Toon posts:

Knoppix look 'n feel vraag (KDE3/theme)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Ik zit al een paar maanden te werken met diverse 'Live' distro's van Linux . . . waaronder mijn favo Knoppix, maar ook Slax (de kleine Live distro) PcLinuxOS en SuSE Live. Steeds moest ik weer vanalles installeren omdat het vanaf cd boot. Ik wil me nu wel eens echt toeleggen op één echte geïnstalleerde distro . . .

Nu heb ik al eens geprobeerd SuSE te installeren ook met de laatste KDE, maar ik krijg het maar niet in de look 'n feel van de Knoppix 3.3 CD-ROM, vooral de transparante vensters en die mooie ronde vensterbalken boven aan de vensters . . .

Wie weet met welke distro (en eventueel welke theme ofzo) ik die look 'n feel kan gebruiken?

Ik kan ook wel de knx-hdinstall gebruiken, maar wil dan liever een keertje van scratch een goede distro op mijn machine hebben . . .

alvast bedankt !!!

r.

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Je kan idd de hdinstall van knoppix gebruiken, dan heb je iig de look and feel van Knoppix. Werkt prima! :)

From scratch een distro installeren lijkt me niet echt aan te bevelen als dit je 1e 'echte' Linux install is, je zou wel SuSE kunnen installeren en dan kijken of er een 'Knoppix theme' is waarmee je de juiste look and feel kan krijgen.
Al blijf je altijd met de distro specifieke tooltjes zitten. SuSE gebruikt bijvoorbeeld YaST en dat voelt niet zo aan als de losse tools van Knoppix, maar dat blijf je houden. Tenzij je de hdinstall doet of een echte 'from scratch'.

Verwijderd

In het KDE configuratiecentrum (kcontrol) kan je alles instellen, ook 'Uiterlijk en Thema's'

Transparante vensters vind je onder 'Stijl', tabblad 'Effecten' (sommige stijlen ondersteunen het niet).

Vensterdecoratie staan onder (hoe raar) 'Vensterdecoratie'.

Er zijn mensen die 'kcontrol' een gruwel vinden, en ik moet zeggen als je het niet gewend bent is het wat lastig zoeken. Je zult wat tijd moeten besteden om er mee te leren werken. (maar dan heb je ook wel wat :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 19:32 ]