Toon posts:

[XP] afbeeldingen van mappen opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleempje met windows XP. Ik heb een grote collectie foto's op mijn PC staan. Ik heb deze laatst allemaal uitgezocht en in verschillende mappen gedaan. Ik aan de weergave van deze mappen een karateristieke afbeelding toegewezen. Zo kan ik in de weergave modus 'miniaturen' snel de series terug vinden. Als ik nu deze mappen op een CD-tje zet zijn alle miniaturen weg. Is er een manier om deze miniaturen te behouden??
Er schijnt trouwens een groter probleem te zijn met deze miniaturen. Een aantal andere mappen hebben ook allelei afbeeldingen gekregen die ik er beslist niet aan toegewezen heb. Als ik bij de instellingen aanvink dat de miniaturen niet in de cache moeten worden opgeslagen, klopt er al helemaal niks meer van de miniaturen. Iemand een idee van de oorzaak, of zelf een oplossing??

Groeten,
Plevuus

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 10:57
In mappen met afbeeldingen word een verborgen bestand aangemaakt, genaamd: thumbs.db. Mischien als je die mee kopieerd werkt het wel.

offtopic:
Gaat ie: Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten.
Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende
"greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te
plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je
signature voor gebruiken. :D

[ Voor 38% gewijzigd door Tarzan op 02-03-2004 18:12 ]

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.
Maar die oplosing werkt toch niet. Ik had dat bestand al mee gekopieerd.

offtopic:
Oke, dan groet ik nu voor eens al voor altijd iedereen hier.
_/-\o_

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05 10:57
Ok, nou ja, het viel te proberen. :-)

..:: ::..

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07

breinonline

Are you afraid to be known?

Windows maakt de tumbnails aan de hand wat er in de map staat. Op het moment dat je iets in de map wijzigd, wil het OS eigenlijk al de tumbnail veranderen. Als je hebt aangeven dat je een eigen plaatje op de map wil, dan doet ie dat alsnog, maar veranderd het plaatje in principe niet. Als je met wel/geen cache gaat werken dan kan het zijn dat ie daarmee in de knoop komt. (let wel, bovenstaande is gebaseerd op persoonlijke ervaring met het gedrag van de thumbnails, ik weet niet zeker of het zo werkt)

De thumbnails zelf worden in thumbs.db opgeslagen, maar waarschijnlijk niet helemaal, anders had douwe_jan's oplossing moeten werken. Ik ben bang dat het dus gewoon niet kan. Enige mogelijkheid zou zijn een extra programmaatje wat hiervoor bedoelt is. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet bestaat, wordt alleen wel even zoeken...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
mmmm... met een speciaal programmatje... dan moet ik zeker weer voor al die mappen (honderden) opnieuw een afbeelding gaan kiezen....

GRRRRRR....... WINDOWS ...... :( :( })
Pagina: 1