[XP PRO] onder safe-mode extra (admin)account?

Pagina: 1
Acties:

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
Ik heb net nogal een vage ervaring gehad met de computer van een huisgenoot. Het volgende was het geval:
Op zijn computer zit maar een account, namelijk zijn naam. Guest account staat uit en zijn account heeft een wachtwoord en admin rechten.
Als ik echter in safe-mode opstart kan ik kiezen uit 2 accounts, nl. 'Zijn account' en 'Administrator'. Als ik inlog onder Administrator hoef ik geen wachtwoord in te voeren, maar kan ik zo op zijn computer. Als ik nu onder Users (Config scherm) naar zijn account ga, kan ik daar het wachtwoord aanpassen (dat heb ik ook gedaan). Als ik nu de computer aanzet en gewoon opstart, kan ik met het nieuwe wachtwoord inloggen. Nou is mijn vraag... is dit normaal? Lijkt mij raar dat je zo eenvoudig op zijn account kan komen toch?
Ik heb trouwens gechecked, maar onder users (config scherm) staat echt maar 1 account.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Groeten

[ Voor 4% gewijzigd door Coca-Cola op 02-03-2004 15:45 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
administrator account wordt aangemaakt bij het installeren van windows en is standaard..als je het secure wil moet je er ff een wachtwoord opzetten.

Verwijderd

en ook dit kan je doen bij het installeren van windows

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
Bedankt voor de snelle reacties :) Ik snap dat je bij installatie een wachtwoord in kan zetten. Het rare is alleen, dat als ik normal opstart met die computer er helemaal geen user 'Administrator' is! Ook niet als ik onder Users kijk... Kan het zijn dat die alleen onder safe-mode bestaat?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 11:26
Coca-Cola schreef op 02 maart 2004 @ 16:01:
Bedankt voor de snelle reacties :) Ik snap dat je bij installatie een wachtwoord in kan zetten. Het rare is alleen, dat als ik normal opstart met die computer er helemaal geen user 'Administrator' is! Ook niet als ik onder Users kijk... Kan het zijn dat die alleen onder safe-mode bestaat?
Bestaat ook wel onder normale modus alleen zie jke hem dan niet als er al een andere account is aangemaakt.
Met Powertoys voor Windows XP kun je de admin account zichtbaar maken zodat je die ook kan kiezen tijdens normale windows mocht je dat willen.

Systeem Specs

Verwijderd

Nee, deze account bestaat normaal wel degelijk. als je in windows op 'Deze ciomputer' met je rechtermuisknop klikt en dan naar 'beheren' gaat kan je naar 'local users and groups' het administrator account vind je daar bij 'users'.

het administrator account is geen keuze bij het 'normale' inlogscherm van windows, maar als je daarin op ctrl-alt-delete drukt kan je inloggen als een gebruiker die je wilt en dus ook als administrator.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 16:05:
Nee, deze account bestaat normaal wel degelijk. als je in windows op 'Deze ciomputer' met je rechtermuisknop klikt en dan naar 'beheren' gaat kan je naar 'local users and groups' het administrator account vind je daar bij 'users'.

het administrator account is geen keuze bij het 'normale' inlogscherm van windows, maar als je daarin op 2x ctrl-alt-delete drukt kan je inloggen als een gebruiker die je wilt en dus ook als administrator.
offtopic:
ff een kleine fix :p

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1