Toon posts:

[FireFox] rechts-klik 'save link/image' kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als zeer tevreden FireBird gebruiker een weekje terug de nieuwe FireFox geinstalleerd, en heb nu een probleem dat ik niet kan fixen en eerlijk gezegd helemaal niet begrijp.

Rechts-klikken op een link en dan 'save link to disk' (en op een plaatje zelfde met 'save image as') doet niks. Er gebeurt gewoon helemaal niks.
Links klikken gaat wel gewoon, maar ten eerste werkt dat niet voor plaatjes die niet clickable zijn en ten tweede gaat dat ook niet helemaal zo als ik wil met andere bestanden, want er wordt altijd in de download-manager gedownload, of ik die nu aangevinkt heb of niet.

Nu vind ik dat 'verplichte' gebruik van de dl-manager niet zo rot (al zou ik liever de losse windowtjes hebben), maar dat rechts-klik saven van bestanden en images niet werkt, maakt deze verder zo fijne browser onbruikbaar voor me.

Iemand ervaringen hiermee of ideeen?

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je toevallig een Download-folder opgegeven bij Tools -> Options -> Downloads ? Als dat zo is zal de desbetreffende link of plaatje gewoon opgeslagen worden op de standaard lokatie (bijv. desktop).

Als dit het probleem niet is; welke versie gebruik je? Gewoon de Firefox 0.8 release build?

Ik gebruik zelf Firefox 0.8 release en hier werkt het perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door Boomerang op 02-03-2004 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb een download dir, maar daar gaat het pas met links-klik, download, naar toe, met rechts-klik savet hij niks.
Ik gebruik de gewone 'reloaded' 0.8 versie.

Vaag probleem he, heb ook een nieuwe install gedaan van FireFox: zelfde probleem, maar toch eventjes FireBird gecontroleerd: geen probleem, doet het zoals je verwacht.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En doe eens een met een nieuw profiel beginnen?

[edit]
Bij mij werkt het namelijk prima in én de laatste nightly én de laatste officiële release met een nieuw profiel :) .

[ Voor 58% gewijzigd door Harm op 02-03-2004 22:57 . Reden: BTW ]

Verwijderd

Dit soort problemen zijn meestal het gevolg van upgraden zonder de vereiste handelingen aan je profiel te doen. Het staat met koeienletters in de releasenotes, dat je óf met een nieuw profiel moet beginnen, óf je de Chrome directory in je profieldirectory moet verwijderen.

Profieldirectory:

Documents and Settings/<user>/Application Data/phoenix/Profiles/default/<random number>.slt/

Verwijderd

Topicstarter
M'n profiel had ik inderdaad de eerste keer niet weggehaald, maar toen er problemen kwamen, heb ik dat natuurlijk wel gedaan. Maakte geen verschil, maar ik had het even moeten melden in m'n originele post, dom van me.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08 16:58

immetjes

HIER is BERN-E

Goed het is dan wel een oude bericht, naar ik heb precies hetzelfde probleem met firefox 0.8.

Ook File/Save Page As../ doet het niet. Als ik iets wil saven dan copy/paste ik de URL in IE :(

Ook al het hele net afgezocht.

EDIT: Profile verwijdert, maakt idd niets uit. Uiteindelijk firefox maar met "uninstall" verwijdert en opnieuw geinstalleerd, en nu gaat het goed. Dat had ik zonder deze post ook wel kunnen doen.

Er stonden bij mij wel firebird en firefox files door elkaar. }:O

Nou, ja nu staat er in dit Topic nog een andere oplossing :) Hoop dat iemand er wat aan heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door immetjes op 21-04-2004 23:40 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nieuw profiel al geprobeerd enzo? Je gebruikt niet een van de laatste nightlies?
Pagina: 1