU*K LINKSYS!
Okee.. die reactie slaat dus nergens op. Linksys maakt perfecte producten. Met de laatste serie hebben ze echter een firmware fout gemaakt. Wat ik wat kwalijker vindt is dat het nu al een tijdje duurt en er (tot voor kort iig) nog geen nieuwe firmware is/was. Voor deze serie kwamen er zeeeeer sporadisch linksys producten terug in de zaak waar ik werk.
Dit betrof zowel de Wlan kaarten als de routers, gateways, switches etc.
Als ie uitvalt moet je hem terugsturen.. Dat heet garantie/RMA. Dat heeft meer zin dan idioot in de rondte schreeuwen. Het getuigt in ieder geval van wat meer intelligentie.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Ik heb ook een linksys en in combinatie met toen ik nog een com21 had werkte dat perfect samen :)
Nu met een speedtouch510 was het wat ingewikkelder omdat die ook een firewall in zich heeft maar inmiddels werkt dat ook perfect.

Als ik het me goed herinner waren de standaardinstellingen toen voldoende en moest je alleen poort 113 forwarden om die ook op stealth te krijgen ;)

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:57
Het is een versie 4 en firmware is idd 1.50.10 Vandaag houdt ie het redelijk vol. Trouwens ik heb ook een com21.

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-04 16:22
ik heb ook met de nieuwe firmware de 11 dus... de problemen met de com21 modem + deze router en @home kabel breedband

Domoticz + Fotografie + Gaming

Pagina: 1