hallo,
ps : don't shoot me , hopelijk staat dit topic hier juist, en krijg ik niet meteen één slotje.
effe situatie schetsen ter beveiliging
( enkel als voorbeeld )
we hebben op onze site extranet en intranet
de intranet indeling is alsvolgt
/intranet/
zou toegankelijk moeten zijn voor iedereen,
met z'n login, met die zelfde login zouden onderliggende structuur beveiligd moeten zijn, zodat "users in group Sales", enkel in de informatie te zien krijgen dat in /intranet/ staat vb: dagelijkse nieuws, en dat deze ook in de sectie /Sales/ terecht kunnen, maar vb: geen toestemming hebben in /Technische Dienst/
kan er mij iemand helpen aub .
volgende heb ik al.
hoe include ik gebruikers die toegang mogen hebben of exclude ik gebruikerd die geen toegang mogen hebben.
alvast bedankt voor de responce
ps : don't shoot me , hopelijk staat dit topic hier juist, en krijg ik niet meteen één slotje.
effe situatie schetsen ter beveiliging
( enkel als voorbeeld )
we hebben op onze site extranet en intranet
de intranet indeling is alsvolgt
/intranet/
zou toegankelijk moeten zijn voor iedereen,
met z'n login, met die zelfde login zouden onderliggende structuur beveiligd moeten zijn, zodat "users in group Sales", enkel in de informatie te zien krijgen dat in /intranet/ staat vb: dagelijkse nieuws, en dat deze ook in de sectie /Sales/ terecht kunnen, maar vb: geen toestemming hebben in /Technische Dienst/
kan er mij iemand helpen aub .
volgende heb ik al.
in mijn .htaccess
AuthUserFile /otherdir/.htpasswd
AuthGroupFile /otherdir/.htgroup
AuthName "Beveiligde Zone"
AuthType Basic
<Limit GET>
require group admin, sales, td, rma
</Limit>
ps : hoe defineer ik kristof ( die in group td en rma staan, zijn zelfde gebruiker , met zelfde paswoord, moet ik deze dan 2x ingeven ??? )in mijn .htgroup
admin: beheer didier tom
sales: didier stefaan peter
td: tom max frederik kristof
rma: kristof
hoe include ik gebruikers die toegang mogen hebben of exclude ik gebruikerd die geen toegang mogen hebben.
alvast bedankt voor de responce