[Sweex Router]Port Forward vs Virtual Server

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
ik heb een sweex router (model LB000021, met laatste firmware)

Kan iemand mij vertellen wat het voordeel / verschil is tussen Port Forwarden en de Virtual Server gebruiken?

Het enig wat ik kan ontdekken is dat je met Virtual Server poort A extern op poort B intern kan zetten (dus vanaf buiten staat poort 32 open en op het lan 22). Met Port Forwarding kan dat niet en wordt de poort gewoon geforward.

Ik vraag dit naar aanleiding met problemen met Azureus (Bittorrent) waarbij ik een torrent wil seeden en daarvoor heb ik poort 6969 open gezet via Port Forwarding op de Router naar mijn interne IP. Op http://127.0.0.1:6969 staat keurig een pagina maar vanaf buiten op http://mijn.ip.adres:6969 gebeurd er niets... Moet ik de virtual server gebruiken en port 6969 naar poort 6969 op het lan koppelen (dus eigenlijk gewoon port forwarden (in mijn ogen).

Ik heb het poortmappingsverhaal gelezen ja.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 22:44

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik heb dezelfde en ik gebruik virtual server.
de 127 range moet je niet gebruiken.
Geef allebei je pcs' een ip adres in bijvoorbeeld 192.168.x.x range met het zelfde subnet
forward dan het adres met je poort erbij.
Volgens mij bedoelt sweex met een virutal server hetzelfde als met portforwarding.
En gebruik voor de buitenkant en de binnenkant dezelfde poort.

• Jack Flushell
Maar waarom zitten dan beide functionaliteiten erop. 1 speciaal kopje voor port forward en 1 speciaal voor virtual server :?.

Oh ja... de 127.0.0.1 is het vaste ip-adres van je eigen Pc op je eigen pc... hetzelfde als http://localhost

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
het klopt dat 127.0.0.1 het vaste ipadres van je pc is, maar het is niet bereikbaar voor een pc in het netwerk.
het is het LOCAL loopback adres voor een pc

• Jack Flushell
y2kbug schreef op 03 maart 2004 @ 12:29:
het klopt dat 127.0.0.1 het vaste ipadres van je pc is, maar het is niet bereikbaar voor een pc in het netwerk.
het is het LOCAL loopback adres voor een pc
Jajaja weet ik wel. Ik zoek antwoord op mijn vragen :)

Verwijderd

Misschien kun je de manual eens lezen, daar moet dit wel instaan.

Verwijderd

Probeer je het wel vanaf een computer die niet op je eigen netwerk zit?

Je kunt niet vanaf je LAN via je externe IP-adres je LAN benaderen, tenzij je een router hebt die dit ondersteunt - die Sweex doet dat niet. (Een beetje het idee van 'van binnenuit door het raam naar binnen kijken')

• Jack Flushell
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 15:04:
Probeer je het wel vanaf een computer die niet op je eigen netwerk zit?

Je kunt niet vanaf je LAN via je externe IP-adres je LAN benaderen, tenzij je een router hebt die dit ondersteunt - die Sweex doet dat niet. (Een beetje het idee van 'van binnenuit door het raam naar binnen kijken')
ja, dat had ik i.d.d. gelezen in het grote poortmappingsverhaal... En vanaf een echt externe IP werkt het dus ook niet...

Ik probeer nu eerst alles in te stellen via Virtual Server... Kijke wat 'ie doet. Maar dat alles wel werkt als ik mijn PC instel als DMZ doet vermoeden dat het ligt aan het feit dat er meer poorten open moeten bij het bittorrent-protocol (misschien een UDP erbij vermoed ik)... ik google wel ff... morgen meer, het is laat.
Pagina: 1