Toon posts:

Machtigingen PC's in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alvorens ik begin, wil ik graag zeggen dat ik de search heb doorgespit en de mogelijke oplossingen die daarin stonden heb toegepast. Ook DIT topic heb ik in zijn geheel doorgenomen, maar bracht helaas geen oplossing voor mijn probleem.

Het vreemde is dat de andere pc wel bij mijn gedeelde bestanden kan en ze ook gewoon kan openen. Het probleem ligt dus bij mijn pc neem ik aan.

Wanneer ik naar netwerklocaties ga zie ik wel de gebruikers staan. Als ik op mijn eigen pc klik kan ik wel de mappen zien die ik gedeeld heb maar ik kan ze niet openen. Wanneer ik op de andere pc in het netwerk klik krijg ik direct een foutmelding. Ik zie de naam van de pc echter wel staan

Ik heb de wizard netwerk instellen uitgevoerd maar dit hielp helaas niet

Ik kreeg de alom bekende foutmelding bij zowel mijn eigen als de andere pc:

"U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegengsmachtigingen hebt."

Beide pc's draaien op Win XP Pro. (interne) Firewalls staan uit. De verbinding gaat via een E-Tech Router.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 16:23 ]

Verwijderd

Leuk dat je het topic over NTFS/Share machtigingen hebt doorgenomen, maar wat heb je eruitgehaald? Welke rechten heb je precies ingesteld? Met welke accounts werk je?

Met zó weinig informatie kunnen we niets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon de stappen uitgevoerd die daar aangegeven zijn. Het NTFS verhaal kon ik niet doen want mijn schijf draait op FAT32.

Zou het wellicht kunnen liggen aan de kabel die naar mijn router toe gaat? Ik heb een crosslink kabel van mijn pc naar de router, alleen het schijnt allemaal wel te werken ik heb namelijk gewoon internet en andere pc's kunnen ook gewoon bestanden op mijn pc bekijken.

Ik raak een beetje door mijn opties heen...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 17:13 ]

Verwijderd

Zoals je vast kunt bedenken werkt filesharing via SMB op een heel andere laag dan de datatransporten via TCP. Je kabel *kan* er dus echt niets mee te maken hebben.

Maar zolang je niet een specifiek voorbeeld geeft kunnen wij je echt niet helpen. Geef eens een voorbeeld van een map, welke rechten je ingesteld hebt en wat er wel en niet met welke user bij kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon mappen gedeeld waar iedereen bij kan. Men kan alleen de mappen niet wijzigen.
Ik heb nogmaals de wizard netwerk instellen uitgevoerd maar dit lijkt niets te helpen. Het is zelfs verergerd want nu kan de andere pc niet eens meer de bestanden op mijn computer benaderen maar krijgt dezelfde foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/1B702D8T5ZS/picserver.jpeg

Ik kan er echt niet wijs van worden. We zitten allemaal op 1 Router en je zou toch zeggen dat het makkelijk zou moeten kunnen als je gewoon een map deelt. Ook firewalls staan uit, of zijn zo gecalibreerd dat ze het local network toelaten.

• Wasmachine|IA
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-12-2007

Wasmachine|IA

Het is hier met HANS TEEUWEN!!

Ik heb exact hetzelfde probleem. Weet iemand hier een oplossing voor. Ik heb echt al zowat alles al geprobeerd wat mogelijk is :?

GreetZzZz Wasmachine

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

Netwerk wizzard opnieuw uitvoeren hielp bij mij altijd wel.

Eergisterne windows opnieuw geinstalleerd en tot nu toe nergens last van gehad. Misschien toch iets raars van windows :?

edit:
Thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren bedoelde ik.

En ja, bij die rare melding doet i-net het wel altijd gewoon.

@JSS
Ik en TS denk ik ook maken gebruik van een werkgroep, geen domein dus er valt weinig in te stellen aan machtigingen en rechten.

[ Voor 47% gewijzigd door Sosabowski op 05-03-2004 17:34 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

IorGie schreef op 05 maart 2004 @ 17:26:
Netwerk wizzard opnieuw uitvoeren hielp bij mij altijd wel.

Eergisterne windows opnieuw geinstalleerd en tot nu toe nergens last van gehad. Misschien toch iets raars van windows :?
Jij bedoelt neem ik aan de wizzard voor een LAN verbinding? Want internet en alles werkt gewoon. Alleen ik krijg dus gewoon de bovenstaande melding. Ik zie de pc wel, maar kan er niet inkomen :?

GreetZzZz Wasmachine

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Wasmachine schreef op 05 maart 2004 @ 17:29:
[...]

Jij bedoelt neem ik aan de wizzard voor een LAN verbinding? Want internet en alles werkt gewoon. Alleen ik krijg dus gewoon de bovenstaande melding. Ik zie de pc wel, maar kan er niet inkomen :?
host file aanpassen ??? (zoeken op google)
zelf dns/wins draaien ?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:54
Zorg dat, indien je gebruikers met wachtwoorden hebt, de account met het wachtwoord op de ene computer ook op de andere computer bestaat...

^ Wat hij zegt.

• Wasmachine|IA

Wasmachine|IA

Weezer-DC schreef op 05 maart 2004 @ 17:33:
[...]

zelf dns/wins draaien ?
Hoe werkt dat?

GreetZzZz Wasmachine

Pagina: 1