Toon posts:

[C#] Data vanuit dll naar exe sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarmee kan ik data vanuit mijn eigen dll naar mijn hoofd applicatie sturen?

Voor dll's die gesloten worden geef ik een return mee. Maar nu wil ik dat mijn dll open blijft maar toch kan communiceren met de hoofd applicatie.

Deze dll wordt dynamisch geopend.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Het is je exe die de DLL oproept, en die de data uit die DLL moet halen, niet andersom.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat in die dll een form zit. Als de gebruiker nu ergens op klikt in die form dan moet er bijvoorbeeld een string naar de hoofd applicatie gestuurd worden, terwijl de dll (en de form) open blijft.

In win32 zou ik dit doen met postMessage of sendMessage. Maar ik zoek eigenlijk een .Net manier.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, bedankt. Ik zie dat het toch richting client - server gaat.

Volgens mij kan ik dan ook named pipes gebruiken.

Is er iemand die hier al eens wat mee geprobeerd heeft? (En dit eventueel kan aan- of afraden?)

Verwijderd

Named pipes zijn -denk ik- enkel door p/Invoke ondersteund in .net.

Hier is iets wat wellicht voor jou van pas kan komen:

http://www.gotdotnet.com/...7c-45c7-a67f-ed68978f3d6d

Verwijderd

Topicstarter
B) Ssst, het kan ook veel simpeler ... Reflection.. :X
8)7

Verwijderd

Topicstarter
Het is het nog niet helemaal... ;(

De situatie is nu als volgt:

Vanuit mijn main thread roep ik een dll aan. Als ik nu ergens op klik in de form in mijn dll, dan stuurt deze data naar een aparte class in mijn hoofd applicatie.

Nu zit ik daar een beetje vast. Ik heb nu dat pakketje data daar liggen maar hoe krijg ik dat weer in mijn main thread?

In de main thread zit een method die de data bewerkt en daarna in een richTextBox toont.

Een delegate maken heeft volgens mij weinig zin, omdat er geen link is tussen die class en de main thread. Heeft iemand anders toevallig nog een idee?
Pagina: 1