Smear fix Sony 28/32fq70

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:44
Ik hoor van een aantal mensen nogal eens dat ze bij deze sony tv's last hebben van het zogenaamde smear effect. Het leijkt dan of kleuren gaan lopen. Je ziet dit vooral bij rode kleuren, maar in feite gebeurt het bij elke kleur, maar rood valt meer op. Je kunt dit probleem oplossen door een setting in het service menu te veranderen. Let op dat je iets verandert in de instellingen van het systeem en dat ik dus nergens aansprakelijk voor ben. Dus EIGEN RISICO:

Tha Sony Smear fix

Allereerst moet je in het service menu komen. Dit doe je als volgt:
Toestel in standby zetten
Druk op i+ 5 VOL+ [] (het laatste teken is de teletext uit knop)

Nu gaat de tv aan met TT in beeld
Druk op Menu
Scrol naar ScanRate
Met de rechterpijl kom je in het scanrate menu
In beeld staat nu 00h
Druk op OK
Ga meer dan 100 entries naar beneden totdat je komt bij VCRPRESCM
Met de links/rechts pijltje kun je de waarde veranderen van 1 naar 0
druk op Menu
druk op 00
en klaar is klara.

Pas op. Verander verder niets in dit menu, omdat je met sommige settings je tv kapot kunt maken.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• VivaAtloni
Hier de officiele link van het de smear fix http://www.avforums.com/f...bd553c926&threadid=116374

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 08:43
Ik las in dat forum dat het ook geldt voor een 32FX66, die ik heb. Maar hoe zie je of je last hebt van dat smear-effect? Ik heb de laatste tijd wel last van een "gebogen" beeld. Dat zie je vooral bij die tekstballonnen op tmf en als je een 2.35:1 dvd kijkt (met zwarte balken dus). Bij mij zie je dan boven en onder dat er een kromming in het beeld zit, dus overdreven gezegd een soort horizon, van links gaat het beeld iets omhoog en dan rechts weer naar beneden. Zou je dit zelf kunnen fixen in het service menu of kan je meer slopen dan goedmaken als je zelf gaat prutsen? :+

Ben in ieder geval al blij dat ik nu weet hoe ik in dat servicemenu kom, thanks!

• VivaAtloni
Dat kun je zeker fixen in het service menu. Moet je alleen de juiste settings uitvinden. Op dat forum staat wel het een en ander over dat probleem meen ik.

Dat smear probleem houdt in dat het lijkt of kleuren gaan lopen. Weet het ook niet beter uit te leggen.