Toon posts:

Reclame op site.. wat te vragen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn vrouw heeft een community site gemaakt en heeft deze al een tijdje draaien... Nu heeft ze afgelopen week een e-mail gekregen van een advertising bureau met daarin een aanbod om 4 maanden lang een banner te hosten van een Nederlandse bank op haar site. In de e-mail vroeg men de prijs voor het hosten van 4 maanden.

Nu is mijn vraag, wat is een redelijke prijs om te vragen? En wat is normaal om aan te bieden?

En zijn er dingen waar ze extra op moet letten? De addertjes onder het gras... stel bijv. dat de homepage niet 100% uptime heeft. Kan de adverteerder daar eisen aan gaan stellen?

Alvast bedankt voor de hulp ;)
Dani

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoeveel visits trekt ze? Willen ze een vast bedrag (aanrader) of fee per view/click? Wat voor voorwaarden stelt deze bank?

In deze tijden van internetgekte is elke cent die uit dit soort dingen voortkomt meegenomen, verwacht echter geen gouden bergen.

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 17:44
Meestal is het een fee per click/view en dan moet je tevreden zijn met een paar cent of nog minder. Maar als je niet zoveel bezoekers trekt kan je idd beter om een vast bedrag vragen en de hoogte daarvan hangt natuurlijk ook af van het aantal gebruikers.

Als je toch voor een fee per click gaat vraag dan de bezoekers ff die link te openen dan verdien je ieg nog iets.

• HunterPro
  • Niet online
paar cent :? Lijkt me erg sterk, denk dat je eerder in de tienden van centen moet gaan kijken (possibly less).

en spiffy, mensen 'vragen om te klikken' werkt niet en heeft al menig website-exploitant adverteerders gekost. Klikkers om die reden kopen namelijk niks bij de adverteerder :)

[ Voor 45% gewijzigd door HunterPro op 02-03-2004 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
qua bezoekers is het niet gigantisch (ca. 200 per dag) maar het is een community gericht op Brazilianen in Nederland en is de grootste van Nederland op dit gebied.

En de adverteerder richt zich daarom volgens mij op bepaalde bevolkingsgroepen die men via de normale wegen niet zo snel zal bereiken. Maar de adverteerder heeft te lezen op hun website wel een aantal grote klanten (adverteerders).

Zelf zaten wij ook aan een vast bedrag te denken, maar ik heb geen idee wat we moeten vragen. :?

Maar als het per click gaat, dan krijgt ze dus gewoon van de adverteerder een url met een verwijzing naar een script met een counter waar bijv. een IP scan inzit (om abuse tegen te gaan) ? Of zie ik dit verkeerd?

Verwijderd

Begrijp ik het goed dat ze een site bij community heeft? (Www.community.nl?) zo jah stop dan maar... vanaf 31 maart 2004 stoppen ze ermee

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 17:44
Per click krijg je wel een paar cent als de site die hebt bezoekers trekt die ook passen bij de adverteerder. Per view is het natuurlijk veel minder!! Er is echter ook nog een systeem waarbij je alleen krijgt betaald als je bezoekers doorlink en die dan ook echt wat afnemen van je adverteerder. Ik weet alleen niet precies waar de bank reclame voor maakt, maar voor hypotheken zou dit bijvoorbeeld kunnen.

Voor jou lijkt me dit alles echter niet echt ideaal en ik zou maar een vast bedrag vragen.

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 14:10

Leejow(saait)

Blater

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:44:
Begrijp ik het goed dat ze een site bij community heeft? (Www.community.nl?) zo jah stop dan maar... vanaf 31 maart 2004 stoppen ze ermee
Community is een begrip geen site, het betekend gemeenschap.. GoT is bijvoorbeeld een Community of bijvoorbeeld fok!

Ik zou gewoon de stats van de afgelopen week erbij pakken en dan per bezoeker ongeveer 0.25 á .30 eurocent vragen.

• HunterPro
  • Niet online
Leejow(saait) schreef op 02 maart 2004 @ 19:46:
[...]

Community is een begrip geen site, het betekend gemeenschap.. GoT is bijvoorbeeld een Community of bijvoorbeeld fok!

Ik zou gewoon de stats van de afgelopen week erbij pakken en dan per bezoeker ongeveer 0.25 á .30 eurocent vragen.
HOEVEEL?!??!?!!?!

* HunterPro valt van stoel

(ik denk toch echt dat je beter aan 0,1 cent (lees: 0,001 euro) per view moet denken... en dan zit je nog vrij hoog denk ik)

4 maanden... denk dat je met zoveel hits op iets van honderd euro uitkomt? :o :X

[ Voor 24% gewijzigd door HunterPro op 02-03-2004 19:52 ]

Verwijderd

HunterPro schreef op 02 maart 2004 @ 19:50:
[...]

HOEVEEL?!??!?!!?!

* HunterPro valt van stoel

(ik denk toch echt dat je beter aan 0,1 cent (lees: 0,001 euro) per view moet denken... en dan zit je nog vrij hoog denk ik)
/me valt gezellig mee

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb cabaretmp3.com gehad. Ik vroeg 30 euro per maand. De banner werd dan aan 25% van de bezoekers getoont. Dit met ongeveer 1500 bezoekers per dag. Dus zeg maar: 30 euro per maand voor 375 bezoekers per dag. Reken gewoon 20 euro per maand en wacht af!

Verwijderd

wat betreft of de adverteerder eisen kan stellen mbt uptime: 90% uptime lijkt me 90% betaling? Is niet meer dan redelijk lijkt mij :).

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 20:06:
wat betreft of de adverteerder eisen kan stellen mbt uptime: 90% uptime lijkt me 90% betaling? Is niet meer dan redelijk lijkt mij :).
als het op basis van views gaat is het overigens wel makkelijk ;) :)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:53

lordsnow

I know nothing

Als je uitgaat van 0.1 cent per click, 200 bezoekers per dag, en 5% van de bezoekers klikt ook daadwerkelijk dan zit je op ongeveer 0,1 x 200 x 0.05 x 120 = 1,20 EURO.

Als je zoekt op "advertentie banner website prijzen" kom je een aantal websites tegen: prijzen die ik zie zijn (voorbeeld van www.paardensportwereld.nl) 150 EURO ex BTW voor 1 jaar. Of (www.bno.nl) 660 EURO per jaar voor een 120x60 banner. Of (www.rijwielnet.nl) 68 EURO ex BTW per kwartaal voor een banner.

Je kan natuurlijk vragen wat je wilt - maar wat zijn de andere bereid te betalen? Het is ook zo - nu heb je niks, dus alles (hoe klein ook) is meegenomen. Ik denk persoonlijk dat 10 EURO / maand acceptabel is, in dit geval.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vraag me af: wil je eigenlijk wel een banner?

Natuurlijk is het leuk dat je er 20 euro voor krijgt, maar dan wordt wel je website permanent ontsiert door een gelkeurd, knipperend ding, je kunt ook niet meer alles doen wat je wilt, als bijvoorbeeld opeens de behoefte krijgt om via je websiteje gal te spuwen over een bepaalde Nederlandse bank kan je dat een hele hoop gezeik opleveren, of als je opeens besluit om te stoppen, of de adverteerder stopt, of betaalt niet.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reply's ;)

Mijn vrouw denkt er idd aan na het lezen van alle reply's om 10 € per maand voor de banner te vragen.
Het is idd zo zoals de meesten al schreven, dat je nu niks hebt, en het is altijd leuk meegenomen.
En aangezien het een marketingsbureau is die in opdracht werkt voor bijv. banken en overheidsinstellingen is het misschien voor de toekomst ook interessant mocht de samenwerking bevallen. (alle beetjes helpen ;) )

Op de vraag of ze wel een banner wil; Daar hebben we wel over nagedacht, maar op zich ziet ze er geen probleem in om ruimte vrij te maken. En mocht het echt niet bevallen, en ze krijgt veel klachten van de community, dan zijn het toch maar 4 maanden. Maar per click ziet ze niet zitten aangezien je misschien 4 maanden een banner op je site hebt staan, en je krijgt er niks voor.

Maar ik moet natuurlijk eerst nog zien of het wel doorgaat, misschien hebben ze namelijk wel geheel andere opvattingen over de te plaatsen banner.

Maar nogmaals ontzettend bedankt voor de reply's. :)

Verwijderd

Waar veel mensen hier volgens mij aan voorbij gaan, is dat het volgens Nesclandani een vrij specifieke site is en dat het er op lijkt dat het daar om gaat bij die adverteerder. Als het echt daarom gaat, kun je zeker meer vragen

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik vind € 10,- echt een onzin bedrag. Ze benaderen de site omdat je schijnbaar een interessante doelgroep hebt. En of je nu € 10,- vraagt of € 100,- dat zijn binnen de advertising wereld allebei lullige bedragen.

Ik zou dus wat meer doen.. hits etc zijn in dit geval ondergeschikt en als je ziet wat een bank gewend is aan communicatiebudgetten moet je wel een beetje aan jezelf denken. Of regel een gunstige hypotheek oid ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1