Office Bestandslocaties :

Pagina: 1
Acties:

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-08 19:03
Geachte heren en dames van GOT,

ik zit met een probleem, hier op me stage zijn wij bezig met een migratie van office 97 naar office 2k. Nu moeten we op iedere pc in word bij iedere gebruiker de bestandslocaties handmatig neerzetten.

We hebben al geprobeerd met OSP en registersleutels de locaties aan te passen, maar dit werkt niet wanneer de bestandslocatie per gebruiker verschillend is ( variabelen zijn niet in te voeren via het register of de office resource kit ).

Kortweg, wat de bedoeling is :

de username koppelen aan de bestandslokaties :

bv : \\server\profiles\%username%

en dan willen we dat bij iedere nieuwe gebruiker die aangemaakt word de bestandslocaties automatisch worden ingesteld bij de 1e keer opstarten!

( er is al gezocht op GOT, kixtart, register, batch etc.... )

ten einde raad is er besloten hier dan toch maar een topic aan te wijden!

Verwijderd

Ok, even wat meer info nodig:

- welke Windows-versie gebruik je op de verschillende machines ?
- welke versie draait de server (Nt of 2000) ?

Gebruik je user-policies met (uiteraard) roaming profiles ?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-08 19:03
Er word inderdaad gebruikt gemaakt van roaming profiles, daarnaast een verouderde server die nt4 draaid.

Daarnaast draaien de clients win98 met office97 (deze zijn niet belangrijk)
En clients met w2k en off2k.std.

Latere uitbreiding zou zijn windows 2000 advanced server met ads maar dat is pas als alle client's over zijn naar w2k of hoger.

We draaien ook standaard kixstart maar hebben geen standaard script gevonden voor office bestandslocatie's.

Wat eigenlijk de bedoeling is, dat de user's home dir automatsich in office overgenomen word zonder dat wij dat zelf hoeven in te stellen.
Dit omdat het aantal pc's best hoog is (+/- 600~) aantal users ligt nog een tikkie hoger zelfs.

Wat ik wel heb gedaan is de registery keys van office opgezocht en die geextract maar dit gaf als naar gevolg dat ze in een .reg file komen met unicode geschreven dir's dus de regfile aanpassen vanaf kix zouden we dan ook weer niet direct kunnen doen.

Al met al zit het allemaal een beetje tegen.
En dacht wend mij tot got om te kijken of iemand al een keer eerder het idee heeft gehad en het ook heeft uitgewerkt tot een werkbaar systeem.

Hoop je bij deze ook wat meer info gegeven te hebben mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door TRAXION op 02-03-2004 18:52 . Reden: typo's ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

TRAXION schreef op 02 maart 2004 @ 18:51:
Wat ik wel heb gedaan is de registery keys van office opgezocht en die geextract maar dit gaf als naar gevolg dat ze in een .reg file komen met unicode geschreven dir's dus de regfile aanpassen vanaf kix zouden we dan ook weer niet direct kunnen doen.
Export -> Save as type Win9x/NT4 registration files. Of ook goed: je kan je huidige reg file converteren door vanaf de prompt dit in te typen: type unicode.reg > woei.reg

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)