Toon posts:

Na inloggen niet in Windows XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:

Als ik inlog op mijn computer komt er een schermpje tevoorschijn waar niets in wordt vermeld.
Het enige dat er staat is een rood rondje met een wit kruis erin en ik heb de optie om yes of no aan te klikken. Het is niet mogelijk om het schermpje weg te klikken of wat dan ook. Als ik op yes of no druk gaat de computer uitloggen en moet ik me weer opnieuw aanmelden.

Dit probleem had ik al eerder, alleen kon ik windows nog wel in, omdat ik altijd op 'no' had gedrukt. IN een impuls heb ik een keer op 'yes' gedrukt en nu kan ik er dus helemaal niet meer in.

Meer informatie: In veilige modus kan ik de computer wel normaal opstarten, maar als ik veilige modus met netwerk wil opstarten krijg ik hetzelfde bericht.

Ik een aantal updates gedeinstalleerd en mijn computer is schoon. Ik heb er niet vaak mee op het internet gezeten.
Ik heb de manier van inloggen een aantal keren veranderd om te kijken of ik er dan inkom, maar ook dan komt het bericht tevoorschijn.
De computer formatteren is in eerte instantie geen optie, aangezien ik er veel moeite voor heb gedaan om de computer te configureren naar mijn wensen.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik hier aan kan doen?

Jasper

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 14:08
Wat voor windows versie is het?? XP 2000 98 ME??

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Topicstarter
xp professional

Verwijderd

iets meer info graag.
Hoe log je in? nt domein/allen windows

Verwijderd

Topicstarter
Het onderscheid dat je maakt in je vraag is mij niet duidelijk

Ik meld op een normale manier in op Windows onder administrator met wachtwoord. Ik heb de inlogmanier al veranderd in veilige modus en dat heeft verder geen effect

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet vaak mee op internet gezegetn wil echt niet zeggen dat je PC niet iets opgelopen heeft hoor. Kijk even in je opstartmap of er iets vreemds opgestart wordt. Kan best dat ie een plaatje wil starten wat er niet is.
Verder even adaware draaien lijkt me ook geen kwaad kunnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Je kunt proberen om het netwerk te verwijderen, opnieuw op te starten en dan opnieuw te instaleren.
Dan weet je al weer wat meer over het probleem

Verwijderd

Oja windows updaten kan ook nog helpen, als je dat nog niet gedaan hebt.

• sporasub
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sporasub

Hellfire: Orc Hunter lvl 40

beetje dom eigenlijk he in deze moeilijke tijden om een computer schoon te houden van virussen, geen virus scanner hebben 8)7 maar probeer is systeem hersel in veilige modus.

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk verwijderen is een optie

Windows is up-to-date

Hoe verwijder ik het netwerk?

• sporasub

sporasub

kabeltje eruit trekken ??!!

Verwijderd

Topicstarter
Systeem herstel uitgevoerd, geen uitwerking

Verwijderd

Topicstarter
ah, het kabeltje eruittrekken, in dat geval: dat heb ik al geprobeerd.

Verwijderd

Gewoon in je apparaatbeheer verwijderen en mocht hij het weer willen installeren als je opstart annuleren.

• sporasub

sporasub

Vraagje, wat heeft dat met het probleem te maken?? hij krijgt toch een soort pop-up? die hij niet wegkrijgt?

Verwijderd

quote:
Meer informatie: In veilige modus kan ik de computer wel normaal opstarten, maar als ik veilige modus met netwerk wil opstarten krijg ik hetzelfde bericht

:Z

• sporasub

sporasub

8)7 hehehe te weinig koffie gedronken vandaag..

Verwijderd

Topicstarter
ok

Netwerk adaptors verwijderen in het apparaatbeheer begrijp ik dus als optie.

Moet ik dan ook het 'modem' in het apparaatbeheer verwijderen?

Verwijderd

Ja doe maar, windows herkend het straks toch allemaal weer.

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik ga een aantal dingen proberen, dan moet ik deze pc eerst uitpluggen en dan die ander aansluiten dus ik ben wel tijdje weg, ik kom nog terug voor te resultaat natuurlijk, alvast bedankt

Verwijderd

succes

• sporasub

sporasub

suc6,
benieuwd of t helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in veilige modus onder Network Adaptors 1 onderdeel kunnen verwijderen, de volgende onderdelen konden niet verwijderd worden omdat die volgens windows noodzakelijk zijn voor het opstarten:

Direct Parallel
Wan miniport LP
Wan miniport L2TP
Wan miniport PPPOE
Wan miniport BPTP

Ik heb gekeken onder startup: daar stond niets. Ook heb ik al gekeken in een eeeh soort van event log ofzoiets, daar zie je alle programma's die:

gedisabled.
Automatic.
of,
MAnual
ingesteld zijn, maar hier kan ik niet zien of er iest ongewoons tussen staat.

Het heeft dus geen uitwerking gehad.

Ikzelf ben ook van mening (als eerder gezegd) dat het een irritante pop-up is, wat misschien wel gewoon een bestand is.
Is dan de conclusie dat ik via iemand op cd adaware of virusscan eroverheen moet gooien als volgende stap of kan Windows ook scans maken? Zijn er nog andere directe ideeen?

• sporasub

sporasub

Ik zou eerst een up to date anti-virus regelen en een downloadje van adaware 6 (www.downloads.com) en die allebei even runnen in veilige modus.

Verwijderd

Topicstarter
Prima, ik zal eens kijken of ik t op cd krijg, anders vraag ik wel kameraad. Ik laat nog van me horen

Bedankt

• sporasub

sporasub

no problemo :)
khoor t vanzelf wel als t gelukt of niet gelukt is.
en nogmaals suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ad aware 6 en een virus diep laten scannen. Ad aware heeft twee bestanden gevonden in t register, die heb ik verwijderd, maar dat heeft niets uitgehaald. De virusscan heeft geen geinfecteerde bestanden gevonden. Het probleem is dus nog steeds aanwezig.

Zijn er nog steeds mensen die suggesties hebben of zit er nu niks anders op dan de computer te formateren, hoewel dit werkelijk mijn allerlaatste keus zou zijn ivm configuratie en bestanden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maak in veilige modus even een nieuwe account aan (start -> run -> lusrmgr.msc en dan nieuwe user maken), en log eens met die nieuwe user in.

Heb je daar het probleem ook mee?
Verder - draai eens Hijackthis (www.spywareinfo.com) en post de log daarvan eens hier :)

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe inlog werkt niet.

Begrijp ik goed dat ik het volgende moet downloaden:

Spybot - Search & Destroy 1.2 - product description
Application to scan for spyware, adware, hijackers and other malicious software.

Op de link:

http://www.safer-networking.org/?page=download

?

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 20:00

Masselink

Voor de dorst

Toevallig een 'crack' gebruikt zo'n 30 dagen geleden ?

Ik ken het probleem, herinstallatie was de enige oplossing.

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
Ja een crack voor Call of Duty of HALO, 1 van de twee.

Daar kan het overigens niet aan liggen in mijn ogen, aangezien dit iso'tjes waren van iemand die zelf deze cracks ook al langere tijd gebruikte en daar geen problemen mee heeft

thanks anyway

Verwijderd

Je kan even met de install cd van Windows XP een repair te draaien om zo misschien het probleem te verhelpen

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik zal de cd Zaterdag wel bij iemand ophalen en zal t proberen, heb zo niet bij de hand

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 17:15:
Begrijp ik goed dat ik het volgende moet downloaden:

Spybot - Search & Destroy 1.2 - product description
Neen :)

HijackThis, maar Elevator gaf zo te zien het verkeerde linkje. Alsnog:

http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html

[ Voor 176% gewijzigd door Mike Jarod op 04-03-2004 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Prima, bedankt

eSchaap, ik heb windows 8 in 1 cd gevonden. Kun je mij vertellen hoe ik deze scan draai, ik ben er niet bekend mee

Verwijderd

Topicstarter
Elevator

ik kan je de log van de scan niet geven, aangezien mijn floppy drive dienst weigert, die is waarschijnlijk kapot, aangezien de drive controllers en de drivers ingeschakeld zijn en volgens de hardwaremanager goed werken. De floppy die ik erinstop werkt op andere computers wel...

Ok ik laat het hierbij, bedankt voor alle hulp

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Ik bedoel de activatie crack voor windows XP. daar ken ik het probleem van.

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
zou best kunnen, kameraad van mij die in ict zit heeft activatie van windows xp onzeild, ik weet niet of dat met crack is gebeurd

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Er is namelijk een slechte crack in omloop die dit probleem veroorzaakt.

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op advies voordat ik opnieuws installeer graag via de installatie-cd van Windows een repair uitvoeren.
Ik weet alleen niet wat ik op het volgende punt in moet voeren:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Microsoft Windows Xp (TM) Recovery console-
...bla...

1: C:\WINDOWS
Which Windows installation would you like to log onto?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat moet ik nu invoeren om de scan uit te voeren???

Elevator, hier nog de log voor de spyware om dat af te ronden:

Logfile of HijackThis v1.97.5
Scan saved at 18:01:35, on 4-3-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://gathering.tweakers.net/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Research (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload.macrome...ve/cabs/flash/swflash.cab

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 19:48

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 22:06:
Ik wil op advies voordat ik opnieuws installeer graag via de installatie-cd van Windows een repair uitvoeren.
Ik weet alleen niet wat ik op het volgende punt in moet voeren:

-Microsoft Windows Xp (TM) Recovery console-
...bla...

1: C:\WINDOWS
Which Windows installation would you like to log onto?

Wat moet ik nu invoeren om de scan uit te voeren???

Elevator, hier nog de log voor de spyware om dat af te ronden:

Logfile of HijackThis v1.97.5
Niks. gewoon voor gewone installatie kiezen.
Dan zegt ie dat ie al geinstalleerd is en vraagt ie om een nieuwe installatie of repair. En dan kies je natuurlijk voor die laatste :Y)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Topicstarter
probleem duidelijk, ik moet xp activeren, windows repair heeft dus geen zin gehad :).

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1