Toon posts:

[2k] Custom toolbarbuttons in windows explorer *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik vraag me af of er een manier is om ipv de standaardknoppen die in de versie van windows explorer na win2000 ook een aantal eigen knoppen in te voeren. Zoals een knop om een nieuwe map aan te maken, of een link naar een map of iets dergelijks.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:08

momania

iPhone 30! Bam!

Je wil dit dus in windows 2k? Titel gefixed dan , zie Windows Operated Systems - Policy

En leg eens beter uit wat je nou precies bedoeld. Maak bv even een screenshot en geef daarin aan wat je wilt.
En wat heb je zelf hiervoor al uitgezocht?
Die is nml alweer een topic van je waarin ik weinig initatief zie.
Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt t wel op me gemunt he,
Ik hou mijn verhaal liever zo kort mogelijk zodat mensen ook nog zin hebben om hem te lezen :|
Ok opnieuw...

Windows Explorer heeft een balk genaamd de toolbar, daarop staan allemaal standaard knoppen. Maar ik wil gebruik maken van een knop die niet op deze balk staat. Het gaat mij eigenlijk specifiek om de knop: new folder, omdat het file menu in windows explorer wegens beveiligingsredenen is verwijderd.

Ik heb de registry al doorgespit, maar daar is niks structureels te vinden. Verder zijn er genoeg tooltjes op internet om een extra toolbar aan de internet browser toe te voegen. Maar niet voor de windows explorer. Ik zou het trouwens ook niet erg vinden om een nieuwe toolbar aan te moeten maken ipv een knopje aan een bestaande toe te voegen.

Good?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 13:21 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:08

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 13:20:
Je hebt t wel op me gemunt he,
Ik hou mijn verhaal liever zo kort mogelijk zodat mensen ook nog zin hebben om hem te lezen :|
Ok opnieuw...
Op GoT hebben we juist liever dat je zo uitgebreidt mogelijk je verhaal verteld, zodat niet iedereen met oplossingen komt die je al geprobeerd hebt etc..
Mensen hier zijn dus helemaal niet te beroerd om een lang verhaal te lezen, in tegen deel juist. Liever een te compleet verhaal dan te weinig info ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Good, ik zal der rekening mee houden

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

Is dat niet gewoon het knopje 'mappen' die je kan toevoegen via rechtermuis op de knoppenbalk en dan 'aanpassen'?

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Verwijderd

Topicstarter
De rechtermuisklikken in een map en nieuwe map aanmaken is tropuwens ook uitgeschakeld

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
MofD schreef op 02 maart 2004 @ 13:26:
Is dat niet gewoon het knopje 'mappen' die je kan toevoegen via rechtermuis op de knoppenbalk en dan 'aanpassen'?
Nee, rechtermuisklkik op de toolbar geeft de optie customize. Maar binnen deze optie zijn maar een minimaal aantal knoppen aanwezig.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een andere optie zou zijn: een sneltoetsencombinatie voor 'new folder'

Maarja..
Zover ik weet bestaat deze nog niet. Is der een manier om deze aan te maken

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

Check maar eens hier http://www.woram.com/letter/01-07.HTM

of misschien beter, maar niet getest!

http://biglasagne.webpark.pl/downloads.html

[ Voor 44% gewijzigd door MofD op 02-03-2004 14:17 ]

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 14:44

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 13:20:
omdat het file menu in windows explorer wegens beveiligingsredenen is verwijderd.
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 13:28:
De rechtermuisklikken in een map en nieuwe map aanmaken is tropuwens ook uitgeschakeld
Misschien is het niet de bedoeling dat je een nieuwe folder aanmaakt? (en is het op OS-niveau voor jouw login uitgezet)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Topicstarter
Mofd dat eerste artikel is niet precies wat ik zoek. Het tweede daarentegen zal ik binnekort eens testen.
GrimaceODespair schreef op 02 maart 2004 @ 14:19:
Misschien is het niet de bedoeling dat je een nieuwe folder aanmaakt? (en is het op OS-niveau voor jouw login uitgezet)
Aangezien ik deels de policies op de clients plaats, weet ik wel wat de bedoeling is. :9 Ik heb zelf het file menu uitgeschakeld en rechts klikken in de mappen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 15:33 ]

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Kan je de policies dan niet gewoon zo aanpassen dat jij die dingen wel te zien krijgt? Of wil je net zelf die dingen niet hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is niet de bedoeling. Alle gebruikers van dit 'nieuwe' systeem moeten gebruik maken van de geplaatste policies. Dus deze knop is niet bedoeld voor een persoon, Maar voor het hele bedrijf.

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Hoe heb je op dit moment dat context menu en die knop weggehaald? Anders moet je de policies op een andere manier instellen, en wel zo dat die dingen er wel nog staan, maar dat je gewoon geen rechten op die acties hebt (Windows zal de knoppen/menuitems dan óf weglaten óf 'out-grayen'), behalve dan voor het aanmaken van een nieuwe map.

Pagina: 1