Toon posts:

FM-modulator de oplossing ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD-setje aangeschaft voor in mijn auto. Nu zit er helaas geen Line-in op mijn autoradio om het geluid via de speakers weer te geven. Nu zou een FM-modualtor de oplossing kunnen zijn. Echter iemand vertelde mij dat deze ook allerlei vervelende geluiden oppakken zoal contact , bougies( ?) van andere auto's of brommers. Is dit zo ? En zo nee welke moet ik dan nemen, want je hebt ze waar je een audiokabel in kan stoppen maar ook draadloze (verboden in Nederland ?)
Een hoop vragen , maar misschien kan iemand me helpen met de antwoorden want ik zou graag het geluid ook over mijn autoboxen willen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:52:
Ik heb een DVD-setje aangeschaft voor in mijn auto. Nu zit er helaas geen Line-in op mijn autoradio om het geluid via de speakers weer te geven. Nu zou een FM-modualtor de oplossing kunnen zijn. Echter iemand vertelde mij dat deze ook allerlei vervelende geluiden oppakken zoal contact , bougies( ?) van andere auto's of brommers. Is dit zo ? En zo nee welke moet ik dan nemen, want je hebt ze waar je een audiokabel in kan stoppen maar ook draadloze (verboden in Nederland ?)
Een hoop vragen , maar misschien kan iemand me helpen met de antwoorden want ik zou graag het geluid ook over mijn autoboxen willen.
Ik denk dat die nevengeluidjes goed zullen meevallen hoor, die fm modulators worden ook veel gebruikt om cd-spelers aan te sluiten op autoradio's, het belangrijkste is dat alles goed afgeschermd en goed geaard is... Ik zou zeker niet gaan voor draadloos, want het is verboden (begrijpelijk, je zou kunnen zelf een radiostation maken vanuit je wagen als het bereik een beetje groot is), en er zal gegarandeerd kwaliteitsverlies op zitten...

Dat je een beetje last kan hebben van je EIGEN ontsteking is mogelijk, net zoals dat zo kan zijn bij versterkers en zo...

Als je diesel rijdt of een redelijk recente auto hebt zou ik me geen zorgen maken, en zeker niet om voorbijrijdende bromfietsen of zo, heb je een oudere wagen, een condensatortje er voor om de spanning af te vlakken en klaar is kees

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als het niet draadloos mag, moet je dan een aansluiting maken in je huidige radio? In dat geval kun je net zo goed ff gaan zoeken waar de radio of evt. cd-speler de eindversterker ingaat en daar een line-in bij solderen lijkt me?

Verwijderd

TheLemon schreef op 02 maart 2004 @ 23:33:
Als het niet draadloos mag, moet je dan een aansluiting maken in je huidige radio? In dat geval kun je net zo goed ff gaan zoeken waar de radio of evt. cd-speler de eindversterker ingaat en daar een line-in bij solderen lijkt me?
Nee hoor, je moet de kabel van je antenne in dat ding pluggen en dan de kabel van dat ding in de antenne ingang van de radio, die genereert dan op een frequentie die iedere radio wel kan ontvangen, maar geen enkele zender gebruikt een eigen 'station', als je dan je line in nodig hebt moet je gewoon je radio afstemmen op die 'zender'

Moet maar eens naar de lokale auto-hifi boer gaan, bestaat dacht ik in sony en in kenwood, maar vast in nog een hoop andere merken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 00:14:
[...]Moet maar eens naar de lokale auto-hifi boer gaan, bestaat dacht ik in sony en in kenwood, maar vast in nog een hoop andere merken
Zijn ze per merk verschillend, ik dacht dat er ook universele waren ?
En ik heb een diesel van 4 jaar oud , dus dan heb ik waarschijnlijk geen condensator nodig :)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
weet je zeker dat je autoradio geen line-in heeft, ik dacht dat nml. ook bij die van mij.
Todat ik het schema zag van de radio, aangezien dat ding ook een wisselaar-aansluiting mogelijkheid heeft moest er ook een line-in op zitten ergens. Bij mij waren het een aantal polen van een tweede ISO-stekker die ik daarvoor kon gebruiken, nu heb ik perfect geluid voor mijn mp3 speler.

Ik zou dus even nakijken of jouw radio een optie heeft voor het aansturen van een wisselaar, wellicht kun je er wat mee dan. Ik heb zelf een Blaupunkt.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 00:14:
[...]

Nee hoor, je moet de kabel van je antenne in dat ding pluggen en dan de kabel van dat ding in de antenne ingang van de radio, die genereert dan op een frequentie die iedere radio wel kan ontvangen, maar geen enkele zender gebruikt een eigen 'station', als je dan je line in nodig hebt moet je gewoon je radio afstemmen op die 'zender'

Moet maar eens naar de lokale auto-hifi boer gaan, bestaat dacht ik in sony en in kenwood, maar vast in nog een hoop andere merken
Ok, niet aan gedacht 8)7 wel slimme oplossing overigens.

Verwijderd

Topicstarter
BuG2FiX schreef op 03 maart 2004 @ 09:29:
weet je zeker dat je autoradio geen line-in heeft, ik dacht dat nml. ook bij die van mij.
Todat ik het schema zag van de radio, aangezien dat ding ook een wisselaar-aansluiting mogelijkheid heeft moest er ook een line-in op zitten ergens. Bij mij waren het een aantal polen van een tweede ISO-stekker die ik daarvoor kon gebruiken, nu heb ik perfect geluid voor mijn mp3 speler.

Ik zou dus even nakijken of jouw radio een optie heeft voor het aansturen van een wisselaar, wellicht kun je er wat mee dan. Ik heb zelf een Blaupunkt.
Bedankt voor de tip. Helaas heb ik een JVC KD-S891R en daar zit deze niet op :'(
Ik heb hem net 2 weken :( dus ik twijfel of ik hem nu moet gaan verkopen om een nieuwe met wel een Line In te kopen. Maar ik wil toch wel graag het DVD-geluid via mijn speakers en ik lees toch slechte berichten over die modulators.
Pagina: 1