Toon posts:

[Exchange] Users in subdomein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Ik heb een domein waarin een exchange 2003 server draait. Ik heb hier pas 2 child-domains aan toegevoegd, met de bedoeling dat de users hiervan ook gebruik konden maken van exchange.

probleem:

Als ik een user aanmaak in een van de subdomeinen, en hier een mailbox aanhang, kan de user zich via outlook niet op exchange aanmelden "The name could not be resolved. The name could not me matched to a name in the addresslist."
Na heel wat zoekwerk heb ik uiteindelijk heel diep in AD het probleem gevonden; sommige settings met betrekking tot exchange worden niet overgenomen op de users in de subdomeinen, en wel in het 'hoofd'domein.
Het gaat om de volgende dingen waar dus bij de een wel, en bij de ander geen value aan hangt, in adsiedit:

showInAddressBook
textEncodedORAddress
msExchUserAccountControl
msExchALObjectVersion

Ik heb de value's (zijn behoorlijke strings) 1 op 1 overgenomen voor de users in een subdomain, en dan werkt het direct! Nu wil ik het alleen nog graag geautomatiseerd hebben.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
De replicatie tijd van het sychroniseren van accounts gemaakt in het subdomain staat geloof ik standaard op 180 minuten. Je zal deze replicatie eerst moeten forceren voordat de namen in de gehele AD sychroon lopen. Je kan eventueel een website met een activeX component maken met de Site to Site replicatie. Correct me if I am wrong.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat zou best zo lang kunnen duren, maar het hele spul heeft een hele nacht aangestaan, dat is dus wel meer als 3 uur. Zou dan toch wel gerepliceerd moeten zijn. Daarnaast heb ik ook een forced replicatie uitgevoerd

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:48
Moest je niet in ieder domain setup/domainprep doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja :), heb het net opgelost.

Had te maken met Recipient Update Services in exchange, daar moet je het subdomein in toevoegen. Om dat te doen is een domainprep idd vereist op het subdomain.

Thnx iig..