Toon posts:

Hitachi tft - slecht beeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er verstand van TFT schermen? Ik ben in het bezit van de
Hitachi CML 174SXW.Dit zou een puik schermpje moeten zijn.
Maar,als ik scrol dan worden de letters wazig? als ik Rise of Nations speel en ik scrol van links naar recht zijn alle figuren zeer wazig.
Mijn systeem is als volgt: Abit NF7-S rev 2.0
AMD 2500+ @2900+
Sapphire radeon 9600 pro
512 mb 400 mhz geheugen
enz.
Ik hen windows xp home edition geinstalleerd.
Ati catalyst 4.2 drivers. direct x9.0.
resolutie 1024x768 16 bits 75HZ. DVI (ook analoog geprobeerd lijkt iets beter)
Welke resolutie ik ook probeer echt beter wordt het niet.
Zou het kunnen zijn dat er iets niet goed is aan de monitor.
Is er soms een test programma omdat uit te vinden?

Gr Peter :(

Verwijderd

Had ik ook :'( het rare is dat ik na een moederboard upgrade geen problemen meer had :?
Ik heb hem btw met een dvi kabel aangesloten.

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 15:29
Ik zou hem op de native resolution zetten... 1280x1024.

Verder kan je "vloeien schuiven" uitzetten in je internet opties...

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Verwijderd

Euhmm ik had hetzelfde probleem op een crt beeldscherm.... bleek nou dat ik de performance op BEST had staan ipv quality.... Dit was met een TI-4200...
Misschien is t iets??

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Zou ook zo maar és ghosting kunnen zijn. Dit is een negatieve eigenschap van tft schermen met een relatief hoge response tijd (> 25ms.).

Dat zeg ik toch :+

[ Voor 11% gewijzigd door Majestic op 04-03-2004 10:52 ]

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Majestic schreef op 04 maart 2004 @ 10:33:
Zou ook zo maar és ghosting kunnen zijn. Dit is een negatieve eigenschap van tft schermen met een relatief lage response tijd (> 25ms.).
Je bedoelt hoge responstijd. ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ik heb het ding draaien op een GF4 Ti4200, 1280x1024 @ 32 bits kleuren, 60 Hz refresh rate. Dan is het beeld superstrak, geen ghosting, wazige dingen etc.

Verder heb ik ook smooth scrolling uitgezet, en cleartype fonts aangevinkt.

O, ja, ik gebruikt de DVI.

[ Voor 7% gewijzigd door EXX op 04-03-2004 10:41 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:28

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb dat scherm inmiddels al 14 maanden in gebruik en hij bevalt nog altijd enorm goed. Ik heb 'm ongeveer 12 maanden met analoge aansluiting gebruikt op een Asus V7700 op zowel 60Hz als 75Hz. Beeld is scherp en vrij van ghosting. Nu hangt ie met DVI aan een Asus 9600XT kaart en is het beeld nog ietsje scherper. Het verbaast me dat je last van ghosting hebt. Is het misschien heel erg koud in je kamer? ;) Een koud TFT scherm heeft meer ghosting dan een warme.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 16:27
Hé, da scherm heb ik ook al zon 9 maanden nu. Werkt perfect..

Ennuh Majestic: dit schermpje heeft 16ms hoor ;) :Y)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zemskii schreef op 04 maart 2004 @ 11:00:
Ennuh Majestic: dit schermpje heeft 16ms hoor ;) :Y)
Inderdaad, het was de eerste op de markt met het befaamde 16ms AU Optronics panel erin.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reaktie's.Ik heb de resolutie verhoogd naar 1024x768 60hz,dit geeft wel een beter beeld.Het vloeiend scrollen heb ik ook uitgezet.
Met internet ect gaat het nu wel goed ,scherp beeld en weinig last van ghosting .
Maar als ik Rise of nation speel valt het me nog steeds tegen,met scrollen vooral van links naar recht is het echt wazig en wordt je er ook kippig van als je het een tijdje speelt.
ik vindt het ook een nadeel dat als je de dvi kabel gebruikt je weinig aan de instellingen van de monitor kan veranderen dit in tegestelling als je de analoge kabel aansluit.Maarja niets aan te doen heb hem nu eenmaal gekocht ,mischien had ik eerst maar eens beter rond moeten kijken of zo'n TFT scherm nu eigenlijk wel bevalt.Als ik het test programma 3dmark03 bekijk ziet het er prachtig uit dus bij gebruiker die wolfstein of iets dergelijk spelen is het beeld waarschijnlijk wel goed.Maar bij generals of age of mythologie is het toch effe anders.

gr Peter

ps mischien moet ik terug gaan naar een 19'" crt monitor?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ik heb m'n Hitachi's dan ook analoog aangesloten, als ik ze via DVI aansluit lijkt het als of ik voor een zonnebank zit zoveel licht komt daaruit.
Dit is ook niet meer in te stellen op DVI.

Ik heb ze op een brightness van rond de 10 staan en draaien op 1280x1024 bij 75Hz, dit kijkt toch net iets prettiger dan 60Hz.

Het gamed iets anders dan een CRT maar je went er snel aan, de meeste games speel ik op 1024x768 bij 75Hz.

Ik weet niet in welke resolutie jij je games draait maar misschien is het zo laag (640x480) dat het scherm flink moet interpoleren zodat het allemaal wat wazig wordt.

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Waarom draai je eigenlijk 1024x768 en niet de native resolutie van 1280x1024? Je hardware moet dat probleemloos kunnen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry de resolutie is inderdaad 1280 x 1024 . Ik vindt ook dat de licht sterkte wat overdreven is.Maar als je hem analoog ansluit wordt het nog erger met scrollen.
Je kan dan wel het beeld wat beter aanpassen naar eigen smaakt.Raar eigenlijk dat die mogeljikheid niet geboden wordt als je hem digitaal aansluit.

peter

Verwijderd

Tip:

TFT monitor's zijn ook beinvloedbaar door de lichtsterkte.

Er is een rede waarom men de TFT's verstuurd met 100% lichtsterkte. Probeer ze eens op 15% te zetten, en ik kan je verzekeren, je word zeeziek na een tijdje gamen.

Probeer eens de lichtsterkte op 100% te zetten & dan te gamen ...

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

Ik heb zo'n scherm en ben er uitermate tevreden over. Sterker nog, ik heb nog nooit een beter TFT scherm gezien.. en dat zijn er heel wat.

Er is iets mis met jouw configuratie want ik heb er nooit problemen mee gehad.

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025

Kogando

Humordenaar

EXX schreef op 04 maart 2004 @ 16:29:
Waarom draai je eigenlijk 1024x768 en niet de native resolutie van 1280x1024? Je hardware moet dat probleemloos kunnen.
Inderdaad, 1024x768 ziet er niet uit! En DVI is ook stukken beter dan analoog..

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• Cubix
  • Niet online
Kogando schreef op 04 maart 2004 @ 18:20:
Ik heb zo'n scherm en ben er uitermate tevreden over. Sterker nog, ik heb nog nooit een beter TFT scherm gezien.. en dat zijn er heel wat.

Er is iets mis met jouw configuratie want ik heb er nooit problemen mee gehad.
Wat een cr*p. Kijk eens naar de inkijkhoek van de 174sxwb, en hoe pikzwart eruit ziet (donkerblauw). Er zijn zat schermen die dat beter kunnen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 16:45:
Ik vindt ook dat de licht sterkte wat overdreven is.
Het maffe is dat de brightness bij aflevering standaard op 100% staat terwijl iedereen op GoT met zo'n scherm 'm rond de 50 heeft staan. Zo zou ie gewoon standaard ingesteld moeten zijn want anders ziet het beeld er niet uit. Hij staat bij mij al die tijd al op 50% en dan heb je het beste beeld en waarschijnlijk ook minder ghosting dan met een hogere helderheid :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Cubix schreef op 04 maart 2004 @ 18:25:
Wat een cr*p. Kijk eens naar de inkijkhoek van de 174sxwb, en hoe pikzwart eruit ziet (donkerblauw). Er zijn zat schermen die dat beter kunnen.
Ook wordt het wit als je van opzij kijkt wat geliger. Er zijn inderdaad schermen die in dat opzicht beter zijn, maar allround is het gewoon een erg lekker scherm. Zeker voor een model dat alweer zo'n tijd op de markt is :) En wat de kleurweergave+contrast betreft: voor Photoshop werk is ie prima geschikt.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Cubix schreef op 04 maart 2004 @ 18:25:
[...]

Pardon? ik kan het beeld duidelijk zien direct vanaf de zijkant kijkend. Dat is een kijkhoek van 180 graden dat vind ik toch niet slecht veel verder is niet nodig kijkt zo lastig vanaf de achterkant kijkend. :+ Zwart ziet er toch echt als zwart uit. Mischien niet zo zwart als echt puur zwart maar ik zie het verschil niet. En donkerblauw is het zeker niet. Jij hebt teveel naar BSOD schermen zitten kijken. :+
Pagina: 1