[xp] MSN vertraagt internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 14:14
Sinds enige tijd werkt mijn internet verbinding gigantisch traag als ik msn open heb staan.
Dan probeer ik msn af te sluiten maar dat kan niet, omdat hij nog verbinding met iets anders heeft.

Als ik dan taakbeheer opent en bij processen MSN Messenger afsluit is mijn internet snelheid weer normaal.

Als ik MSN open laat heb ik ongeveer 2 kb/min

Ik heb al een virus scanner gedraaid, die vond het w32.blaster.worm virus. Die heb ik succesvol verwijderd.
Daarna heb ik AdAware gedraaid en alles verwijderd, maar het probleem blijft.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
leerling schreef op 02 maart 2004 @ 15:38:
Ik heb al een virus scanner gedraaid, die vond het w32.blaster.worm virus. Die heb ik succesvol verwijderd.
:X
Alleen het virus verwijderen is niet genoeg, het beveiligingslek in Windows waardoor het virus is binnengekomen op je computer blijft gewoon open staan, waardoor je binnen no-time Blaster weer te pakken hebt.
Zie Mijn PC herstart steeds na 60 seconden met een melding over Remote Procedure Call (RPC)? voor de patch om dat beveiligingsprobleem te dichten.

offtopic:
Draai je wel regelmatig Windows Update, en update je je antivirus en Ad-Aware ook? D'r worden constant nieuwe beveiligingslekken, virussen en malware ontdekt, dus als je niet bijblijft krijgt het je vanzelf te pakken...

• sporasub
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sporasub

Hellfire: Orc Hunter lvl 40

Waarschijnlijk iheeft jouw virus scanner het virus toch niet succesvol kunnen verwijderen.
Probeer msn te verwijderen en opnieuw te installeren.
heb je alle " critical windows updates" geinstalleerd?
mocht het probleem nog steeds niet verholpen zijn zou ik een clean-install proberen.