Toon posts:

1 Domein 1 Site (2 Locaties) geeft dit problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit even met het volgende probleem;

Sinds we de server hebben geïnstalleerd op onze buiten locatie (verbonden met deze locatie via vpn tunnel 2mbit up/down) duurt het inloggen hier af en toe vrij lang. op de buiten locatie duurt het af en toe nog veel langer, rond de 3-4 minuten.

Kan dit komen doordat we maar één site hebben met daar aan 2 subnets?

Er staan in de buiten locatie 1 DC die ook GC is.

Hier staan 2 DC's met één daarvan GC.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
dat kan, maar wat is er precies langzaam?
- inloggen/profiel ophalen/mappings maken ?
- wat voor OS hebben de clients
- welke name resolving gebruikt je? (DNS/WINS/niks?)

[ Voor 35% gewijzigd door paulhekje op 02-03-2004 13:58 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
paulhekje schreef op 02 maart 2004 @ 13:58:
dat kan, maar wat is er precies langzaam?
- inloggen/profiel ophalen/mappings maken ?
- wat voor OS hebben de clients
- welke name resolving gebruikt je? (DNS/WINS/niks?)
Os Server Windows 2000 met DNS als name resolving.

OS Clients Windows 2000 en XP (pro)

Inloggen nadat je je wachtwood hebt ingevuld en op enter hebt gedrukt blijft scherm vrij lang staan en laten persoonlijke instellingen duurt op buiten locatie ook rond de 3 minuten dan, hier iets sneller.

Ik gebruik geen Roaming profiles

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:53
dns etc goed staan? (op clients) anders blijft die maar zoeken en zoeken....

Verwijderd

Topicstarter
Evilman schreef op 02 maart 2004 @ 14:20:
dns etc goed staan? (op clients) anders blijft die maar zoeken en zoeken....
Dns buitenlocatie staat op de DC van buitenlocatie

DNS hier staat op de DC van hier

(uiteraard is dns op de dc's geïnstalleerd)

• paulhekje
zie je niks bijzonders in de eventlogs?
zet debugging een keer aan: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;221833

kijk eens of disablen van asynchrone policies/logonscripts helpt:

"enable the setting Always wait for the network at computer startup and logon (located in the Group Policy snap-in at Computer Configuration\Administrative Templates\System\Logon)"

[ Voor 50% gewijzigd door paulhekje op 02-03-2004 16:14 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 13:50:
Ik zit even met het volgende probleem;

Sinds we de server hebben geïnstalleerd op onze buiten locatie (verbonden met deze locatie via vpn tunnel 2mbit up/down) duurt het inloggen hier af en toe vrij lang. op de buiten locatie duurt het af en toe nog veel langer, rond de 3-4 minuten.

Kan dit komen doordat we maar één site hebben met daar aan 2 subnets?

Er staan in de buiten locatie 1 DC die ook GC is.

Hier staan 2 DC's met één daarvan GC.
Ja, dat komt door 1 site. heb je 2 sites dan wordt aan de hand van de site bepaald welke DC het dichtste bij staat...

Alleen bij pre win2k clients zal er nog steeds naar de hoofdlokatie geconnect worden bij inloggen (PDC emulator role).

dns moet natuurlijk ook op locatie aanwezig zijn anders wordt er nog steeds naar de hoofdlocatie geconnect.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 17:19 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:08
site's zijn juist gemaakt om 2 LAN netwerken gekoppelt door een WAN te scheiden.

Als je 1 x 2 site's hebt, dan kun je bijv. replicatie schema's enzo instellen.

Nu alles 1 site is, kan het best zijn dat pc van site 1 bijv. de GC van site 2 op zoekt.

DNS en WINS staat los van het aantal site's, dit definieer je door DHCP-Scope options in te stellen.

Maar hou er wel rekening mee dat je de juiste zaken aangeeft! zoals bijv. dns servers, want deze zijn gigantisch belangrijk bij win2k AD netwerken!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• paulhekje
ook al heb je maar 1 site, de dichtsbijzijnde domain controller zal meestal als eerste reageren.

Natuurlijk is het beter sites te configureren, maar bij traag inloggen kunnen meer dingen een rol spelen. 2 Mbit is niet zo'n heel dun lijntje dus er kunnen wel degelijk andere factoren een rol spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door paulhekje op 03-03-2004 13:45 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:53
Gaat het internet verkeer ook over die VPN verbinding?
Ik ben er ook achter gekomen, dat met een VPN verbinding (op PC) hij het internet verkeer ook via de VPN verbinding laat gaan. Ookal heb je zelf nog een andere internet verbinding.
2x dezelfde data over de lijn is niet fijn :)
inet -> lijn -> locatie 1 -> lijn -> locatie 2.

Of je gebruikers werken met (te grote) bestanden die op je server op locatie 1 staan :?

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Internet gaat niet over de VPN tunnel, dit gaat gewoon direct vanaf de router het internet op.

Maar ik zal denk ik maar 2 sites aanmaken ipv één site met twee subnets. ik hoop dat dat resultaat heeft.
Pagina: 1