Toon posts:

TV Kabel doortrekken?

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een tv kaart te gaan kopen, maar nu zit ik met een probleem.

Ik heb maar 1 loze leiding en daar zit al een telefoon kabel in, en het gat is te klein om er een tv kabel in te stoppen.

Me ouders vinden het geen goed idee om het langs de trap te doen omdat me utp kabel er al ligt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
- een hele dunne coax-tv kabel kopen?
- UTP vervangen door wireless en toch die coax langs de trap leggen?
- telefoon vervangen door GSM, en coax in plaats van die telefoon?

trouwens wel een heel dun buisje als je niet een coax en een telefoonkabel naast elkaar krijgt.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Gewoon langs de trap leggen als ze een dagje weg zijn.

Of anders een schotel of digitenne-receiver nemen.....

Verwijderd

Topicstarter
ik zat ook al te denken aan wireless, maarja das aardig duur :(

Verwijderd

Als eerst, kan het niet laten sorry: het is geen loze leiding als er al wat in zit.

Ik zou proberen een coax samen met een telefoonkabel omhoog te trekken door midden van de kabel die daar al in zit misschien past het dan wel

Iedergeval succes

Verwijderd

tis mij gelukt om 1 x utp en 1 x telefoon 1 x dike coax kabel door 1 standaart pijp heen te rammen met behulp van wat vaseline en de halve dag werk.

werkt al jaren perfect geen last van storing ofzo.

heb ze inderdaad alle drie tegelijk erdoorheen getroken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 14:43 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's dus geen loze leiding meer dan.....
Maar ff serieus: kan makkelijk hoor, tv naast telefoonkabel in een electiciteitsbuis. Anders ff opnieuw doortrekken met een trekveer. Wat ik een beetje aan je proef is de vraag of je bijvoorbeeld draadloos je TV signaal vanaf je kabelingan zou door kunnen zenden...dat gaat dus niet lukken. Je zult toch echt een vaste kabel moeten gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 14:34:
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt
Weet niet wat jou indeling is qua leefvetrekken.
In mijn situatie loopt er een kabel via de meterkast naar de kruipruimte naar de garage en zo naar boven toe direct waar die wezen moet, maar niet iedereen heeft die luxe.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt.

Ik zal kijken of het past :D

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-08 09:03
Je kan ook de telefoon via de utp kabel laten lopen, daar zitten toch 4 loze aderen in. Dan heb je de buis voor tv-coax.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 06:12
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 14:42:
tis mij gelukt om 1 x utp en 1 x telefoon 1 x dike coax kabel door 1 standaart pijp heen te rammen met behulp van wat vaseline en de halve dag werk.

werkt al jaren perfect geen last van storing ofzo.

heb ze inderdaad alle drie tegelijk erdoorheen getroken.
Same here, echt kutwerk, maar wel gelukt!! Coax, telefoon en UTP t'is wel even zweten en niet makkelijk met gladde handen, maar toch.
Voordeel: Geen kabels door het huis en de afstanden zijn vaak korter dan "buitenom" en dat is wel handig ivm. de signaalsterkte, deze moet aardig sterk zijn voor in een tv kaart. Koop anders een extra signaal versterker.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
FatalError schreef op 02 maart 2004 @ 14:49:
Je kan ook de telefoon via de utp kabel laten lopen, daar zitten toch 4 loze aderen in. Dan heb je de buis voor tv-coax.
Moet je niet zoals tegenwoordig steeds meer de trend is ergens op die UTP-kabel een voedingskastje hebben aangesloten. :P
En het is ene hoop geknutsel met stekkertjes en zo :P
Maar lijkt me wel een makkelijk haalbare oplossing, als ik TS was zou ik het toch proberen. ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 16:00
Alieunited schreef op 02 maart 2004 @ 14:52:

Same here, echt kutwerk, maar wel gelukt!! Coax, telefoon en UTP t'is wel even zweten en niet makkelijk met gladde handen, maar toch.
Ja, maar het ligt er wel even aan wat je onder 'standaard' buis verstaat... 3/4 of 5/8. Dat scheelt namelijk wel wat. Ik heb bij mijn ouders thuis een UTP + Coax in een 5/8e buis liggen, en dat past maar net, dus met een telefoonleiding er bij wordt dat echt lastig.

Maar, voor de TS: wat voor telefoonkabel ligt daar nu in? Als dat zo'n nieuwere, 2-aderige platte kabel is, kan er makkelijk een coax bij. Als het een oudere dikke ronde kabel is, dan kun je die als trekveer gebruiken voor een dunne telefoonkabel + dunne coax. Moet zeker passen.

Punctuality is the politeness of kings

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:11
je hebt ook hele dunne coax kabels hoor
bij conrad kan je ze bestellen. ik denk dat je ze ook voor je tv kaart kunt gebruiken
check dit

http://www1.nl.conrad.com...L&p_init_ipc=X&~cookies=1

Verwijderd

Topicstarter
het is zo een oude, bedankt voor de tips, ik zal het tegen me vader zeggen ;)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:56
Telefoon door UTP is best te doen (stroom door'n UTP draad om een switch te voeden btw ook (dan dus wel ff vlak voor de switch die 2 draadjes eruit halen, anders ga je frituren :P))

Ticking away, the moments that make up a dull day

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb er hier een dikke afgeschermde coax, twee utp's en een telefoon doorheen gekregen... Dus jij moet zeker de helft erdoorheen kunnen krijgen... Gewoon harder trekken :P

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 16:26
Ik heb zelf 1 telefoon 1 dikke coax en 1 CAT5 kunnen trekken door 1 loze leiding. Over een afstand van 25 meter met diverse lastige bochten. Je moet dit wel tegelijk doen, dus eerst de al aanwezige kabel eruit, is mijn ervaring. Er is speciale glijmiddel voor kabels te koop. Deze tast de mantel van de kabel niet aan. Ik heb het gedaan met wd40, misschien niet de beste oplossing maar het werkte wel.

Ook gebruik ik Krimpkous met een inwendig lijmlaag om diverse kabels aan elkaar vast te maken. zo krijg je een glade overgang en een sterke verbinding.

Gebruik een goede trekveer en met z'n 2-en duwen en trekken kom je er echt wel. Succes.

PS je kan de huidige telefoonlijn gebruiken om je trekveer er door heen te trekken, maar maak er niet de kabels aan vast. De eerste de beste bocht en je verbinding breekt los of je kabel gaat kapot. dan heb je een groter probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door videodok op 02-03-2004 15:10 ]

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je ook het probleem krijgt met het aantal bochten de soort bochten enz.

Dus ff kijken of je dunnere kabels kan regelen.

Anders zou ik de UTP bij de telefoon in 1 pijp doen en de coax langs de trap.

BTW alle kabels eruit is ook een goeie anders word het een spagetie zooitje in je pijp

[ Voor 18% gewijzigd door Noodels op 02-03-2004 15:09 ]

Verwijderd

Gebruik lekker was zeep!!! Dan gaat het niet zo stroef en trek je er met gemak twee en met moeite 3 kabels door!

Good Luck

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PS je kan de huidige telefoonlijn gebruiken om je trekveer er door heen te trekken, maar maak er niet de kabels aan vast. De eerste de beste bocht en je verbinding breekt los of je kabel gaat kapot. dan heb je een groter probleem. ---

Hoe werk je dan met een trekveer ? Ik had het met (veel!) plakband vastgemaakt... hier past coax en telefoonkabel er net in, met hard trekken... (is dat overigens nog schadelijk ?)

En, TS, gelukt?

[ Voor 3% gewijzigd door P.B. op 10-03-2004 22:45 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Duncan schreef op 10 maart 2004 @ 22:45:
(is dat overigens nog schadelijk ?)
Coax, maar ook utp vind het niet zo prettig om veel te verduren te krijgen. Liever niet met je hele gewicht aan gaan hangen :)
Pagina: 1