Tijdens het ontwerpen van een database ben ik op het volgende probleem gestuit:
Onderstaande zou ik graag in database vorm willen realiseren.

Binnen het systeem kunnen meerdere typen objecten bestaan, denk hierbij aan Files, Folders of Users. Elk type object heeft zijn eigen specifieke attributen, er bestaan echter ook een aantal attributen die voor elk object bestaan. Die attributen zijn gebundeld in de tabel Object.
In programmeercode zou dit vrij makkelijk te realiseren zijn
. Je zou een klasse Object maken met een aantal attributen en methoden. Daarnaast zou je een klasse File, Folder en User maken die Object "extenden" en hun eigen attributen en methoden hebben.
Ik wil deze informatie in een database opslaan, hoe kan ik dit op een verantwoorde manier in een SQL Server 2000 proppen?
De database zal geraadpleegt worden met behulp van C# (.NET), wellicht biedt dit nieuwe mogelijkheden?
Alvast bedankt.
Onderstaande zou ik graag in database vorm willen realiseren.
Binnen het systeem kunnen meerdere typen objecten bestaan, denk hierbij aan Files, Folders of Users. Elk type object heeft zijn eigen specifieke attributen, er bestaan echter ook een aantal attributen die voor elk object bestaan. Die attributen zijn gebundeld in de tabel Object.
In programmeercode zou dit vrij makkelijk te realiseren zijn
Ik wil deze informatie in een database opslaan, hoe kan ik dit op een verantwoorde manier in een SQL Server 2000 proppen?
De database zal geraadpleegt worden met behulp van C# (.NET), wellicht biedt dit nieuwe mogelijkheden?
Alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door Zyphrax op 02-03-2004 13:08 ]
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.