[CDROM] Mandrake 9.2 maakt Compaq cdrom speler kapot?

Pagina: 1
Acties:

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021
Hey mensen,

vandaag heb ik het toppunt van "vaag" met betrekking tot mandrake linux 9.2 meegemaakt. Ik wou deze installeren op het volgend systeem:

* Intel Pentium 2 350 Mhz
* 128 MB SDRAM
* 1 x 4,5 GB HD (master)
* 1 x 2,5 GB HD (slave)
* 1x Plextor Plexwriter 16/10/40 (master)
* 1x Compaq Model CD-rom speler No.: CRD-8322B(CP1) (staat verder niks op qua snelheid etc 8)7 )
* 3,5 " Diskette station

Ik installeerde mandrake via de compaq cd-rom speler

Nadat ik was aanbeland bij het partitioneren van mijn harde schijven voor de daadwerkelijke install, kreeg ik een vage foutmelding dat hij de partitietabel van beide harde schijven niet meer kon lezen (dit NA het formatteren :? )

OK systeem gereset (hebben vantevoren al TIG andere linux distros opgestaan)
Hierna was de Compaq cdrom speler helemaal dood, de tray gaat nog niet meer open om de cd eruit te halen...

Daarna maar de cd eruit gehaalt door een paperclip voor in het gaatje te steken, de cd speler werkt ook niet meer op een ander systeem :(

Ik heb een tijdje terug wel gehoord dat er iets was met mandrake linux icm LG cd spelers, maar dit kwam volgens mij door een fout in de firmware van LG...

Is mijn cd spelertje nu egt dood of is hij nog op de 1 of andere manier te reanimeren?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heb je die speler voor het installeren nog regelmatig gebruikt of lag ie te verstoffen in een hoekje?
Som skomt het wel eens voor dat als je iets na een tijdje weer intensief gaat gebruiken het opeens sneuvelt. :)

Senile! Senile Oekaki

• domi235
Nee, zoals ik al zei, heeft het systeem van tevoren nog andere linux distros gedraait, alsook windows server 2000, via dat ding vanalles geinstalleerd, van debian linux tot office 2000 :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:42
Wou Dominator bijna een uitbrander geven, maar ach kon hij ook niet weten.

Jou compaq cd-rom speler is in feite een LG apparaat. je kan het allemaal hier nalezen.
CRD-8322B (Affected: Compaq, IBM Aptiva 2158-125, firmware not reported
In theorie komt het er op neer dat je cd-rom speler stuk is, want hij kan de firmware niet meer aanspreken, zou even contact opnemen met LG over de kwestie, want mensen zijn niet helderziend.

[ Voor 12% gewijzigd door Cardinal op 02-03-2004 17:16 ]

• domi235
Hm ok, compraq = LG, allemaal dezelfde troep zullen we dan maar zeggen :) bedankt voor info iig, ik haal wel een nieuwe, dat ding heb ik via via gekrege, en zal ik denk ik niet meer via LG vergoed of gemaakt krijgen :(

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:42
je zou misschien nog kunnen proberen de firmware te updaten en mischien dat ie dan weer een teken van leven geeft, maar wat ik hier en daar gelezen heb is dat je een nieuwe koffiehouder erbij hebt
Pagina: 1