Toon posts:

[Word 2000] definieren van eigen tabelopmaak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ben bezig met het opmaken van word templates. Bij het toevoegen van een tabel heb je de mogelijkheid om een autoopmaak te selecteren. Is het mogelijk om een eigen autoopmaak te definieren en deze automatische te laten selecteren bij het invoegen van een tabel?

groet

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Heb op dit moment geen Word2k bij de hand maar in Word 2002 doe ik het gewoon als volgt:
Maak een tabel: insert table
Ga met je muis eroverheen en rechtermuisklik op dat vierkantje linksboven.
Selecteer Table AutoFormat (maar zover was je waarschijnlijk al)
In het volgende menu kan je gewoon "new" selecteren of een bestaande template "modifyen"

Daar kan je de formatting van de eerste rij, even rijen, laatste rij, eerste kolom, ...
gaan aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is deze optie in word 2000 niet aanwezig, tenminste ik zie hem niet.
Kan het ook nergens terugvinden. heeft iemand anders nog een oplossing?
ps bedankt voor de reactie

Verwijderd

Tabel > Invoegen > Tabel > (alles instellen) vinkje inschakelen: Instellen als standaard voor nieuwe tabellen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 15:50:
Tabel > Invoegen > Tabel > (alles instellen) vinkje inschakelen: Instellen als standaard voor nieuwe tabellen
De manier zoals jij deze beschrijft heeft niet het gewenste effect.
Wat ik wil bereiken is dat in de template de tabelopmaak wordt opgeslagen. Zodat als er een tabel wordt toegevoegd alleen de juiste opmaak gekozen kan worden.

Verwijderd

Dat is dus niet mogelijk onder Word2000

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het wel mogelijk dat je via een macro een include pagina doet waar een lege tabel gedefineerd staat..maarehhh iemand idee of dit kan?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

'Tuurlijk kan dat. Gewoon een macro opnemen als je je tabel aanpast aan je wensen.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
oke mooi....maarehhh hoe???
Kan ik een word doc maken waarin een tabel staat zoals ik het zou willen zien en deze aanroepen ..hoe ga ik deze aanroepen?
tips?

• KingRichard

KingRichard

NOFI, maar je mag zelf ook wel even nadenken... ;) Als je wilt weten hoe je een macro opneemt, druk je op F1 en zoek je op macro. Als je een (verder leeg) document met een geschikte tabel hebt, kun je die invoegen d.m.v. Invoegen --> Bestand. Makkelijk, nietwaar?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt King, natuurlijk weet ik hoe ik een macro moet opnemen, en ik weet ook hoe je een pagina moet includen. Maar hoe gaan we dit combineren.

Ik wil de functie "invoegen bestand" simuleren met een macro. Ik weet alleen niet wat de code is om bijvoorbeeld watever.dot te includen op de plek waar de cursor staat met behulp van een muisklik.

• KingRichard

KingRichard

Dan neem je toch een macro op terwijl je Invoegen --> Bestand uitvoert? 8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
KingRichard, sorry, waar was ik met mjin gedachten...uiteraard
Pagina: 1