Toon posts:

Win 98 moet uit veiligheid opnieuw opstarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde een printer installeren met USB op een win98 systeem. Maar ik moest er eerst een USB kaartje inzetten. Echter toen ik die ging installeren met bijbehorende cdrom moest ik opnieuw opstarten (nadat installatie was voltooid). Maar toen bleef ie hangen en heb ik hem gereset. Maar als ie nu opstart geeft ie een zwart scherm met de tekst "uit veiligheid moet je windows opnieuw opstarten" of iets in die richting.
Ik kan de computer alleen nog opstarten in de veilige modus. Ik heb de USB kaart er weer uitgeschroeft maar dat gaf geen verschil.

wat kan er gebeurd zijn, en hoe is het op te lossen?

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Ik zou windows er maar eens overheen installeren...
D'r is gewoon iets helemaal fout gegaan... :(

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Ik zou even opstarten in veilige modus. In de veilige modus even bij apparaatbeheer kijken en hier de usb apparaten/kaarten verwijderen. Ik verwacht dat de computer daarna weer gewoon zal opstarten!

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar wat is er dan fout gegaan? Ik heb geen gekke dingen verwijderd of gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 15:04:
Ik zou even opstarten in veilige modus. In de veilige modus even bij apparaatbeheer kijken en hier de usb apparaten/kaarten verwijderen. Ik verwacht dat de computer daarna weer gewoon zal opstarten!

Succes.
heb ik gedaan, maar zonder succes

Verwijderd

Hi,

start je pc op in veilige modus met dos prompt
en typ daarna in: scanreg /fix
hij zet dan het juiste register terug

suc6

Verwijderd

Topicstarter
dat scanreg fix hielp helaas niet.

Ik heb nu ook defoutmelding even overgeschreven (computer staat niet hier):

Beschermingsfout van Windows
U dient de computer opnieuw op te starten

Verwijderd

hi,

het makkelijkste is nu booten met w98 cd en installatie over de oude heenzetten, je programma's en bestanden blijven behouden... Waarschijnlijk is er iets goed
verknalt in het register.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
oja ok, dat windows cd'tje van die man is niet een legale versie, op die cd staan ook nog wat drivers. Dus windows98 staat in een mapje zeg maar. Kan ik daar wel gewoon inkomen als ik de cd erin doe en opstart?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 15:25:
dat scanreg fix hielp helaas niet.

Ik heb nu ook defoutmelding even overgeschreven (computer staat niet hier):

Beschermingsfout van Windows
U dient de computer opnieuw op te starten
Ik denk eerder dat er dus drivers zijn geinstalleerd (de bijgeleverde dus) die ongeldige opdrachten geven/proberen uit te voeren wat een crash veroorzaakt.

Je zou de manier kunnen proberen met het installeren van Windows over je huidige installatie heen, maar of dat in dit geval soelaas biedt...
Is het trouwens een USB 2.0 kaartje? Dan kun je beter kijken naar een USB 1.1 kaartje, aangezien USB 2.0 volgens mij ook niet 100% werkt met Win98 (1.1 trouwens ook niet eens).
En als je Windows 98 First Edition gebruikt (build 1998), zou ik eens kijken of je niet nog ergens Windows 98 Second Edition (build 2222) of XP (als je computer dat aankan) kunt aanschaffen aangezien de USB-ondersteuning van Win98 First Edition helemaal belabberd is.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 15:32:
oja ok, dat windows cd'tje van die man is niet een legale versie, op die cd staan ook nog wat drivers. Dus windows98 staat in een mapje zeg maar. Kan ik daar wel gewoon inkomen als ik de cd erin doe en opstart?
Als het win98 mapje gewoon op een cd is gekopieerd heb je grote kans dat ie niet boot, dus dan moet je een opstartdiskette maken met CD ondersteuning...

Verwijderd

Topicstarter
het is een vrij oude pc (p2) en kan geen XP aan. Mar 2 gig hd enzo.

Het is inderdaad een USB 2.0 kaartje. Op het hoesje/doosje staat wel dat ie onder 98 kan draaien. Die man had HP gebeld (voor die printer met usb) en gevraagd wat ie moest doen, en die gast van HP had verteld dat hij zo'n USB ding moest aanschaffen dan.

Maar dat opstarten met die cd gaat dus ook niet lukken...hmmzzzz :(
Pagina: 1