Toon posts:

Maxtor SATA + converter op Promise 20376, XP setup hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuw mobo gekocht (MSI K7N2 FISR Delta) als vervanging van mijn KT4ULTRA. Op dat nieuwe MSI mobo zit dezelfde RAID controller Promise als het KT4 Ultra mobo. Ik heb 2 maxtor 40 Gb's een via ide kabel en de ander met ASUS SATA converter. Dit werkt op mijn oude prima en in dezelfde opstelling op mijn nieuwe niet. Ik kan netjes een array aanmaken en zodra ik XP ga installeren hangt hij bij het formateren van de schijven (bij snelformateren bij 20 %). Ik heb diverse opstellingen geprobeerd:

2 SATA converters op beide schijven
nieuwe bios updates
Nieuwe drivers
oude mobo teruggeplaats en alles werkt ok.
mobo vervangen voor een ander K7N2 Delta

Niets helpt...

Wie heeft een oplossing. Ik heb de schijven nu als losse ide schijven aangesloten op de pata controller en dit werkt ook wel maar het zou wel handig zijn als ik RAID kan gebruiken!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee?????

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00

Shunt

Boe

punt een je hebt een Nforce moederbord geen via ;) er zit een Nforce 2 ultra chipset op.

punt twee geef eens wat meer informatie. wat heb je allemaal nog meer geprobeerd. probeer ook eens met Pmagic je schijf te formateren. aangezien die nou net even iets beter is als windows zijn 123 standaard tooltje.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat mag in theorie niet uitmaken, de KT4U en K7N2 zijn voorzien van exact dezelfde Promise PDC20376 SATA RAID controller.

Verder is dit een Opslagmedia - I/O controller probleem, hence de move Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers, compleet met een titelverduidelijking :)

Ik zou de oplossing zo ook niet weten. Maar ik kan je wel vertellen dat je niet de enige bent. Zoek eens met de GoT-search op pak-em-beet "sata windows setup hangt bij formatteren". Zie verder ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe installeer ik Windows op een SATA schijf?" :)