Toon posts:

sitecom WL-106 configureren als alleen switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sitecom WL-106 router/ap/printerserver gekocht. Momenteel heb ik de beschikking over ADSL via alcatel speedtoutch USB modem. Ik ga echter binnen 3weken over op Cable via @HOME.

Is het mogelijk om de WL-106 als alleen maar switch in te stellen, zodat ik nu toch al gebruik kan maken van de wireless lan functionaliteit en dus met mijn laptop draadloos het intenet op kan via de pc met ADSL toegang??
Het zou een noodoplossing zijn totdat ik de beschikking over een ethernet intenet verbinding heb, en het hele zaakje normaal configureer.

ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk genoeg gesteld heb..

alvast bedankt,

Ray

Verwijderd

Je kunt gewoon de WAN-kant niet gebruiken door een kabel vanuit je nieuwe router in een LAN-poort van die WL-106 te steken. Of het WiFi-gedeelte het dan doet is niet geheel zeker, soms pakt de ingebouwde AP dan automatisch IP's van de andere DHCP-server in het netwerk om aan draadloze clients toe te wijzen.
Dit zou eventueel te verhelpen zijn door in de configuratie op zoek te gaan naar een setting a la "Bridge Mode" ipv "Router Mode" of "NAT Mode".

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 13:56:
Je kunt gewoon de WAN-kant niet gebruiken door een kabel vanuit je nieuwe router in een LAN-poort van die WL-106 te steken.
Ik begrijp bovenstaande quote niet goed. Ik heb maar 1 router en dat is die WL-106. Ik ben voornemens een WLAN aan te leggen met laptop en pc. De pc zit nu op USB ADSL, wat ,uiteraard, niet te combineren valt met de WL-106. De laptop is momenteel 'stand alone' maar heeft een 211g onboard.
Ik dacht meer aan internet sharing m.b.v. microsoft XP en de WL-106 for 'the time being' (totdat ik kabel internet heb) te gebruiken als pure switch..dus niet als router.

Bedankt voor je snelle reply.

Ray

Verwijderd

Oh, op die manier. In feite verandert dat niets aan de situatie. Dan wordt er enkel gewoon niet geroute :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon op de verschillende forums (en google natuurlijk) niets vinden, maar als jij het op voorhand niet af raad, dan ga ik het vrijdag proberen...

als je interesse heb in de afloop, mail me maar..

tnx again,

Gr. Ray

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 15:47 ]