[WinXP] Start niet door

Pagina: 1
Acties:

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
- laptop -

Het systeem start gewoon op maar zodra ik ingelogd heb.. dan gaat ie niet verder en blijft er een blauw scherm over.. (is geen blue screen of death :P maar gewoon achtergrond)

Heb al veilige modus geprobeerd en dan systeemherstel.. maar ook dat wil deze niet starten..

Geeft overigens geen foutmeldingen

Begin btje uit opties te raken.. iemand nog ideeën?

[ Voor 16% gewijzigd door Jarcol op 02-03-2004 11:53 ]

Verwijderd

Start in safe mode, start regedit en kijk naar key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell . Is deze nog aanwezig? Deze zou als waarde Explorer.exe moeten bevatten.

Indien dit niet helpt, zie ook http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q318027

• Jarcol
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 14:20:
Start in safe mode, start regedit en kijk naar key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell . Is deze nog aanwezig? Deze zou als waarde Explorer.exe moeten bevatten.

Indien dit niet helpt, zie ook http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;Q318027
Daar had ik al naar gekeken, staat gewoon goed! En het is niet dat alleen de taakbalk niet te voorschijn komt, maar het hele bureaublad komt niet! Dus weet niet echt die link wel helpt.. ook als ik via taakbeheer -> nieuwe taak -> explorer start doet ie het niet..

very nasty!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb het ook meegemaakt, kon alleen nog met adminrechten wel alles doen.
2 mogelijke oorzaken: rechten in de registry of corrupt profiel

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Jarcol
Ik kan met admin ook niet verder.. dus dat zou dan 2 corrupte profielen betekenen of idd register..

maar wat?? :'(

Verwijderd

Heb je recent nog iets geïnstalleerd of geupdate?

Je kan eens proberen met internet explorer te herinstalleren.

Misschien een domme vraag, maar je hebt toch niet de resolutie van je scherm hoger gezet dan het aantal pixels van je scherm aan kan, waardoor je desktop "scrollable" wordt?

• Jarcol
Neej dat is het niet.. het is gewoon van het 1 op het andere moment.. heb niets geinstalleerd..

Ook geen resoluties veranderd..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je als je taskmanager start wel handmatig 'explorer' starten? Draait er toevallig een 'sysdm.exe' oid proces in je taskmanager?

• Jarcol
Ik kan handmatig ook geen explorer starten.. Er draait ook geen sysdm (oid)

Desperate case, huh? :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gebeurt er dan als je handmatig een explorer start? Kan je wel andere processen starten? cmd.exe ? Andere user?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 14:22

KatirZan

Wandelende orgaanzak

heb laatst datzelfde probleem opgelost op een laptop....

Dat was bij een HP laptop met een Athlon XP er in, de rede hiervan was een fout in de registratie voor de hdd, die liep dus zegmaar gewoon vast na een bepaald aantal seconde, daardoor dus geen "doorstart".

Gewoon opnieuw installeren, andere oplossing is er niet (voor zover ik weet )

Wabbawabbawabbawabba

• Jarcol
Ik kan cmd wel gebruiken.. explorer doet niets.. zie je later ook niet terug in de task-manager bij processen..

andere gebruiker pziez hetzelfde verhaal

Verwijderd

Volgende artikel is voor windows 2000 maar is wellicht ook van toepassing op windows xp:
http://support.microsoft.com/?kbid=256194

Verwijderd

Of voer het volgende uit in de command prompt:
sfc /scannow

• Jarcol
Al gedaan... :) bedankt, maar hielp ook niet..
Pagina: 1