Toon posts:

Kan Javascript items niet openen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey there!

Sinds een tijdje kan ik in IE6 javascript items ed. niet meer openen. (Op button of id. gaan staan en links onder in de statusbalk komt: javascript:..enz) Kan er wel op klikken, maar NIX. Heb het beveiligingsniveau al laag gezet en MicrosoftVM opnieuw geinstalleerd, maar..........! Je raad het al. Wie O wie heeft goede raad....?

Groetjes.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Staat JavaScript wel aan? Beveiligingsniveau's zouden geen invloed mogen hebben omdat JavaScript sowieso al niet echt veel schade kan aanbrengen.

Skat! Skat! Skat!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 18:21:
MicrosoftVM opnieuw geinstalleerd.
java != javascript,
de VM is enkel bedoeld voor java (applets e.d.)

javascript (in msie Jscript genaamd) is een interne scripting-taal van je browser.

de foutmeldingen (met geel icoontje) linksonderin je statusbar kan je oproepen via dubbelklik, er komt dan extra informatie over op welke webpagina en regelnummer waarin een fout is opgetreden.

het lijkt voornamelijk te wijzen op scriptfouten op een webpagina, is dat misschien je eigen pagina?

verder kan dit ook veroorzaakt worden door een aantal firewalls die onzorgvuldig omgaan met active scripting in webpagina's, NAV is bij mij erg berucht erom, aangezien deze extra rottige code erbij plaatst om bv popups zogenaamd 'onschadelijk' te maken (waarvoor een firewall als applicatie m.i. niet echt geschikt is, en wat dus ook niet functioneert)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ja staat wel aan. Je bedoeld bij internet opties en geavanceerd? Zo ja, daar heb ik het wel aangevinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen foutmelding of een icoontje onder in beeld. Ik kan klikken tot ik erbij neer val...... Naast mij heb ik een laptop die ook achter de firewall zit en daar heb ik geen problemen mee. Heb het net een weekje, daarvoor geen enkel probleem.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Anders kan je altijd Mozilla installeren. Die doet het zeker toch en valt net iets gemakkelijker te herinstalleren indien er een probleem is ;).

Skat! Skat! Skat!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:16

crisp

Devver

Pixelated

geen webdesign issue maar software --> Software Algemeen dus :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet zo bekend hier. Heb net Mozilla geinstalleerd en werkt prima. Toch raar dat IE6 het niet doet.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57
Is gewoon een klein IE(6) bugje, heb ik af en toe ook last van op T.net als de pagina niet helemaal goed is geladen. Na een harde refresh of even IE afsluiten werkt het 9 van de 10 keer weer gewoon goed :)

The devil is in the details.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 18:40:
Ben niet zo bekend hier. Heb net Mozilla geinstalleerd en werkt prima. Toch raar dat IE6 het niet doet.
op basis van de informatie die je geeft kunnen we je niet helpen:

als het een javascript error is, kan je in msie op het icoontje klikken en krijg je extra informatie (script debuggen)
verder is het van belang te weten _waar_, oftewel op welke webpagina je de foutmelding krijgt, of kennelijk iets niet gebeurt wat je wel verwacht.

zonder dat soort gegevens kunnen wij enkel wat in het donker gokken, maar weten we nog minder dan jij.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Bijv. op www.routenet.nl kun je een route plannen. Na dit gedaan te hebben, kun je een optie maken voor de snelste route, daarnaast staat een rood pijltje. Dit pijltje kan ik niet aanklikken. Cursor veranderd wel in een handje en ik hoor ook duidelijk een klik door de speakers, maar geen teken van leven :). En ik krijg geen fout melding.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb het zelfde gehad met ie6 en dit kwam na installatie van norton antivirus die de scripts blokeerde die ik met mijn browser probeerde te openen
nadat ik diverse helptools had geinstalleerd werkte het opeens weer terwijl dat niet eens de opzet was :?

is het bnij jou ook soms gekomen na installatie van norton?

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Zonder erop te klikken zie je links onderin de status balk: javascript:calculateRoute() Dit is een voorbeeldje. Iedere keer als er javascript:...... in de statusbalk verschijnt, weet ik al dat ik niet verder kan klikken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad Norton (systemworks), kan het wel deinstalleren. Kijken of het helpt.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Als het norton is, dan is dat vrij snel uit de HTML-source van de pagina te herleiden; daar staat dan zoiets in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<script language="JavaScript">
<!--

function SymError()
{
  return true;
}

window.onerror = SymError;

var SymRealWinOpen = window.open;

function SymWinOpen(url, name, attributes)
{
  return (new Object());
}

window.open = SymWinOpen;

//-->
</script>

Intentionally left blank

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57
Kan trouwens ook aan ZoneAlarm liggen als je dat hebt, die gooit ook een paar regeltjes code extra (over JavaScript) in de source van sites die je bezoekt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 02-03-2004 19:03 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
AAhh ik word gek, ook zonder Norton doet 'ie het niet. Ik ga wel verder met Mozilla. In iedergeval bedankt aan iedereen. Ik ga een andere keer wel verder. 8)7

Verwijderd

Ik heb dit atm ook, systemworks al verwijdert maar helpt niet. Iemand ideeen? Alle instellingen van ie staan standaard

Verwijderd

Ik had ook problemen, maar heb oplossing toen zelf gevonden. zie topic;

IE6 (javascript links doen het niet) laatste bericht is van mij met de oplossing.

Misschien ook via dit bericht te vinden als je rechts op Quote message of my react klikt. (alles van mijn profiel te vinden)

Volgens mij is het grootste probleem dat de Sun java console niet is geinstalleerd?!
Je zou ook dit eerst meteen kunnen uitproberen via deze website;
www.comweb.nl/java/Console/nl_Console.html

copieer deze naar je adres balk en enter........er komt een pagina en je ziet donwload (staat verkeerd eigenlijk) in blauw staan, klik hierop en SJ-Console wordt geinstaleerd (mits je sun java al hebt, anders die eerst of gewoon opnieuw/vervangen installeren)

Alles moet het weer normaal doen. Het is altijdt het proberen waard.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Deze bedoel je: [rml]minouche in "[ IE6] Javascript links niet te openen*"[/rml]

Maar het lijkt me sterk aangezien java iets compleet anders is dan javascript

Intentionally left blank

Verwijderd

Okay! maar men kan alles altijdt gewoon uit proberen.

Ik weet alleen dat dit bij mij nu is geïnstalleerd en ik geen problemen :) meer ondervind met links javascripts, openen websites, etc...etc....mbt. Java of javascipts;

-java 2 runtime Environment SE.v1.4.0_01 en SE.v1.4.0_02 (via Dexiabank)

-Sun Java Console (zoals genoemd hoe te downloaden)
Pagina: 1