Toon posts:

Systeem wil erg graag internet op .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen , mischien een stomme vraag voor jullie maar ik kom er niet uit .
Ik gebruik Outpost firewall 2.1 en als ik daar bij mijn netwerk activiteit vraag is ie constant drie verschillende ip adressen aan het blocken zodat deze vanuit mijn computer niet het internet op kunnen . Vindt dit nogal irritant maar heb geen idee waar het uit komt. Heb al diverse malen een virusscanner en adaware er overheen gegooit maar die kunnen niets vinden. Heb ook al gecontroleerd op die nieuwe Netsky worm maar zonder resultaat .

Iemand enig idee ?????/

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
heb je logfile wat t iets duidelijker maakt?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Welke processen zijn dit? Het is nogal relevant om wat meer informatie te geven, we kunnen hier natuurlijk niets over zeggen.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 23:20
Hoe zit je op internet? Erg belangrijk... via een router of is dit je pc waarmee je inbelt?

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 13:33
Probeer eens het programma Netlimiter (http://www.netlimiter.com/) hiermee kan je precies zien welke process een verbinding wilt maken e.d. mogelijk helpt het met het verduidelijken waar deze verbindingen vandaan komen. echter blijft het met deze omschrijving gissen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie maar ik had dus een aantal wormen en ja ook de laatste (Netsky) . Dus ik heb mijn systeem geformat en ben maar opnieuw begonnen en nu lijkt het allemaal een stuk rustiger. Er is nog wel wat verkeer maar dat laat mijn firewall gewoon toe dus dat zal wel goed zijn .

Sorry voor de overlast maar die wordt ook wel veroorzaakt door een stel idioten die aandacht willen door die wormen te verzinnen en te maken . Heel zachtjes ophangen aan hun ba......

Ik heb trouwens wel een goede firewall en virusscanner maar is er toch door gekomen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 12:17:
Ik heb trouwens wel een goede firewall en virusscanner maar is er toch door gekomen...
Dat is leuk en aardig, maar zolang je niet update zullen zelfs 10 aparte AVs niet alles gaan vinden.
Regelmatig updaten is de sleutel, hoewel gezond verstand nog vele malen belangrijker is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk om de drie dagen of er updates zijn voor firewall , windows en virusscanner maar ja toch er door , vriendin heeft waarschijnlijk vaag mailtje geopend ,(zegt ze nu pas ).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 18:26:
Ik kijk om de drie dagen of er updates zijn voor firewall , windows en virusscanner maar ja toch er door , vriendin heeft waarschijnlijk vaag mailtje geopend ,(zegt ze nu pas ).
Welke AV gebruik je?
Om de 3 dagen is iig lang niet goed genoeg.
Minstens 1 keer per dag, hoewel ik zelfs dat nog aan de lage kant vind.

Verder zou je je vriendin eens mogen opvoeden. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Outpost 2.1 firewall, Mcfee Virus scan enterprise 7.1 en Win Xp pro.
Pagina: 1