Mn Pioneer 104f is master op mn secundaire ide controller, met een pio 4 schijf als slave. Nu heb ik het DMA vinkje van die dvd-drive aangezet, en het beeld schokt nu niet meer (deed het eerst wel). Maar is die pio 4 schijf nou nog van negatieve invloed? En is het echt beter om het met een udma schijf aan die kabel te hangen? Nogmaals, het schokt dus nu niet meer, en het vinkje blijft aan na rebooten.
DMA vinkje heeft weinig te maken met PIO/UDMA. DMA betekend gewoon dat de dataoverdracht door je DMA controller wordt geregeld ipv door je CPU. Dit schhelt je CPU een hoop werk en dus kan ie de andere taken meer aandacht geven. In jouw geval verklaart dat dus waarom je beeld niet meer schokt (je CPU hoeft nu alleen nog 'maar' te decoderen).
Ik geloof dat het theoretisch uitmaakt dat er verschillende protocollen aan een kabel hangen, maar ik merk er weinig van:
ik heb een Quantum fireball KA (max 20 MB/s); als ik hier een zipdrive naast zet (PIO 0) dan merk ik er helemaal niks van , dusse ...
Ik geloof dat het theoretisch uitmaakt dat er verschillende protocollen aan een kabel hangen, maar ik merk er weinig van:
ik heb een Quantum fireball KA (max 20 MB/s); als ik hier een zipdrive naast zet (PIO 0) dan merk ik er helemaal niks van , dusse ...
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me