Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] rare UV-CCFL

Pagina: 1
Acties:

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-10 16:48
ik heb een raar probleem met een 30cm UV CCFL....ik heb hem al een poosje en hij werkte altijd goed. Nu heb ik deze lamp een poos uit mn kast gehad in verband met kapotte hardware :(

nu wilde ik hem laatst weer terugzetten maar hij deed nix meer! toen ik hem echter oppakte gingen de delen vanaf de aansluiting tot aan mijn vingers wel branden :? zie (het brakke) plaatje hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.r.damhuis/uv-lamp.jpg

wat heb ik al geprobeerd:
- andere inverter
- andere voeding
- andere voedingskabels

nix werkte...iemand nog ideeen ?

smile an everlasting smile

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30
Andere CCFL lamp :+

Veel anders zit er niet op vrees ik.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55

Pubbert

random gestoord

Lijkt me idd gewoon defect, helaas :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23
Balen het zal idd wel aan de ccfl liggen..maar wel een tof effect toch..je bent wel origineel ;)

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Inverter heeft misschien te lage voedings spanning (5volt), had ik ook met oude scanner. Als je daar i.p.v. een 24 volt adapter een 12 volt adapter aanhing (had geen andere 8)7 )ging de ccfl die daar inzit ook maar half branden totdat je hem aanraakte.

Signature unavailable

Verwijderd

je kunt het topic ook gewoon ccfl mod noemen :)

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Mr GAmba schreef op 02 maart 2004 @ 16:49:
Inverter heeft misschien te lage voedings spanning (5volt), had ik ook met oude scanner. Als je daar i.p.v. een 24 volt adapter een 12 volt adapter aanhing (had geen andere 8)7 )ging de ccfl die daar inzit ook maar half branden totdat je hem aanraakte.
Dit verhaal klopt..

De inverter geeft niet genoeg stroom af waardoor de electronen in de ccfl buis geen snelheid kunnen maken .. Bij een lagere snelheid komen de electronen minder ver .. (en botsen ze ook minder met het omhulsel waardoor de ccfl minder licht geeft)

Dit verklaart ook waarom als je hem halverwege vasthoud het wel doet .. de te overbruggen afstand is dan minder en de electronen gebruiken dan de massa van je lichaam :P klinkt eng he;)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 23:00
Wat gebeurd er dan als je het draadje van de - om de CCFL heen wikkeld?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 20:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Een ccfl heeft geen min: tis wisselspanning met heel hoog frequentie. Ik zou gewoon voor 4 euro een nieuw kopen, hoewel dit er ook leuk uit ziet.

Bdw iedereen heeft hier over dat door zijn vingers de ccfl het doet; maar ik interpreteer het als : zo doet ie het: tot aan zijn vingers, of ze er nou zijn of niet.

Maar iig, gwoon nieuwe kopen, tis misschien niet het antwoord waar je op gehoopt had. Ze zijn immers kwetsbaar.
Heel misschien is er een kleine draadbreuk; friemel es met die draadjes.

T60P Widescreen

• RooN
voor 4 euro een nieuwe ?!?! WAAR!! voor die 4 eurow zal ik het ook niet laten nee...maargoed, ik denk ook datie verrot is aangezien hij het altijd goed gedaan heeft, ook met deze inverter....

en aangezien ik niet over spanningen hoger dan 12 volt beschik (ja duuuh 230 >:) ) kan ik ook niet testen ofie het met bv 24 volt wel goed doet....

ik ga wel es op zoek naar nieuwe als ik weer geld heb :)

• RooN
weet iemand hoeveel volt die inverter afgeeft? zou ik die ccfl rechtstreeks op de 5v lijn kunnen zetten of gaat dit fout? volgens mij gaat dit niet goed....

Verwijderd

RooN schreef op 02 maart 2004 @ 20:59:
weet iemand hoeveel volt die inverter afgeeft? zou ik die ccfl rechtstreeks op de 5v lijn kunnen zetten of gaat dit fout? volgens mij gaat dit niet goed....
lol , de inverter levert iets van 600 volt op een heel hoge frequentie.
dus heeft geen nut om de ccfl zelf op 5 volt te hangen ;)

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:24
zoiets heb ik oom een keertje gehad.
ik had hem per ongelujk aan de 5 volt gehangen ipv de 12 volt.

mss dat je convertor stuk is.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-10 14:22

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik weet bijvoorbeeld wel dat een inverter voor een 10cm CCFL een andere moet zijn dan voor een 30cm CCFL,... heb je die misschien verwisseld ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 20:40

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

all_by_myself schreef op 03 maart 2004 @ 09:14:
Ik weet bijvoorbeeld wel dat een inverter voor een 10cm CCFL een andere moet zijn dan voor een 30cm CCFL,... heb je die misschien verwisseld ?
Weet je dit cker? ik heb namelijk van die dingen hier van sumbeam liggen(licht blauwe doosje), maar volgens mij haal ik die dingen wellis door elkaar en heb nooit problemen gehad?!

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
dat klopt, is ook niet zo, je kunt wel problemen krijgen al shet echt veel scheelt, of bij slechte inverters, maar ik heb het ook zo vaak verwisseld, nooit problemen gehad

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Seesar schreef op 02 maart 2004 @ 19:19:
Een ccfl heeft geen min: tis wisselspanning met heel hoog frequentie. Ik zou gewoon voor 4 euro een nieuw kopen, hoewel dit er ook leuk uit ziet.

Bdw iedereen heeft hier over dat door zijn vingers de ccfl het doet; maar ik interpreteer het als : zo doet ie het: tot aan zijn vingers, of ze er nou zijn of niet.

Maar iig, gwoon nieuwe kopen, tis misschien niet het antwoord waar je op gehoopt had. Ze zijn immers kwetsbaar.
Heel misschien is er een kleine draadbreuk; friemel es met die draadjes.
Voor 4 euro een 10cm vindt k al gudkoop........maar 4 euri voor 30cm(zie afbeelding TS)............das SPOTgoedkoop.

Maareh ken jeh mij ff vertelle waardat winkeltje zit:) zit gouden handel in.....

Ow btw ccfl krijgt idd te weinig stroom, maaar dat wisten we al:)
Pagina: 1