Memtest-86 loopt vast, ligt dit aan geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net een paar keer Memtest86 v 3.0 gedraaid. en kreeg elke keer niet het resultaat dat ik zou willen hebben.

De eerste keer kreeg ik bij test 4 geloof ik een reeks foutmeldingen. Dit kan kloppen want toen had ik mijn geheugen timings zelf aangepast en in windows liep het toen ook niet lekker.

De tweede keer heb ik mijn Mobo op 20% overclock gezet in turbo mode met verder automatische timings van geheugen.
Toen liep de test vast bij test #6 (pass98% teest 45%). Er stonden dus geen foutmeldingen, maar m'n systeem reageerde gewoon niet meer.

Daarna alles standaard gezet op m'n Mobo. Toen liep de test vast bij test 5 (pass 56%, test 0%). Maar weer zonder foutmeldingen.

Kan er nu iets mis zijn met mijn geheugen?

Specs:
Voeding A-Open 350W
ASUS p4C800E-DLX
P4C 3.0GHz
2xcorsair twinx 1024-4000 (dat is dus: 4 x Corsair DDR-SDRAM PC3700-512MB)
Sapphire 9800Pro Ultimate
2xWD sata Raptor 74GB in Raid 0
1xseagate 120GB
1xCD-writer
1xDVD-writer

Temp in kast ligt tussen de 28 en 38 graden (VGA kaart wordt nogal warm natuurlijk). Drives tussen 30-35 graden. CPU zo'n 35-45 graden.

Reden waarom ik ging testen is dat ik niet boven die 20% automatische overclock kom en mijn FSB niet boven de 240 (960MHz) kan zetten, terwijl dat volgens mij met dit systeem toch moet kunnen? (maar hier ga ik wel verder op in bij DOC ;) )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer de nieuwste versie: memtest86+ Linkje staat in de FAQ van dit subforum :)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
BalusC schreef op 02 maart 2004 @ 13:41:
Probeer de nieuwste versie: memtest86+ Linkje staat in de FAQ van dit subforum :)
Even voor de duidelijkheid, 3.0 is de nieuwste versie...

of is de + tekentje in je post een ander proggie?

edit:

Ikzelf heb ook problemen met de nieuwste versie van memtest terwijl ik bij 2.9 geen problemen heb. Problemen zijn het niet opstarten van het programma, vastlopers ook bij test 4 en nog vele andere dingen zoals het uitvallen enz enz...

Bij 2.9 heb ik hem 2 dagen laten draaien en geen error geen vastlopers en geen uitvallen. Raar zou je haast denken.
Een oplossing heb ik nog niet gevonden, maar hoop dat bij de release van de volgende versie dit verholpen wat het ook moge zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Eichii op 02-03-2004 13:52 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het team van Memtest86 is gestopt. Het team van Memtest86+ heeft hun activiteiten overgenomen en is verder gegaan op basis van Memtest86 :) Maarja, dit had je ook kunnen uitvinden als je eventjes op de Memtest86+ site had gekeken dat staat gelinkt in de FAQ B)

• readytoflow
  • Niet online
Ook Memtest86+ loopt vast...
Bij test 7 (20% overclock) en test 5 (standaard).

Dit heeft toch niks te maken met het feit dat dit PC3700 geheugen is, toch?

(geheugen is toch achterwaarts compatible als ik het goed heb gelezen?)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Kan ook voorkomen als je teveel dos-drivers laadt, himem.sys/cdrom drivers/smartdrive etc.
Probeer zo weinig mogelijk te laden, het liefst niks en probeer het dan nog eens.
Hangt die dan nog probeer dan eens DocMemory
Zelfde principe met zo weinig mogelijk drivers laden...

Systeem Specs

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 22:41

RvL

Dos-drivers? Ik dacht dat Memtest86 compleet zonder dos draaide, in een linux-achtige omgeving?? :?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:44

Deathchant

Don't intend. Do!

ik weet het!!!!!

Ik heb zelf ook dit moederbord, alleen de non e variant. Maar ik heb zoveel gezocht naar dit probleem..........

memtest werkt alleen goed als je in de BIOS eerst je USB LEGACY SUPPORT uit zet.
Want elke keer gaat je pc zoeken naar USB apparaten wat resulteert in vastlopers omdat de processor 100% load heeft en geheugen door het testen vaak bezet is.

Ik hoop dat dit je probleem oplost

en ja, geheugen is achterwaards compatible

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 02-03-2004 16:36 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
RvL schreef op 02 maart 2004 @ 16:25:
Dos-drivers? Ik dacht dat Memtest86 compleet zonder dos draaide, in een linux-achtige omgeving?? :?
Zou kunnen, ik gebruik zelf altijd DocMem en die moet je op je eigen bootdisk draaien en als je dan dosdrivers laadt dan werkt het niet goed.

Systeem Specs

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Deathchant schreef op 02 maart 2004 @ 16:35:
memtest werkt alleen goed als je in de BIOS eerst je USB LEGACY SUPPORT uit zet.
Bij mijn weten geldt dit alleen wanneer je Memtest86 v3.0 gebruikt, hence mijn suggestie om Memtest86+ te proberen :)

• readytoflow
  • Niet online
BalusC schreef op 02 maart 2004 @ 17:00:
[...]
Bij mijn weten geldt dit alleen wanneer je Memtest86 v3.0 gebruikt, hence mijn suggestie om Memtest86+ te proberen :)
Helaas BalusC (of eigenlijk gelukkig :*) ), Deathchant had gelijk!
USB legacy support uitgezet en hij draait als een tierelier... ;)

Zoals ik eerder schreef, liep ook Memtest86+ vast, en nu niet meer dus.

Geen fouten gevonden in het geheugen overigens...

Nu op naar DOC...lol...

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:44

Deathchant

Don't intend. Do!

mooi dat je probleem is opgelost. Maar ik zou memtest alleen gebruiken als ik inderdaad vermoedde dat er iets mis was aan het geheugen (doordat ik een BSOD in windows krijg ofzo).
Deed je memtest gewoon om maar eens zomaar gebruiken?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik kon ff geen ander topic vinden, dus ik post het hier maar ff.

ik heb ook memtest gedraait. maar hoelang blijft dat doorgaan?
na 15 uur draaien had ie 35 x pass, en 0 errors. kan ik dan zeggen dat me geheugen goed is?

Canon Digital Ixus V2

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Memtest blijft oneindig doorgaan. Na een paar uurtjes kan je 'm al uitzetten, als je dan nog geen errors hebt is het wel goed :)

The devil is in the details.

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
ok tnx. dan zal die nog wel goed zijn :)

Canon Digital Ixus V2

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

BalusC schreef op 02 maart 2004 @ 13:53:
Het team van Memtest86 is gestopt. Het team van Memtest86+ heeft hun activiteiten overgenomen en is verder gegaan op basis van Memtest86 :) Maarja, dit had je ook kunnen uitvinden als je eventjes op de Memtest86+ site had gekeken dat staat gelinkt in de FAQ B)
Ik zag gisteren toen ik toevallig weer eens de verkeerde site opende (memtest86 ipv plus) dat de makers van het origineel waarschijnlijk mee gegaan zijn met plus, daar er half maart 2004 een update is uitgekomen voor het origineel, en die heeft zeg maar dezelfde changelog als plus :P
Pagina: 1