Sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van m'n eigen Dell Inspiron 8600. Die dingen wordt geinstalleerd afgeleverd, dus het eerste wat je doet is een 'format c:' om alles precies zo te kunnen configgen zoals jij het wilt hebben.
Installatie gedaan, partition magic er bij, wat met partities zitten schuiven en op 'Apply' gedrukt. Ook de acties in DOS gingen goed, waarna ik het volgende had:
7Mb ongebruikt vooraan
8,5Gb Primary DOS FAT32 partitie
20Gb Extended partitie met 1 NTFS partitie er in
Vergeten om de primary DOS active te zetten... stom stom stom. Maar ja, geen floppy drive er bij gekocht, dus probleem
Uiteindelijk via via een bootable CD gebouwd met Windows 98 boot-gebeuren er op, die het nog doet ook. Dus ik blij via fdisk die partitie active gezet, met als resultaat dat ik nu alleen nog maar kan booten van DIE ene win98 CD.
Alles wat ik probeer eindigd in een melding als 'remove all disks or media', of een fout in bootsect.dos
Ik kan dus met geen mogelijkheid meer normaal booten, dus ook geen schijven leeggooien, windows opnieuw installeren of whatever. Het enige wat ik heb is een CD-Rom.. geen fdd, geen mobile diskje
HELP! Ik wil laptoppen
Installatie gedaan, partition magic er bij, wat met partities zitten schuiven en op 'Apply' gedrukt. Ook de acties in DOS gingen goed, waarna ik het volgende had:
7Mb ongebruikt vooraan
8,5Gb Primary DOS FAT32 partitie
20Gb Extended partitie met 1 NTFS partitie er in
Vergeten om de primary DOS active te zetten... stom stom stom. Maar ja, geen floppy drive er bij gekocht, dus probleem
Alles wat ik probeer eindigd in een melding als 'remove all disks or media', of een fout in bootsect.dos
Ik kan dus met geen mogelijkheid meer normaal booten, dus ook geen schijven leeggooien, windows opnieuw installeren of whatever. Het enige wat ik heb is een CD-Rom.. geen fdd, geen mobile diskje
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.