Toon posts:

[Google] Brandy update ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb het idee dat dit onderwerp niet echt leeft op GoT, maar toch maar proberen. Misschien is het jullie ook opgevallen dat Google kort (een aantal weken) geleden een verandering in zijn pagerank algoritme heeft doorgevoerd. Dit heeft nogal wat gevolgen gehad. De zoekresultaten zijn vaak vrij sterk veranderd.

Mijn eigen site heeft er weinig van gemerkt. De ene pagina is wat omhoog gegaan, de andere wat omlaag. Al met al geen grote verandering. Een klant van mij (ik doe wat webontwerp) heeft veel van zijn pagina's echter in een keer van de 2de of 3e plaats naar pagina 30 zien verhuizen op relevantie queries. Nogal vervelend, want hij is er finincieel min of meer van afhankelijk.

Hebben jullie nog ervaringen met deze Google update? Ben wel benieuwd eigenlijk. Misschien zie ik een topic over het hoofd, maar ik had het idee dat hier op GoT nog weinig over gezegd was.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 17:25 ]

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 21:10
Ik had laatst in de HK ook een topic geopent hierover (weet niet of je HK access hebt)

Maar het gaat om dit topic:
Google's Austin update :(
Echt zeer triest wat vele webmasters, en ik mag aannemen dat er ook mensen hier zijn die een eigen website hebben, ook het volgende hebben meegemaakt. Ik heb dus een aantal domeinen online, nu ben ik hier hard voor bezig geweest om de pagerank een schop omhoog te geven, dat is me aardig gelukt. van 0/10 naar 5/10. Wat uiteraard het doel heeft om hoog in de zoekresultaten te komen (dus meer bezoekers, dus meer verkopen op m'n site).

Nu is er sinds 2 dagen een update bij google geweest, de zogenaamde Austin Update. Google is aan het experimenteren met nieuwe algo's om spam beter te bestrijden maar dit heeft dus zeer nadelige gevolgen voor relevante zoekresultaten.

Ook wordt mijn site bezocht door zoekwoorden waar je nooit bij na zou denken dat mensen dat intikte, maar toch staat ineens jouw site op nr.1, wel leuk, maar het geeft geen toegevoegde waarde aan de zoeker.

Wat dus ook een aantal mensen denken is, dat google dit heeft gedaan om de dienst google addwords te verbeteren. Dus slechte/niet relevante resultaten geven, dus de (goede) website's dalen als een baksteen waardoor de mensen meer gaan klikken op de advertenties omdat deze nog wél zeer gericht zijn.

Hebben jullie ook website's en hebben jullie ook last van bovenstaande eigenaardige fenomeen van zoek-marktleider google? Zijn jullie al op een oplossing gekomen?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, er was dus wel een topic over. Niet echt iets voor de HK imo, maar goed.
Ik baal er redelijk van, omdat ik de site van mijn klant dus met vrij veel succes op verschillende populaire queries naar de 1ste tot 5de plaats gekregen had. Ik heb hiervoor geen gekke 'spam' methoden gebruikt. Ik heb gewoon voor een net ontwerp en goede content gezorgd. Toch vreemd dat de pagina's zo gekelderd zijn.

Goed, het blijft een moeilijk onderwerp. Er is zo verdomd weinig nuttigs over te zeggen net na zo'n update. Ik ben voornemens die site is flink onder handen te nemen en hoopte eigenlijk op wat suggesties. Misschien tegen beter weten in :P.

Het toont wel aan wat een enorme belangen er gemoeid zijn met Google. Zo'n update kan kleine bedrijfjes echt veel schade toebrengen.

Ik ga in ieder geval de content van de site verdelen over meerdere pagina's om meer ingangen te creeëren en ik ga de keyword density nog eens nader bekijken en dan maar hopen voor het beste.

Hoe kom ik aan de naam "Brandy update" en hoe kom jij aan "Austin"?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 17:32 ]