Toon posts:

Via4in1426 drivers IDE=SCSI ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net deze drivers geinstalleerd en nu ziet win2000 al mijn IDE apparaten voor SCSI aan :? Ik weet dat het niet hoort, maar kan het kwaad?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als het nog werkt moet je niet zo zeiken wees blij dat je pc nog werkt

Verwijderd

euh sorry voor m'n collega :( :?

Maar goed, wat windows er van denkt maakt niet zoveel uit zolang je PC zelf maar denkt dat het IDE aparaten zijn. :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

maar toegeven.. het kan dus nooit de bedoeling zijn. Had vroeger ook nog wel es dat Win95 OSR2 mijn TEAK 24x CDROM ineens zag als een SCSI device.

Overigens die reactie.. zeik niet zo etc.. naja man.. als jouw vriendin weer es geen trek in je hebt, hoef je dat hier dus niet te af te lopen reageren.. Tssssk.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ok het is niet goed, dus misschien wachten op een niet beta driver.

Verwijderd

De disken aan m'n HPT370 raidcontroller zijn voor Windows(ME/2K) ook SCSI. Maakt niks uit lijkt me.
Maar is er nu performance winst?? Een reviewer beweerde dat ze veel uitmaken onder 2K. Geldt dit ook voor 9x/ME?

• smvs
  • Niet online
Overigens die reactie.. zeik niet zo etc.. naja man.. als jouw vriendin weer es geen trek in je hebt, hoef je dat hier dus niet te af te lopen reageren.. Tssssk.
het gaat er niet om HOE het werkt het gaat er om DAT het werkt in een computer, als je je ook nog druk gaak maken over HOE dan kan je hier het hele forum wel met onzinnige vragen volproppen. het werkt, oke, dan ga je verder en je gaat je niet druk maken om hoe die iets aangeeft in zijn apparaatbeheer. what the fuck. hij doet het. dus niet zeiken.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35
Hehe; net ff gechecked.. same problem hiero..
Heb in een keer 2 Maxtor SCSI schijven.. ;))
grappig...

Pvouput live

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Beetje offtopic

Maar ik heb win98 en bij het installeren van de Via4in1 4.26 drivers, kan hij steeds het bestand Viagart.cat niet vinden:?

Bekent?

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 00:49 schreef smvs het volgende:

[..]
het gaat er niet om HOE het werkt het gaat er om DAT het werkt in een computer, als je je ook nog druk gaak maken over HOE dan kan je hier het hele forum wel met onzinnige vragen volproppen. het werkt, oke, dan ga je verder en je gaat je niet druk maken om hoe die iets aangeeft in zijn apparaatbeheer. what the fuck. hij doet het. dus niet zeiken.
Waarom ga je niet lekker naar bed want je schijnt nog steeds niet uitgeslapen te zijn.
En dat als het werkt dan hoef je verder niks te weten gelul geld alleen maar voor DOMME mensen zoals jij.:Z

• Abom
  • Laatst online: 08:41
Zou het kunnen zijn dat de VIA chipset dan aangestuurt kan worden dmv SCSI-commando's?

EN misschien zelfs de CPU-load verminderen :)

Verwijderd

Goedkope upgrade van IDE naar SCSI :)
Dat die VIA de CAT file niet weet terug te vinden is normaal, de CAT file is alleen maar een file wat aangeeft dat de driver MS certified is, normaal als je de setup uitvoert wordt dit omzijlt maar als je de installatie via de INF file doet komt dit naar voren. Open de INF file in Notepad en verwijder de regel met de CAT file onder de copy selectie als je er van af wilt zijn.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NT 4 zag mijn IDE disken ook altijd als SCSI. Het is maar net hoe je het noemt. Dat kan voor het OS de zaak wat overzichtelijker maken. Zo van: we spreken de disk altijd op dezelfde manier aan, SCSI dus, als de professionele oplossing. En wil je IDE? dan zetten we er een laagje tussen, maar voor het OS maakt dat niets uit

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Alle ATA66 en ATA100 Harddisks (die aangesloten zijn op een ATA66/100 controller) worden herkend als SCSI devices in windows.

Vraag me niet waarom, het is nu eenmaal zo.

De driver versie maakt niet zoveel uit tegenwoordig, de vorige VIA 4-in-1 hadden dat ook bij mij.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op vrijdag 15 december 2000 11:15 schreef Ortep het volgende:
NT 4 zag mijn IDE disken ook altijd als SCSI. Het is maar net hoe je het noemt. Dat kan voor het OS de zaak wat overzichtelijker maken. Zo van: we spreken de disk altijd op dezelfde manier aan, SCSI dus, als de professionele oplossing. En wil je IDE? dan zetten we er een laagje tussen, maar voor het OS maakt dat niets uit
Klop het is geen fout dit heet nou eenmaal zo in elke NT variant.

If it ins't broke...don't try to fix it. (yeah but you can try tweakin' it)
8-)

Meh ...

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoe het zit in W2K maar NT kan eigenlijk alleen met SCSI werken.
Voor IDE maakt NT een virtuele SCSI driver aan om toch IDE te kunnen gebruiken.
(dit is trouwens niet alleen voor IDE omaar ook bv die vage aansturingen van 1x cd-roms)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

[..]
Wat een gelul.. hou jij je maar lekker bij je PSX of N64.. want van PC's weet je dus niets en van tweaken al helemaal geen zak.

"Moet ik die VIA 4in1 eigenlijk installeren?" zeg jij "nee natuurlijk niet! hij doet het toch ook zo??!!!"

Slaap lekker verder ei.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet helaas bekennen dat de drivers toch niet zo lekker werken :'( Mijn Cd-rom station kan niet meer benaderd worden. Als ik een tip mag geven aan iedereen die deze drivers wil gebruiken. NIET DOEN. Lekker wachten op de officiele release van VIA niet de beta

• Erikie
  • Laatst online: 31-08 10:57

Erikie

www.erikie.nl

[..]
JIJ, smvs, moet niet zeiken. kom anders niet op de forum.. kritiek geven kan ook op een andere manier..

traktor scratch!

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

'k heb afgelopen woensdag de VIA 4 in 1 drivers v426 geinstalleerd.

GROTE PUINHOOP
(zeeeer trage HD, geen CD-rom, geen CDW)

Nadat ik gisteren de hele dag aan het 'kloten' geweest ben om alles terug te draaien. Heb ik gisteravond mijn laatste Ghost Image maar weer teruggezet (gelukkig maar 8 dagen oud).

Helaas dus niet zo'n succes :(

~~ meesterprutser ~~

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
enter.nu
Ik heb ook de Via 4 in 1 v4.26 draaien.
Zonder problemen!

Misschien een Hardware combo probleem?
Ik draai Win98 SE op m'n T-bird 800@1Ghz, IBM, WB en Quantum HD's, Philips cdrom, pioneer CD-RW.......

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik weet niet precies wat voor VIA drivers ik heb, maar mijn Plex 12x IDE werkte niet wanneer ik 'm op m'n Abit KT7 aan m'n raid controller hing. Nu heb ik een HD er aan hangen, IDE en die staat nu op Disconnect en Sync Data Transfer.. :P
Ik draai Win 98 SE, en welke drivers ik heb, je ne sais pas. :? Zal ook wel versie 1426 zijn..

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:50
Dat SCSI gebeuren komt omdat je (waarschijnlijk) ATA-66 of 100 poorten hebt. en dat is min of meer apparte scsi controller.
Pagina: 1