[Linux] USB adsl modem (HM121dp) aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
Weet iemand misschien ook of de HM121dp (USB-ADSL-modem) onder Linux (Mandrake 9.2) werkt, en zo ja, hoe ik deze kan installeren.

Het lukt mij namelijk niet om de modem onder Linux aan de praat te krijgen :?

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

moet je effe naar de site van de fabrikant surfen, kijken of er drivers zijn. En anders misschien even googlen

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik heb even de topictitel veranderd naar iets wat wat beter de lading denkt, heb je trouwens al op http://adsl4linux.nl gekeken ?
Wat heb je verder al geprobeerd om hem aan de praat te krijgen ? Wat staat er in de logfiles ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ReZ1987
moto-moi schreef op 02 maart 2004 @ 16:43:
Ik heb even de topictitel veranderd naar iets wat wat beter de lading denkt, heb je trouwens al op http://adsl4linux.nl gekeken ?
Wat heb je verder al geprobeerd om hem aan de praat te krijgen ? Wat staat er in de logfiles ?
Ik heb verder wat gezocht op google maar kon daar nix over vinden... Ook geen drivers te vinden op de site van Ericsson...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

http://forum.adsl4linux.n...?t=1123&highlight=hm121dp

Op een presenteerblaadje. Goed, niet de oplossing, maar er staat wel handige info in.
Wel toevallig heb ik van de week, toen ik na heel veel vertraging eindelijk m'n USB-modem kreeg en het zo'n **$#(% Ericsson bleek te zijn, heel lang lopen zoeken naar meer info over dit tamelijk obscure apparaat.

Het ding is hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op een Globespan chipset, wat gelukkig betekent dat er in principe een driver voor bestaat
(de ECI ADSL driver, zie http://eciadsl.flashtux.org/index.php?lang=en).
Helaas kennen de makers van deze driver het modem ook niet, en is dus nog onduidelijk of het werkt.

Als iemand het ding aan de praat weet te krijgen hoor ik het graag,
ikzelf ga het waarschijnlijk komende week proberen (zucht,
dat wordt een lange avond denk ik). Lang leve KPN. Grr.

Groet!
Levien
Het grappige van dit modem is dat het 'inbelnummer' voor de 'dial in sessie' je VPI/VCI gegevens zijn. :P

Dus je belt in naar 8,48 :)
(Of was het nou 8,,48? Nouja, één van beide behoort te werken.)

[ Voor 15% gewijzigd door r0b op 02-03-2004 16:58 ]

• ReZ1987
r0b schreef op 02 maart 2004 @ 16:56:
http://forum.adsl4linux.n...?t=1123&highlight=hm121dp

Op een presenteerblaadje. Goed, niet de oplossing, maar er staat wel handige info in.

[...]

Het grappige van dit modem is dat het 'inbelnummer' voor de 'dial in sessie' je VPI/VCI gegevens zijn. :P

Dus je belt in naar 8,48 :)
(Of was het nou 8,,48? Nouja, één van beide behoort te werken.)
ok, zal eens ff zien. thanx :)

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:49
Beetje laat misschien, maar ben je nog verder gekomen met dit probleem?

Er zijn volgens mij wat italiaanse sites bezig met het ontwikkelen van drivers. Ik weet het niet zeker, want de vertaling is wat vaag:
InformaticaLibera.it and KoalaSoft.org have collected of the tutorials that they explain to you like shaping one group of forty of modems ADSL USB under Linux. Often not to be able to use peripheral therefore an important one, discourages uses it of the pinguino and therefore InformaticaLibera.it is being activated in order to help you!
Dit is de babelfish vertaling. De google vertaling was nog erger. Die laatste cruciale zin is vooral vaag.

Zou het dan toch kunnen zijn dat mensen bezig zijn met drivers?

XPENG G9 Performance 2024

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:49
Ik heb net wat mensen gevraagd om het te vertalen en dit kwam eruit:
There are the drivers for those modems :
Aethra Starmodem, Archtek UGW-8000, Askey USB, Asus AAM6000UG, Atlantis I-Storm, Aztech DSL100U, BT Voyager, D-Link DSL200, Digicom MichelAngelo USB, Dynalink ALE070, ECI HiFocus & B-Focus, Eicon Diva, Fujitsu FDX310, GVC BB039, Ipmdatacom Webpower, Nortek 2020, Siemens Santis, Solwise SAR100 / EA100, Telewell TW-EA100, Topcom Webr@cer 850, Topcom Xplorer 850, Turbocomm EA100, US Robotics 8500, Wisecom ws-ad80usg, Xentrix USB, Zoom 5510 ADSL, Zyxel Prestige 630-41 (Voyager 100, DSL Turbo 100U, Hm121dp/di, 100AU, Santis 10 <<< those should work but they havent tested em yet).
Source drivers
RPM version (redhat, mandrake...)
Debian version
EBuild for Gentoo

Tested with 2.4.20 kernel, you must compile the kernel according to the parameters you'll find with the drivers.

Nou hoop ik dat dit ze dan zijn, want op die flashtux site staat nog steeds dat ze niet worden ondersteund.

XPENG G9 Performance 2024

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Heeft iemand dit waanzinnige apparaat al aan de praat gekregen?

Ik heb sinds vandaag ADSL, maar KPN heeft mij dit waardeloze ding geschonken, waardoor ik nu met de shit zit.

Het gaat hier om de HM121pi (ISDN).

• ReZ1987
Remenic schreef op 27 maart 2004 @ 21:57:
Heeft iemand dit waanzinnige apparaat al aan de praat gekregen?

Ik heb sinds vandaag ADSL, maar KPN heeft mij dit waardeloze ding geschonken, waardoor ik nu met de shit zit.

Het gaat hier om de HM121pi (ISDN).
Ik heb de drivers die hierboven staan, geprobeerd onder Mandrake 9.2, maar geen enkel resultaat ;(

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
misschien kun je proberen om dit modem te ruilen met iemand die nog een oudere alcatel (speedtouch 330) heeft liggen, voor windows gebruikers maakt het niets uit, maar die alcatel wordt wel goed ondersteund in linux.

• ReZ1987
Mitch schreef op 09 april 2004 @ 10:25:
misschien kun je proberen om dit modem te ruilen met iemand die nog een oudere alcatel (speedtouch 330) heeft liggen, voor windows gebruikers maakt het niets uit, maar die alcatel wordt wel goed ondersteund in linux.
Ok, ik zal wel even zien :) Thanx :)

Pagina: 1