[XP] Booten wil niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-05 13:29

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van m'n eigen Dell Inspiron 8600. Die dingen wordt geinstalleerd afgeleverd, dus het eerste wat je doet is een 'format c:' om alles precies zo te kunnen configgen zoals jij het wilt hebben.

Installatie gedaan, partition magic er bij, wat met partities zitten schuiven en op 'Apply' gedrukt. Ook de acties in DOS gingen goed, waarna ik het volgende had:

7Mb ongebruikt vooraan
8,5Gb Primary DOS FAT32 partitie
20Gb Extended partitie met 1 NTFS partitie er in

Vergeten om de primary DOS active te zetten... stom stom stom. Maar ja, geen floppy drive er bij gekocht, dus probleem :) Uiteindelijk via via een bootable CD gebouwd met Windows 98 boot-gebeuren er op, die het nog doet ook. Dus ik blij via fdisk die partitie active gezet, met als resultaat dat ik nu alleen nog maar kan booten van DIE ene win98 CD.

Alles wat ik probeer eindigd in een melding als 'remove all disks or media', of een fout in bootsect.dos

Ik kan dus met geen mogelijkheid meer normaal booten, dus ook geen schijven leeggooien, windows opnieuw installeren of whatever. Het enige wat ik heb is een CD-Rom.. geen fdd, geen mobile diskje :'( HELP! Ik wil laptoppen :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

als je nog bij fdisk kunt begin dan ff opnieuw

alle partities verwijderen, dan die ene aanmaken waar je windows op wil, en dan met windows (of partitionmagic) de volgende partities aanmaken

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dat was ik ook ongeveer van plan... maar ik kan niet alle partities verwijderen, aangezien in de extended partitie een NTFS partitie rondhangt, die niet wordt gezien door fdisk. Ik kan dus geen drives aanmaken omdat alle ruimte in gebruik is, maar ook de extended partitie niet weghalen omdat er drives in zitten.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Kaastosti schreef op 02 maart 2004 @ 17:41:
Dat was ik ook ongeveer van plan... maar ik kan niet alle partities verwijderen, aangezien in de extended partitie een NTFS partitie rondhangt, die niet wordt gezien door fdisk. Ik kan dus geen drives aanmaken omdat alle ruimte in gebruik is, maar ook de extended partitie niet weghalen omdat er drives in zitten.
Gan naar bootmagic.com en haal daar de werkset om ook ntfs te verwijderen

Succes

Verwijderd

als je dan es je windows xp cd erin duwt. als het goed is kun je voordat je windows gaat installeren partities kiezen enzo. maar volgens mij kun je ze daar ook wijzigen of verwijderen

@JdeBruijn --> was ik toch ff iets sneller ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 17:49 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:26
met een xp cd kan dat toch wel? Die is standaard bootable en daarmee kan je ook partities verwijderen.. zowel fat als ntfs..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Nope.. die Windows XP CD boot dus ook niet, dat is het wazige. Alles werkte perfect tot ik die fdisk er bij haalde. Ik zal in ieder geval die werkset van bootmagic eens proberen :)

...helaas bestaat die site niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Kaastosti op 02-03-2004 17:49 ]

Verwijderd

kijk es wat ik in een ander topic vond, misschien werkt dit:

ntfs partitie kwijtraken in fdisk:

kies verwijderen partitie (optie 3 ?)
kies verwijderen non-dos partitie

et voila!
ntfs<>fat12/16/32, dus non-dos

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Maar hij zit in de extended partition... dan moet ik eerst:
3. Delete partition or Logical DOS Drive
3. Delete Logical DOS Drive(s) in the Extended DOS Partition
(dat werkt niet, omdat ik dan geen keuze meer heb tussen DOS of Non-DOS)
-of-
3. Delete partition or Logical DOS Drive
4. Delete Non-DOS Partition
(werkt ook niet, aangezien zowel de primary als de extended beiden DOS partities zijn)

--
Via partition magic alles weggekregen en nu alleen nog die 8,5Gb schijf aangemaakt als primary DOS, FAT32 active disk. Booten gaat uiteraard niet, aangezien er geen OS op staat. Alleen is dat ding nogal kieskeurig over van welke CD's ie wel en niet wil booten... compleet willekeurig sommige wel, en sommige niet :?

[ Voor 29% gewijzigd door Kaastosti op 02-03-2004 18:38 ]

Pagina: 1