G33rt schreef op 02 maart 2004 @ 19:14:
IceStorm, het lijkt me wel verdomde toevallig als dat
altijd gebeurt zoals de TS aangeeft in zn openingspost. Daarom vind ik het ook vreemd, en heb ik er geen verklaring voor

Das helemaal niet toevallig.
Ik ben eMule fan dus ik ga het even via die weg uitleggen.
Een bestand in eMule wordt opgedeeld in chunks (stukjes, die overigens weer opgedeeld zijn in kleine stukjes maar dat maatk voor het voorbeeld niet uit

). Stel, 1 bestand heeft 100 van die stukken van 100 kb. Per stukje kun je maar van 1 iemand data ontvangen (immers, van 2 man tegelijk hetzelfde stuk data ontvangen kan gewoon niet goed gaan

).
Er zijn 2 mensen met dat bestand waarvan je mag downloaden. Persoon 1 geeft jou stukje 1 met 100 kb/sec, persoon 2 geeft jou stukje 2 met 0.01 kb/sec. Persoon 1 is na 1 seconde klaar en gaat over op stukje 3, 4, 5 etc etc, net zo lang totdat stuk 100 gepasseerd is. Voor persoon 1 is er nu niks meer te doen, maar je bestand is nog niet klaar, persoon 2 is immers pas op 1 kb van stukje 2 en moet dus nog uren doen over stukje 2

.
En ik gok dat dat aan de hand is (en aangezien de langzaamste altijd het traagst gaat (jaja

) moet je daar dus "altijd" op wachten)
[edit]Altijd is natuurlijk ook maar een beleving, het is altijd kut om op 99% te blijven hangen en je vergeet de 15x dat het wel gewoon goed ging ook meteen
[
Voor 7% gewijzigd door
IceStorm op 02-03-2004 19:35
]