Toon posts:

2 mobo's en 1 cpu dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 1,4 ghz AMD thunderbird laten doorbranden door teweinig/teveel coolpasta in combinatie met een klein foutje bij het bevestigen van mn nieuwe coolblok |:( . hier kan ik mee leven (heb inmiddels al nieuw besteld).
uit deze comp heb ik het geheugen en HDD tegelijk in een andere pc overgezet(jha ik weet, was dom van mij om het tegelijk te doen :'( ) maar hierdoor heb ik dus ook het mobo van die andere pc verkloot. heb alles geprobeerd wat in die faq staat. ook mn gehele mobo leeg gehaald in de hoop dat het gaat piepen. dit doet het niet maar mn fannetjes draaien wel :| .
nu was mijn vraag of ik het geheugen uit die 2e pc nu gewoon in mn nieuwe mobo te zetten. ben bang dat die ook gelijk weer doorbrand. en ook of mn videokaart( een G4 ti4200) er ook in kan dumpen zonder dat mn mobo doorbrand en mn nieuwe mobo terug moet sturen naar de leverancier.

Wat ik in mn 1e pc heb zitten:
MSI K7T trubo
1,4 ghz AMD athlon tunderbird
G4 ti4200
120gig seagate HDD
256 mn SDRAM
netwerk kaart
een isdn kaart :?
cd-rom speler
cd-rom brander
floppy drive :?

in die 2e pc zit:
Asus kt7-raid
700 mhz geen flauw idee of het AMD of intel is. deze pc is van mn broer :P
asus V3800 nogwat 16MB videokaart
cd-rom speler
netwerk kaart
floppy drive :?

mn nieuwe mobo word een: K7S8X 3.0 :?
mn nieuwe cpu word een: AMD atlon XP 1800+

dus samengevat, wat kan ik uit die 1e en 2e pc op mn nieuwe mobo stoppen zonder dat mn nieuwe mobo dood gaat.

MvG
Vizzerix

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In principe moet je alle compatibele apparaten gewoon kunnen overhangen. Wellicht had je een of meer apparaten gewoon op verkeerde wijze aangsloten. Ook kan ESD de boosdoener zijn geweest, vooral als de lucht droog was, je een wollen/fleeche trui aanhad, de PC niet geaard was, etcetera.

Sja, je kan niet veel anders doen dan gewoon voorzichtig zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
zal ik alles wel 1 voor 1 in mn nieuwe mobo zetten(heel voorzichtig en niet meer op mn zolderkamer maar op een tafel beneden :P
en ik zal geen fleecetrui meer aan doen, dan maar zonder kleeding 8)7

wat is ESD trouwens :S , zal wel ff gaan zoeken op het forum maar ik heb er tot nog toe nooit van gehoord. in ierder geval bedankt ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Electro Static Discharge, oftewel gewoon statische elektriciteit :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 02 maart 2004 @ 15:51:
Electro Static Discharge, oftewel gewoon statische elektriciteit :)
zag het net in een ander topic, had ff gezocht in het forum. denk dat ik maar zo'n bandje ga kopen :O

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zo'n bandje is opzich helemaal niet nodig, als je maar geen wollen/fleecetrui aan doet en jezelf eerst ff ontlaad aan de verwarmingsbuis ofzo

edit : ik heb hier ook zo'n bandje liggen maar heb em nog nooit gebruikt

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 02-03-2004 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan doen ik het toch zonder :P enige probleem is dat wij vloeverwarming hebben :P dan maar iets anders vinden om niet statisch te zijn :*)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kranen zijn ook prima :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle info tot dusfer. nu maar wachten totdat morgen de postbode langs komt wandelen en dan mezelf iig goed aarden ;)
Pagina: 1