Vaag probleem Hercules Radeon 9800XT

Pagina: 1
Acties:

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:15
Heb sinds gisteren die kaart en wilde 'm gisterenavond ff testen, dus ik heb netjes mijn huidige nVidia drivers van m'n Ti4200 verwijderd, daarna in Safe Modus met Driver Cleaner 2 alles van nVidia verwijderd, toen herstart en gelijk alles gecancelled dat Windows wilde installeren, toen uitgezet, Ti4200 eruit, de 9800 XT erin, Windows weer niks laten installeren en vervolgens de officiële Hercules ATI Catalyst 4.1 erop.

Leek goed te gaan, maar na een reboot kwam ik wel Windows in, hij gaf al gelijk een ATI error, en Norton Antivirus email-beveiliging kon niet worden opgestart :? en ik kon nog net de resolutie veranderen, maar Windows werkte traag en mapjes openen of het Configuratiescherm openen werkten niet en als ik ff wachtte BSODde die met een onherstelbare fout |:(

Ik kon dus niet eens de drivers uninstallen, en met Safe Modus kwam ik er ook niet in, dus toen heb ik met de Windows XP CD Reparatie opgestart, eerst chckdsk laten draaien en automatisch fouten laten herstellen en ff met m'n iBook gezocht wat ik kon doen op het net, heb toen maar gekeken of ik wat Services kon vinden en vond er uiteindelijk drie met ATI in de naam, dus die heb ik disabled, en toen kon ik weer gewoon Windows in en uninstallen, en Windows werkte voor de rest weer gewoon.

Wat ik eigenlijk zocht was de optie om Windows te laten zoeken naar beschadigde systeembestanden en dan te laten herstellen, maar kon dat niet vinden 9buiten CHECKDISK dan). En FIXBOOT heb ik maar niet geprobeerd.

Heb het daarna nog een keer met de officiële Hercules ATI Catalyst 3.9 van de CD geprobeerd, maar weer hetzelfde probleem.

Ik weet, er zit niks anders op dan te formatteren en Windows compleet opnieuw te installeren, maar dan moet ik eerst 100GB back uppen 8)7
Hebben jullie al eens eerder zoiets meegemaakt, want dit is mij nog nooit overkomen. Affijn de vogeltjes begonnen al weer te fluiten toen ik naar bed ging ;)

π MW finishers

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55
Misschien is je windows-installatie door al die programmaatjes om je oude drivers te verwijderen wel licht beschadigd geraakt. Misschien zijn er in veilige-modus wel bestanden weggegooit welke met een normale boot niet weg zouden zijn gegooid.

Het commando wat je zocht was "sfc" /scannow.

Hoewel de vogeltjes alweer begonnen te fluiten ;) werkt je videokaart nog steeds niet goed. Heb je de originele Ati Catalyst 4.2 al geprobeerd?

• MaTr1x
Gody schreef op 03 maart 2004 @ 02:15:
Misschien is je windows-installatie door al die programmaatjes om je oude drivers te verwijderen wel licht beschadigd geraakt. Misschien zijn er in veilige-modus wel bestanden weggegooit welke met een normale boot niet weg zouden zijn gegooid.

Het commando wat je zocht was "sfc" /scannow.

Hoewel de vogeltjes alweer begonnen te fluiten ;) werkt je videokaart nog steeds niet goed. Heb je de originele Ati Catalyst 4.2 al geprobeerd?
Ja mischien is Windows wel beschadigd, kan best.

Ah dus als ik sfc /scannow doe vanaf de CD kan het zijn dat die alsnog ontbrekende of beschadigde onderdelen hersteld?

Heh ja helaas, eindelijk eens een vette kaart gekocht, kan ik totutoe alleen 640x480 gebruiken... Ik zal die 4.2 eens proberen, anders gaat de Ti4200 er weer in met de nVidia drivers, hopelijk kan ik dan weer normaal werken en beginnen te back uppen zodat ik weer van voren af aan kan beginnen met de XT...

π MW finishers

• MaTr1x
nope met Catalyst 4.2 dezelfde problemen. Nu weer gewoon met de Ti4200 erin, dat gaat weer wel goed, ben nu begonnen met back uppen 8)7 :Z

π MW finishers

Verwijderd

MaTr1x schreef op 05 maart 2004 @ 00:44:
nope met Catalyst 4.2 dezelfde problemen. Nu weer gewoon met de Ti4200 erin, dat gaat weer wel goed, ben nu begonnen met back uppen 8)7 :Z
Hoezo backuppen???? Je kan ook Windows opnieuw installen en bij de setup kiezen de oude windowsversie weg te gooien. Heb ik al vaak gedaan zonder problemen. Scheelt heeeel veel tijd en moeite!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 01:11 ]

Verwijderd

Door MMMMM - Friday 05 March 2004 01:09

quote:
MaTr1x schreef op 05 maart 2004 @ 00:44:
nope met Catalyst 4.2 dezelfde problemen. Nu weer gewoon met de Ti4200 erin, dat gaat weer wel goed, ben nu begonnen met back uppen

Hoezo backuppen???? Je kan ook Windows opnieuw installen en bij de setup kiezen de oude windowsversie weg te gooien. Heb ik al vaak gedaan zonder problemen. Scheelt heeeel veel tijd en moeite!

MMMMM wijzigde dit bericht 05-03-2004 01:11 (8%)

Desnoods kan je in een andere dir windows installen, zodat je eventueel beschadigde bestanden kan vervangen in de orginele versie, en via dualboot kan je terug switchen naar je orginele en gooi je de vers geinstalleerde dir weer weg.

• MaTr1x
Bedankt voor de adviezen, ik heb voor de zekerheid toch wat belangrijke dingen bewaard, en vervolgens Windows tijdens de installatie de oude Windows weg laten gooien. De kaart werkt nu perfect, dus er kan hier een slotje op!

π MW finishers

Pagina: 1