We hebben hier een adsl lijn (PPPoA dus met username en passwd).
Als router werkt deze perfect, alleen is het jammer dat er dan dubbel genat wordt.
De zyxel gooit zeg maar alle poorten door op de LAN interface, welke aan een linux bak hangt. De Zyxel krijgt nu via dhcp het ip van de ISP. Het is een zakelijk account, en dus altijd hetzelfde ip.
Op de linux is het dan geconfigureerd met een 192.168.0.x adres.
Nu wil ik het zeg maar zo bridgen, dat de linux het WAN ip krijgt.
(is toch mooier om het WAN ip aan je linux te hebben hangen.)
Nu heb ik diverse fora doorgeneusd, maar telkens zag ik configuraties met bbnet e.d.
Dit is er 1, waar ik ook nog een username en wachtwoord op dien te geven.
Is het mogelijk om met de zyxel te bridgen, zodat de linux bak het WAN ip krijgt?
Stel ik dan username/passwd op de zyxel in (met ppp op linux bv.?
Of moet ik het bridgen naar linux, en daar username en wachtwoord op een manier meegeven op een of andere manier.
Als router werkt deze perfect, alleen is het jammer dat er dan dubbel genat wordt.
De zyxel gooit zeg maar alle poorten door op de LAN interface, welke aan een linux bak hangt. De Zyxel krijgt nu via dhcp het ip van de ISP. Het is een zakelijk account, en dus altijd hetzelfde ip.
Op de linux is het dan geconfigureerd met een 192.168.0.x adres.
Nu wil ik het zeg maar zo bridgen, dat de linux het WAN ip krijgt.
(is toch mooier om het WAN ip aan je linux te hebben hangen.)
Nu heb ik diverse fora doorgeneusd, maar telkens zag ik configuraties met bbnet e.d.
Dit is er 1, waar ik ook nog een username en wachtwoord op dien te geven.
Is het mogelijk om met de zyxel te bridgen, zodat de linux bak het WAN ip krijgt?
Stel ik dan username/passwd op de zyxel in (met ppp op linux bv.?
Of moet ik het bridgen naar linux, en daar username en wachtwoord op een manier meegeven op een of andere manier.