Toon posts:

[ASP & COM]

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met ASP en COM bezig. Ik heb een out-of-process COM Server gemaakt (.exe) en deze bestuur ik vanuit ASP. De COM Server is een singleton constructie (met een factory enzo).

Nu heb ik het probleem dat als ik in de COM server probeer de registry te benaderen vanuit de APS pagina. dan wil dat niet.... vermoedelijk door user-rechten denk ik.

Ook als ik een normale applicatie start die de COM Server instantieerd en vervolgens de webpagina op. Dan opent de webpagina toch een 2e instantie van de COM Server, terwijl dat een singleton is..... nog nooit zoiets gezien.

Mijn singleton COM Server werkt prima bij meerdere ASP clients. OF bij meerdere applicatie clients. Bij beide tegelijk maakt hij een 2e instantie van de COM Server aan..... help!

Kennelijk is er iets vreemds hoe IIS met COM objecten om gaat! Het is op zich al vreemd dat hij geen registry rechten heeft.

Wie oh wie kan me hier wat meer over vertellen? Misschien weet iemand zelfs een oplossing voor:
- rechten van de com server vanuit ASP zodat die bij de registry kan.
- applicatie & asp tegelijk met maar 1 instantie van de COM Server.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

curry684 schreef op 11 oktober 2003 @ 01:19:
Update: Ok, mensen willen het blijkbaar niet snappen. Topics met vergeten topictitels gaan nu gewoon meteen zonder pardon op slot. Voel je niet meteen beledigd of bestraft, maar wij worden het ook een keertje zat. Misschien dat het op deze manier wel users bijblijft om een goede titel te verzinnen voordat je op "plaats topic" drukt. Nieuw topic openen mag uiteraard, mits met een volledige en duidelijke topictitel. Zie hieronder de richtlijnen

We willen er nogmaals aandacht op vestigen dat we in Programming & Webscripting vereisen dat er duidelijke en beschrijvende topictitels gebruikt worden met een duidelijk en omvattend voorvoegsel tussen blokhaken dat relevante details geeft over platform of taal.

Dus niet "probleempje met php" maar "[PHP] Downloaden pagina geeft error 209", en niet "help hij doet het niet" maar "[Win32/MSSQL] ODBC verbinding verdwijnt na enkele minuten".

Hierbij een lijstje van voorbeeldprefixes:
• [PHP] PHP-taalkundig
• [C++] C++ algemeen
• [Win32] Win32 API algemeen, taal niet van belang
• [VCL] Dat framework dat bij Delphi en Borland C++ Builder zit
• [MySQL] Een probleem dat alleen in MySQL optreedt
etc.

Je kunt met een slash ook samenvoegen als dat van belang is, bijv. [Win32/C] of [PHP/MySQL]

Doe iedereen en vooral jezelf een plezier en maak het leven hier voor degenen waarvan je wilt dat ze je helpen makkelijker. De titel is tenslotte de uitnodiging voor iemand om je topic te openen, verzorg dat visitekaartje dan ook! En als men niet openklikt is jouw kans op een oplossing verkeken :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.