[Outlook 2003] Exporteren naar CSV met specifieke velden

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:52
Op welke manier kan ik in Outlook 2003 aangeven dat ik andere velden dan de standaard velden wil exporteren naar CSV?

Ik wil alle e-mails in een bepaalde map exporteren naar een CSV om ze te laten doorlopen door een script omdat ik zeer specifieke informatie nodig heb uit enkele e-mails. De export-functie van Outlook doet op zich precies wat ik wil, maar ik moet de datum erbij hebben! Ik kan wel velden verwijderen, en velden als urgentie en reistraject staan er standaard in, maar een wat gewoner veld als 'ontvangen op' is niet mogelijk...

Wie heeft een workaround? Programma's als mailnavigator heb ik reeds gevonden, maar ook die doen niet wat ik wil...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
hmm.. heb daar ook heel lang naar gezocht. Wilde een heleboel mails exporteren als bewijs voor een rechtzaak..

uiteindelijk had ik een third party proggie, die ik in mijn filters kon opnemen. Niet het meest handige, maar dat filter runde ik dus op alle mails, en die kon van alles op 1001 manieren exporteren, naar .txt files, naar .csv file, met alle mogelijke velden die ik maar kon verzinnen, etc..

maar nu kan ik me toch niet op die naam komen!!

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Oh ja, kwam er vandaag ook achter dat je beter een nieuwe lege access database kunt aanmaken, en in access data importeren van outlook. Dan heb je meer velden, inclusief datum/tijd.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:52
axis schreef op 04 maart 2004 @ 14:07:
Oh ja, kwam er vandaag ook achter dat je beter een nieuwe lege access database kunt aanmaken, en in access data importeren van outlook. Dan heb je meer velden, inclusief datum/tijd.
He, da's op zich ook interessant om te weten. Volgens mij heb ik op m'n werk geen beschikking over Access, maar is wel een goede oplossing voor volgende zoekers ;).

Ik heb het nu alsnog met MailNavigator opgelost: je kan berichten uit Outlook selecteren en die vervolgens allemaal in een file opslaan als RFC-822-formaat; de kan je vervolgens weer met een scriptje uitlezen, lang niet zo makkelijk als een CSV, maar het is gelukt.

Toch bedankt voor de info!