Comp onstabiel om onbekende redenen

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
De laatste tijd lijkt me compu steeds instabieler te worden :( Als eerst dat hij niet goed coldboot en nu ook steeds meer geheugen fouten :( Ik heb zelfs de timings op SPD staan en Performance mode op slow staan. Voltage al verhoogt naar 2,8V voor DDR.

Ik heb een MSI 875P Neo FIS2R PCB REV1.0 met D.O.T en 2x Corsair 256MB PC3500 geheugen die eerst gewoon op 2-3-3-6 met gemak loopt en ook nog sneller kon maar toen nog nie gestressed om te testen dus voor ckerheid maar teruggezet.

Ik word er zo langzamerhand wanhopig van :(

Ook het OCen gaat steeds minder ver.

Zo zou het misschien komen doordat ik een keer met VCore @ 1.7V had staan en me mem @ 2.85V :?

Kheb geen ID meer. Kkan nog ff memtest maar de vorige keer ging dat ook gewoon goed.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Geef eens de waarden van je voeding en doe een biosupgrade, kijk eens of dat helpt. Kijk ook of er niet ergens bolle of gesprongen condensatoren op je mobo hebt zitten, omdat dat zou kunnen verklaren dat je steeds minder kan klokken.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• XoReP
De waarde van de voeding zijn net boven normaal en dus binnen de marges. (Ik heb overigens de voeding van me specs page: http://specs.tweak.to/5753 ). Ik heb al BIOS 2.0 erop zitten en daarvoor zat er 1.9 op die dezelfde klachten vertoonde. Voor de rest zijn er geen rare abnormaalheden fysiek op het boad gesignaleerd door mij.

Verwijderd

Draai eens MemTest86+, http://www.memtest.org , het kan best zijn dat gewoon een van je geheugenchips brak is geworden. Zorg wel dat je alle testen draait; default lopen er een aantal, maar niet allemaal.

Als je binnen 12 uur fouten krijgt, ook al is het maar 1tje, dan wordt dat omruilen. Er zit meestal jaren garantie op die dingen. Test wel eerst op SPD snelheid en niet overgeklokt.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12

Deathchant

Don't intend. Do!

memtest werkt alleen goed als je in de BIOS eerst je USB LEGACY SUPPORT uit zet.
Want elke keer gaat je pc zoeken naar USB apparaten wat resulteert in vastlopers omdat de processor 100% load heeft en geheugen door het testen vaak bezet is.

verder alles op default en de RAS-to-CAS DELAY op 3 zetten.
2.85V is echt wel genoeg

Als je nog fouten hebt is idd een geheugenchip brak

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Ik heb gewoon legacy support aanstaan en MemTest86+ runt hier goed hoor. Geen probleem, 24 uur alle testen.

• XoReP
Ik heb nu D.O.T. uitgezet en hij loopt al een stuk bter op timins van 2,5-2-2-5 zelfs en ik zit er al een tijdje op te werken. In de BIOS had ik de CAS op 2 gezet maar hij verzet het telkens naar 2,5 als ik in Windows ben |:( Ik zal MSI is mailen dat hun D.O.T.nog niet helemaal lekker werkt op de MSI 875P Neo boarden.
Pagina: 1