Toon posts:

HP Laserjet 2200 Internet printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een HP Laserjet 2200DN staan.
Deze is gewoon rechtstreeks aangesloten op het netwerk en heeft als adres bijvoorbeeld:
ip: 192.168.1.111
Subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.210

Nu wil ik via internet kunnen printen op deze printer. Heb al wat gekeken hoe en wat met printer toevoegen en dan kiezen voor internet en het adres intyppen dus:
http://xxx.xxx.xxx.xxx/ipp of /8000 of /8443 of /9100 :P
Heb van alles geprobeert maar dat werkt niet :'(

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heb je misschien een Firewall (bv in je router/modem)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 02 maart 2004 @ 15:03:
Heb je misschien een Firewall (bv in je router/modem)
Zowel in de firewall heb ik de poorten open gezet en in NAT heb ik ze geforward naar de printer.

Verwijderd

om te beginnen wil je vanaf een ander netwerk via internet op deze printer printen?
als dat zo is moet ik je teleurstellen dat gaat niet werken dit omdat je hier voor een uniek IP adres nodig hebt en die kans is vrij klein

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 09:30:
om te beginnen wil je vanaf een ander netwerk via internet op deze printer printen?
als dat zo is moet ik je teleurstellen dat gaat niet werken dit omdat je hier voor een uniek IP adres nodig hebt en die kans is vrij klein
Het is wel mogelijk. Heb het zelf op deze manier opgelost.

Printserver voorzien van IP 192.168.1.102. Firewall geconfigureerd dat al het verkeer wat binnenkomt op poort 515 (LPD Poort) geforward wordt naar 192.168.1.102.

Nu de printende gebruiker een lokale printer aan laten maken die naar een HP Jetdirectpoort print, te weten MIJN ISP IP (212.92.***.***).

Uiteraard wel even alleen de IP's trusten die daadwerkelijk op die printserver mogen printen anders is je papierbak zo leeg.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu de HP Photosmart 2510 staan. Deze is voorzien van een ip adres 192.168.1.112. Hij is bereikbaar in het netwerk.

Nu heb ik bij iemand een vpn server staan met daarachter een pc die ingesteld is voor RDP.

De klant belt thuis in op VPN server en met RDP neemt ze de pc over. Nu kun je bij de RDP options zeggen van dat je lokale bronnen mee worden genomen. Dus je wilt een document afdrukken op de RDP server en dit word afgedrukt op de RDP client zijn lokale printer.

Dit moet geen probleem zijn, het werkt ook allemaal. Alleen ELKE keer als ik de pc overneem worden eerst de printers geinstalleerd en dat duurt 30 sec ongeveer. Met andere woorden hij houd de printers niet vast en moet ze elke keer opnieuw installeren.

OF ik moet daar een oplossing voor zien te vinden OF moet het Internet printen voor elkaar zien te krijgen maar met alleen poort 515 open zetten en in NAT doorverwijzen naar de printer is niet voldoende.

Iemand die mij kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
OPLOSSING

Je moet in je Firewall poort TCP/IP 515 open zetten en in je NAT poort 9100 verwijzen naar printer.

Dit werkt tot nu toe bij alle printers die ik hier heb staan.

Case closed.
Pagina: 1