TF schreef op 03 maart 2004 @ 10:08:
[...]
TOP! maar ik ben eigenlijk op zoek naar pre-made kabels.
in de lengte 1 / 1,5 en 3 meter. Ze lijken wel onvindbaar!!!alleen de kleuren blauw, zwart, grijs, rood etc etc.
Iemand die mij misschien nog kan helpen??
Als eerste wil ik je vragen waarom je überhaupt oranje kabels wil gaan trekken. (Hofleverancier toevallig

).
Waarom stel ik deze brutale vraag?
Bij het bedrijf waar ik werkzaam ben als Netwerkbeheerder hadden we besloten om Rode kabels (als halsslagader van het netwerk) te gebruiken. Na een grote ommezwaai van servers hadden we te kort aan 24ft Rood, dus hebben we vrijwel al het rode vervangen door oranje. Nu zoek je soms tussen de Oranje Cat5 naar een glasvezelkabel die exact dezelfde kleur heeft (niet erg dijn dus). Ik heb al regelmatig commentaar gehad van leveranciers die bij ons over de vloer komen.
Als je nog kunt wijzigen, dan heb je nu misschien nog de keuze. Oranje welke wij gebruiken zijn van Merk Avaya in de maten 7, 14 & 24ft. Echter alleen CAT5. Kon op Avaya CAT6 niet zo snel iets vinden.
Edit:
Even een search gedaan:
http://www.kokonderdelen.com/details.php?item=26
[quote]Artikel nummer 26
Titel Patch kabel CAT
5e kleur:
oranje
Omschrijving Ethernet Patch Kabel Cat5e. Te bestellen in lengte van 0.5 1, 2, 3, 5, 7.5, 10, 15 en 20 meter. Prijzen op te vragen bij Contact. Nu OOK in
Cat6 versie
Prijs p/stuk € 0.00
Categorie UTP Kabel[quote]
[
Voor 15% gewijzigd door
Richard op 03-03-2004 22:15
]