Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Vandaag heb ik bij Dixons een nieuw mp3 spelertje gekocht, namelijk de MP-MAN F72. Mooi dingetje, alleen hij werkt nu al niet meer.
Het display krijg ik niet meer aan de praat, via USB kan ik er nog wel mp3 en gegevens opzetten, maar de software in de player is volgens mij weg. Ik kom er maar niet achter hoe ik dat dingetje opnieuw kan installeren, in de manual staat dat je m kan resetten maar ik ben er nog niet achter hoe? Heeft iemand ervaring en weet die hoe het moet?

BvD _/-\o_

Baster

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15

SD5k

>4&X

Kijk op de site hoe je een nieuwe Firmware kan installeren.

En anders gewoon teruggaan naar Dixons.

Verwijderd

Topicstarter
Op de site is alleen maar de F70 Firmware bekend, maar ik heb nou net weer de F72 aangeschaft.

• SD5k

SD5k

>4&X

Volgens mij mag je hem bij Dixons gewoon direct voor een nieuw omruilen.

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
yeps binnen weekje of 2 directe omruilgarantie bij Dixons > no problem > mots op voorraad natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan moet ik dat misschien toch maar proberen.. Nog mensen die een oplossing hebben om dit zelf voor elkaar te maken?

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

jah gewoon ff langs dixons gaan, maar heb je al geprobeert hem 24 uur zonder batterij, niet te gebruike, geloof dan dat een bepaald geheuge bij sommige spelers word gereset??

Verwijderd

Topicstarter
In de manual stond dat de batterij opnieuw erin doen al genoeg is om te resetten. Blijkbaar niet dus, maar nu moet ik proberen zelf die nieuwe firmware erin te krijgen en anders toch maar naar dixons

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien nog hoe je de player kan resetten zonder de batterij opnieuw erin te doen. uit de manual maak ik op dat het ook mogelijk moet zijn.

Gr

• SD5k

SD5k

>4&X

Als er geen klein reset knopje zit waar je met een klein voorwerp op moet drukken is het meestal door een bepaalde knop of combinatie van knoppen ingedrukt te houden (al dan niet tijdens het inschakelen van de speler).

Verwijderd

Topicstarter
Er zit wel zown klein reset knopje had ik ook al geprobeerd, maar tevergeefs. Ik ga morgen wel terug naar de winkel. Nog even een dagje wachten :)
Bedankt i.i.g

• Yorick87
  • Laatst online: 29-11 15:54
heeft iemand meer informatie over deze speler?
vind hem erg mooi en ben van plan hem morgen
te gaan kopen bij, jawel, de v&d! :+
issie nl erg goedkoop (€159 voor 256mb) !

Ik kan alleen nergens op internet informatie over
deze speler vinden... zelfs niet op www.mpman.com

is mpman bijvoorbeeld een 'goed' merk, mbt tot
geluidskwaliteit bijvoorbeeld...?

hier kun je btw wel de specs zien onder een andere merknaam

Verwijderd

Yorick87 schreef op 05 maart 2004 @ 22:43:
heeft iemand meer informatie over deze speler?
vind hem erg mooi en ben van plan hem morgen
te gaan kopen bij, jawel, de v&d! :+
issie nl erg goedkoop (€159 voor 256mb) !

Ik kan alleen nergens op internet informatie over
deze speler vinden... zelfs niet op www.mpman.com

is mpman bijvoorbeeld een 'goed' merk, mbt tot
geluidskwaliteit bijvoorbeeld...?

hier kun je btw wel de specs zien onder een andere merknaam
Ik d8 dat MPMan mp3-spelers koopt van andere merken en hun eigen naam erop zetten.
Ik ken namelijk 2 mp3spelers die eigenlijk van een Koreaans bedrijf is dat anders heet weet ff niet meer welke 2 het waren

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 17:38
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem!

Ik ben vandaag naar V&D (maakt net als Dixons deel uit van Vendex toch?) geraced om zo'n ding te halen voor 160 euro. Eenmaal thuis gekomen: alles keurig volgens het boekje geinstaleerd. Vervolgens besluit ik om er een albumpje op te zetten: resultaat mp3's met jitters!! (nee met mijn mp3s op mijn HD was niets mis). Dus ik dacht, okee geen probleem, ik update de firmware wel even.... had ik beter niet kunnen doen.....

In het begin kon ik nog wel via de PC mijn mp3's aflezen van mijn mp3 speler, net als jij omschrijft. TOen ik op 'eigenschappen' klikte bij mijn USB device stond er: "TEST FIRMWARE" en "location 0". Verder kon ik niets doen.
Nu heb ik de batterij er een uurtje uitgehad en weer teruggezet en nu kan ik zelfs dát ook niet meer zien en ziet XP mijn USB-disk niet meer. Ik begin wanhopig te worden!

Ik vind het trouwens wel erg verdacht dat er helemaal geen informatie over dit model te vinden is op de officiele website. Met google kom ik op een paar vage Franse forums uit, ik schiet hier echt helemaal niets mee op.

Ik ga maandag maar gelijk terugbrengen... tenzij iemand hier met een beter oplossing Komt?

• artacis
Nou, een kleine update: XP ziet de USB in ieder geval weer, maar verder doet het apparaatje nog niets. Ik heb geprobeerd om de firmware/drivers van de soortgelijke JNC te gebruiken, maar ik krijg dat niet aan de praat, is er iemand die meer succes heeft gehad?

download firmware via http://www.jnc-digital.com/Eng/index.htm

• Yorick87
hier nog wat aan?
ik heb hem btw gisteren ook gekocht,
en bij mij doet hij het _nog_ goed...
gewoon kabel in computer, player aan,
player aan kabel, en hij wordt perfect herkent...

• artacis
iig bedankt voor je poging tot hulp, maar helaas werkte dat ook niet. Ik ga morgen maar gewoon een andere halen en de firmware met rust laten! |:(

Gelijk een wijze raad voor alle andere F72 bezitters:

Probeer niet de firmware te updaten met de software die op de meegeleverde cd staat! :/

• artacis
hehehe, vandaag een nieuwe gehaald en doet het prima! toch heb ik nog het gevoel dat er zo nu en dan nog een #jitter# in mijn mp3 zit... maar ik kan me ook vergissen.

Anywayz, ik vroeg me af hoe je de kleur van het dsiplay kan veranderen? Als je hem aanzet krijg je 8 verschillende kleuren, maar volgens mij blijft ie voor de rest van de tijd gewoon blauw.
In de hanleiding staat welliswaar dat "als je een andere equalizer setting neemt de kleur van het display veranderd"..... hier niet hoor! iemand anders ervaring?

Verder prima apparaatje. Radio ruist soms wel een beetje, maar dat gebeurd wel vaker met spelertjes van dit formaat geloof ik. het is in ieder geval een niet onoverkomelijke storing.

De voicerecorder heb ik even snel uitgeprobeerd, maar lijkt het prima te doen, neemt wel op in WAV dus ik denk dat het geheugen redelijk snel vol zal zijn...

Om nog even terug te komen op een eerdere vraag: of MP-Man een goed merk is... ach ik weet het eigenlijk niet. Naar mijn idee komen al die dingen uit 1 Koreaanse fabriek gerold...
Ik weet wel dat MP-man al zeker 3 jaar op de Nederlandse markt aanwezig is. Ik denk dat je met deze speler redelijk value for money hebt. Voor een soortgelijke Iriver of creative betaal je gewoon meer....

• Yorick87
artacis schreef op 08 maart 2004 @ 16:13:
hehehe, vandaag een nieuwe gehaald en doet het prima! toch heb ik nog het gevoel dat er zo nu en dan nog een #jitter# in mijn mp3 zit... maar ik kan me ook vergissen.
m, dit idee heb ik ook, vooral bij snelle drumsolo's enzo, en dat komt niet doordat de kwaliteit laag is... maar goed, ik kan er wel mee leven hoor ;)
Anywayz, ik vroeg me af hoe je de kleur van het dsiplay kan veranderen? Als je hem aanzet krijg je 8 verschillende kleuren, maar volgens mij blijft ie voor de rest van de tijd gewoon blauw.
In de hanleiding staat welliswaar dat "als je een andere equalizer setting neemt de kleur van het display veranderd"..... hier niet hoor! iemand anders ervaring?
houd mode even ingedrukt, ga naar links, of veel naar rechts, et voila het backlight menu verschijnt! btw heb ik de verlichting uit... vreet batterijen, ding speelt nog > 5 uur langer met de verlichting uit. (kun je ook in dat hoofdmenu instellen)
Verder prima apparaatje. Radio ruist soms wel een beetje, maar dat gebeurd wel vaker met spelertjes van dit formaat geloof ik. het is in ieder geval een niet onoverkomelijke storing.
bij mij is het wel minder, woon in dorp, ontvang daar alleen Yorin, (en nog 3 zenders ofzo) als ik (20 km verder) naar de stad ga ontvang ik radio 538 en ID&T enzo wel 'goed'.
De voicerecorder heb ik even snel uitgeprobeerd, maar lijkt het prima te doen, neemt wel op in WAV dus ik denk dat het geheugen redelijk snel vol zal zijn...
werkt inderdaad wel goed, behalve natuurlijk als je gaat schreeuwen ofzo ;)
Om nog even terug te komen op een eerdere vraag: of MP-Man een goed merk is... ach ik weet het eigenlijk niet. Naar mijn idee komen al die dingen uit 1 Koreaanse fabriek gerold...
Ik weet wel dat MP-man al zeker 3 jaar op de Nederlandse markt aanwezig is. Ik denk dat je met deze speler redelijk value for money hebt. Voor een soortgelijke Iriver of creative betaal je gewoon meer....
voorlopig ben ik heel tevreden ;)

• artacis
Jo Yorick, bedankt voor je hulp! STom van me had gewoon niet gezien dat het menu '1 van 2' was! DOH! |:( Maargoed ik kan nu dus wel de kleurtjes veranderen yippee :+

Maar 5 uurtjes doen met de batterij? WOW dat worden dure maandjes hehe, toch maar eens kijken of een oplaadbare batterij een oplossing biedt! Hoewel ze zeggen dat je alleen Alkaline mag gebruiken... maarja dat zet elke producent op de de verpakking geloof ik.

Verder heb ik vandaag ook de radio een beetje uitgeprobeerd in de stad en in de bus: inderdaad je ontvangt wel 'iets' maar echt stroringsloos wordt het eigenlijk niet. 538 en id&t ontvang ik wel redelijk (gelukkig de twee fijnste stations!) maar 3fm is echt een drama! :| Ben dus niet echt te spreken over de radio :|

Verder ben ik dik tevreden!

• Yorick87
artacis schreef op 09 maart 2004 @ 00:35:
Jo Yorick, bedankt voor je hulp! STom van me had gewoon niet gezien dat het menu '1 van 2' was! DOH! |:( Maargoed ik kan nu dus wel de kleurtjes veranderen yippee :+
8)
artacis schreef op 09 maart 2004 @ 00:35:
Maar 5 uurtjes doen met de batterij? WOW dat worden dure maandjes hehe, toch maar eens kijken of een oplaadbare batterij een oplossing biedt! Hoewel ze zeggen dat je alleen Alkaline mag gebruiken... maarja dat zet elke producent op de de verpakking geloof ik.
Ik zei niet 5 uur, maar vijf uur extra als je de verlichting uit zet... :) is misschien overdreven, maar twee uur meer moet zo toch makkelijk lukken, weet het ook niet exact, heb hem ook nog maar net... maar over die oplaadbare batterijen, zeggen ze idd altijd, werkt toch wel ;) je moet alleen wel ff baterij met genoeg mAh's nemen...

Verwijderd

Hmm, dit ding toch maar niet halen :/
Leek zo'n aantrekkelijk ding, maar ik kreeg al zo'n donkerbruin vermoeden toen ik niks kon vinden op de MPMan site, en bij google alleen maar Franse sites vond :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 18:24 ]

Verwijderd

Ik heb een maandje geleden ook de mpman f72 gekocht. Maar al na 3 weken had ik een probleem: zodra ik de speler aanzette, kreeg ik de melding 'Error. reformat internal media as fat 16' Leuk en aardig dacht ik.. Ik hang 'm wel ff aan de usb pport, en haal alle mp3's eraf, en zet er nieuwe op. Maar neits bleek minder waar, want hij herkende de mp3speler bijna nietmeer.. En als ik dan wel de verwisselbare schijf te zien kreeg, en G: wilde openen kreeg ik deze melding: 'G:\ is niet toegankelijk door een fout in een I/Q apparaat'.
Ik ben terug naar de winkel (V&D) gegaan, en na enige discussie heb ik een nieuwe speler gekregen.
Inmiddels heb ik deze speler anderhalve week, en tot mijn grote verbazing gaf ie gister weer allebei dezelfde foutmeldingen..!

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.. het lijkt me niet aan de computer te liggen, want ik heb het bij verschillende computers geprobeerd, en het lukte steeds niet....
Alvast bedankt.

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Hmm, dit ding toch maar niet halen
Leek zo'n aantrekkelijk ding, maar ik kreeg al zo'n donkerbruin vermoeden toen ik niks kon vinden op de MPMan site, en bij google alleen maar Franse sites vond
Kijk ff op de europese site van MPman
http://www.mpmaneurope.net/product.aspx?product_id=45 :)

[ Voor 22% gewijzigd door Amboe op 22-05-2004 00:43 ]

Pagina: 1